ΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ / ANGLOPHONE THEATER IN THE WORLD
ΚωδικόςΛογ7-459
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007768

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067867

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η έλευση του νέου αιώνα προσφέρει μια καλή, ωστόσο αυθαίρετη ευκαιρία να σκεφτούμε το πιο πρόσφατο παρελθόν μας, επανα-αξιολογώντας ορισμένα από τα πολιτικά, κοινωνικά και λογοτεχνικά επιτεύγματα καθώς και τις αποτυχίες του. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να προσφέρει στους φοιτητές μια ευκαιρία να στοχαστούν επάνω στα πρόσφατα επιτεύγματα στον χώρο του δράματος παγκοσμίως, να συζητήσουν τις διαφορές και τις ομοιότητες σε ό,τι αφορά στο στυλ, τις θεματικές, την ιδεολογία, τις ανησυχίες κ.λπ., όπως επίσης και τα προβλήματα και τις δυνατότητες που προκύπτουν από την έκρηξη του πλουραλισμού. Επί παραδείγματι, σε ποιο βαθμό η πολιτισμική υβριδικότητα αποτελεί απελευθερωτική δύναμη; Μήπως, κατά κάποιο τρόπο, καλύπτει (ή εμμέσως προωωθεί) ένα νέο σύστημα ιεράρχισης; Ή μήπως αναπτύσσεται και εδραιώνεται για λογαριασμό του κυρίαρχου λόγου; Με ποιον τρόπο η επίκληση αντι-ουσιοκρατικών μοντέλων και οι πλουραλιστικές συμμαχίες επαναδιαπραγματεύονται θεμελιώδεις διαφορές ανάμεσα σε λαούς, ιδεολογίες, κουλτούρες κ.λπ.; Με ποιον τρόπο αντιθετικά κινήματα επηρεάζουν το «κέντρο»; Ή μήπως το «κέντρο» παραμένει ως έχει και «ανενόχλητο» συνεχίζει να προπαγανδίζει τη βασική στρατηγική του που παραπέμπει σε ένα είδος αποικιακής διοίκησης –η τακτική του «διαίρει και βασίλευε»; Κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ. Για περισσότερα, δηλώστε το μάθημα αυτό το εξάμηνο που ξεκινάει.
Λέξεις Κλειδιά
παγκοσμιοποίηση/κοσμοπολιτισμός/υβριδισμός/τοπικότητα/θεατρο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Σύνολο401,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
τελικές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
PRIMARY SOURCES Instructor. Prof. Savas Patsalidis Soyinka, Wole. The Bacchae (Nigeria 1970) Osofisan, Femi. The Gods Are Not to Blame (Nigeria 1971) Taylor, Jane. Ubu and the Truth Commission (South Africa 1997) Fugard, Athol. Island (South Africa1973) Walcott, Derek. A Branch of the Blue Nile (Trinidad 1983) Highway, Tomson. Rez Sisters (Canada 1986) Pollock, Sharon. Blood Relations ( Canada 1983) Verdecchia, Guillermo. Fronteras Americanas (Canada 1993) Gomez-Pena, Guillermo. The New World Border (Mexican American 1994) Suzan-Lori Parks. America Play (African American 1995) Padmanabhan, Manjula. Harvest (India 1997) FURTHER READING (OPTIONAL) Karnad, Girish. Hayavadana (India 1971) Aidoo, Ama Ata. Anowa (Ghana, 1970) Chye Thuan, Kee, 1984 Here and Now (Malaysia 1985) Grace-Smith, Brian, Nga Pou Wahine (New Zealand 1995) Ping, Chin Woon. Details Connot Body Wants (Singapore 1992)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
THEATRE(S) IN ENGLISH Lit. 459 A SELECT BIBLIOGRAPHY Ashcroft, B., G. Griffiths, and H. Tiffin. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-colonial Literatures. Ashcroft et al., eds. The Post-Colonial Studies Reader Bhabha, Homi. The Location of Culture Bharucha, R. Theatre and the World. Birringer, Johannes. Theatre, Theory, Postmodernism. Bourdieu, Pierre. The Field of Cultural Production Butler Judith. Bodies That Matter Calhoun, Craig. Social History and the Politics of Identity Chow, R. Writing Diaspora: Tactics of Intervention in Contemporarty Cultural Studies. Davis, Geoffrey V. and Anne Fuchs, eds. Theatre and Change in South Africa. Eagleton, Terry. Ideology of the Aesthetic. Fanon, Frantz. The Wretched of the Earth. ---------------. Black Skin, White Masks Gilbert, Helen, ed. Postcolnial Plays: an Anthology. Gilbert, Helen and Joanne Tompkins. Postcolonial Drama. Greenblatt, S. Marvelous Possessions: The Wonder of the New World. Kelly, Veronica, ed. Our Australian Theatre in the 1990s. Kingh, Bruce. Derek Walcott and WEst Indian Drama Kristeva, Julia. Powers of Horror: An Essay on Abjection Maufort, Marc and Franca Bellarsi, eds. Crucible of Cultures Maufort, Marc, ed. Staging Difference Moore-Gilbert, Bart. Postcolnial Theory Novy, Marianne. Cross-cultural Performances Pavis, Patrice. Theatre at the Crossroads of Culture Said, Edward. Orientalism Salhi, Kamal, ed. African Theatre for Development Stallybrass, P. and A. White. The Politics and Poetics of Transgression Ukpokodu, I. P. Socio-Political Theatre in Nigeria. Urry, J. The Tourist Gaze: Leisure and Travel in Contemporary Societies. Wagner, A. ed. Contemporary Canadian Theatre. Wallace, R. Producing Marginality: Theatre and Criticism in Canada. Wertheim, Albert. The Dramatic Art of Athol Fugard Wilentz, G. Binding Cultures: Black Women Writers in Africa and the Diaspora Yajnik, R. K. The Indian Theatre: Its Origins and Its Later Developments Under European Influence. Yarrow, Ralph. Indian Theatre. Note: In addition to the books on this reading list students are strongly encouraged to consult periodical sources as well, like MODERN DRAMA, THE DRAMA REVIEW, THEATRE JOURNAL, THEATRE SURVEY, PERFORMING ARTS JOURNAL, THEATREFORUM among others.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2013