ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ / NARRATOLOGY IN CINEMA AND THE NOVEL
ΚωδικόςΜΔΣ2-488
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007108

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600067875

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοFriday 16:00 to 18:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοMonday 18:30 to 20:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να έχουν αποκτήσει: • Βασικές γνώσεις για τη θεωρία της αφηγηματικής μυθοπλασίας • Μια πιο εξειδικευμένη αντίληψη για τα βασικά περί θεωρίας των μέσων, σημειωτικής και θεωρίας των παιγνίων • Βασικές δεξιότητες στη συγκριτική ανάλυση κειμένων που βασίζονται σε διαφορετικά αφηγηματικά μέσα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η περαιτέρω εξειδίκευση των φοιτητών/τριών στη μελέτη των αφηγημάτων. Συστήνεται σε όσους έχουν ήδη ασχοληθεί με τη μελέτη αυτή μέσω σχετικών μαθημάτων. Εφόσον ορισθεί το θεωρητικό πλαίσιο μέσω του οποίου καθίσταται εφικτή η ανάλυση τόσο των μυθιστορημάτων όσο και κινηματογραφικών ταινιών σε ίση βάση και παρά τις όποιες διαφορές παρατηρούνται στο σημασιοδοτικό σύστημα των διαφορετικών μέσων (γλωσσικό ή οπτικοακουστικό), το μάθημα θα εστιάσει σε μια συγκριτική ανάλυση της αφηγηματικής δομής επιλεγμένων κειμένων, όπως διηγήματα, μυθιστορήματα, κινηματογραφικές ταινίες, ακόμη και κόμιξ. Η έμφαση δηλαδή θα δοθεί στα μυθιστορήματα και τις ταινίες ως αφηγηματικά κείμενα. Στη θεωρητική προσέγγιση με την οποία θα αναλυθούν τα κείμενα προβλέπεται η ανάλυση κειμενικών σχέσεων, όπως εκείνες ανάμεσα στο δημιουργό και τον αποδέκτη με το κείμενο του αφηγήματος αντίστοιχα, ή ανάμεσα στο μυθοπλαστικό και το «πραγματικό». Σκοπός τέτοιων αναλύσεων είναι να αποδειχθεί ότι οι ίδιες αισθητικές, ρητορικές ή καλλιτεχνικές αρχές διέπουν τη δομή αφηγηματικών κειμένων, είτε είναι λογοτεχνικά είτε κινηματογραφικά.
Λέξεις Κλειδιά
αφηγηματολογία, σινεμά, μυθιστόρημα, συγκριτική ανάλυση, αφηγηματικές δομές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
To μέρος του μαθήματος που αναφέρεται στον κινηματογράφο διδάσκεται με οπτικοακουστικό τρόπο σε ειδική αίθουσα με οπτικοακουστικό εξοπλισμό. Το υλικό του μαθήματος προσφέρεται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα (eclass.auth.gr) H επικοινωνία με τους φοιτητές / τριες γίνεται και ηλεκτρονικά.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις241,0
Σεμινάρια40,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Προβολές ταινιών80,3
Σύνολο662,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές /τριες αξιολογούνται συνολικά με την γραπτή τελική εξέταση. Αυτή είναι σε μορφή κριτικού δοκιμίου όπου οι φοιτητές /τριες καλούνται να επιδείξουν τις γνώσεις που απέκτησαν αλλά κυρίως την κριτική σκέψη που καλλιέργησαν στη διάρκεια του μαθήματος. Εργασίες για το σπίτι δίδονται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις κατόπιν συνεννόησης με τον διδάσκοντα. Οιόροι της αξιολόγησης περιγράφονται στα περιεχόμενα του μαθήματος (syllabus)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Breakfast of Champions by Kurt Vonnegut, Jr. (book) If on a Winter’s Night a Traveller, by Italo Calvino (book) The Stunt Man dir. Richard Rush, with Peter O’Toole, Barbara Hershey, Steve Railsback. Simon (film) Rear Window, dir. Alfred Hitchcock, with Jimmy Stewart, Grace Kelly. Paramount (film)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Narrative Theory Chatman, Seymour. Story and Discourse: Narrative Structure in Fiction and Film. Ithaca & London: Cornell Univ. Press, 1978. Genette, Gérard. Narrative Discourse. 1972. Ithaca, N.Y.: Cornell Univ. Press,1980. Lodge, David. Modes of Modern Writing: Metaphor, Metonymy, and the Typology of Modern Fiction. Ithaca: Cornell Univ. Press, 1977. McHale, Brian. Postmodernist Fiction. London & N.Y.: Methuen, 1987. Metz, Christian. Film Language: A Semiotics of the Cinema. N.Y.: Oxford Univ. Press, 1974. _______. The Imaginary Signifier: Psychoanalysis and the Cinema. Trans. Celia Britton, Annwyl Williams, Ben Brewster and Alfred Guzzetti. Bloomington, Ind: Indiana Univ. Press, 1977. Monaco, James. How to Read a Film. N.Y.: Oxford Univ. Press, 1981. Rimmon-Kenan, Shlomith. Narrative Fiction: Contemporary Poetics. London: Methuen, 1983. Stam, Robert, Robert Burgoyne and Sandy Fitterman-Lewis. New Vocabularies in Film Semiotics. London & New York: Routledge, 1992. Waugh Patricia. Metafiction: The Theory and Practice of Self- Conscious Fiction. London: Methuen, 1984. authorship Caughie, John. Ed. Theories of Authorship: A Reader. London: Routledge and Kegan Paul, 1981. reader-response: Freund, Elizabeth. The Return of the Reader: Reader-Response Criticism. London: Methuen, 1987. play and game theory Huizinga, Johan. Homo Ludens: A Study of the Play-Element in Culture. Trans. R.C.F. Hull. 1938. N. Y.: Harper & Row, 1970. Hutchinson, Peter. Games Authors Play. London and New York: Methuen, 1983. a) Vonnegut Giannone, Richard. Vonnegut. Port Washington, N.Y.: Kennikat, 1977. b) Calvino Carter, A. H. Italo Calvino: Metamorphoses of Fantasy. Ann Arbor, Michigan: U.M.I. Research Press, 1987 d) Hitchcock Stam, Robert. Reflexivity in Film and Literature: From Don Quixote to Jean-Luc Godard. Ann Arbor, Michigan: UMI Research Press, 1985. Weis, Elizabeth. The Silent Scream: Alfred Hitchcock’s Sound Track. London & Toronto: Associated Univ. Presses, 1982.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-08-2013