ΕΛΙΣΑΒΕΤΙΑΝΟ ΚΑΙ ΙΑΚΩΒΙΑΝΟ ΘΕΑΤΡΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΛΙΣΑΒΕΤΙΑΝΟ ΚΑΙ ΙΑΚΩΒΙΑΝΟ ΘΕΑΤΡΟ / ELIZABETHAN AND JACOBEAN DRAMA
ΚωδικόςΛογ6-322
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007251

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΛΙΣΑΒΕΤΙΑΝΟ ΚΑΙ ΙΑΚΩΒΙΑΝΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067882
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο αυτού του μαθήματος είναι η αλλαγή στη θεματολογία και την ύλη, που ανανεώνονται σχεδόν κάθε φορά που προσφέρεται το μάθημα. Κατά το τρέχον εξάμηνο το θέμα του είναι: "Έρωτας και ζήλεια." Το μάθημα ασχολείται με θεατρικούς συγγραφείς της Ελισαβετιανής και Ιακωβιανής εποχής, όπως οι Marlowe, Webster και Middleton. Συνήθως δεν περιλαμβάνει τον Σαίξπηρ, επειδή υπάρχει ξεχωριστό μάθημα για τον εθνικό ποιητή της Αγγλίας, αλλά ούτε και αποκλείεται αν το θέμα απαιτεί τη μελέτη κάποιου σαιξπηρικού έργου. Το συγκεκριμένο μάθημα προσελκύει λίγους αλλά ευφυείς και αφοσιωμένους φοιτητές που ενδιαφέρονται για τη λογοτεχνία και το θέατρο παλαιότερων εποχών. Προσελκύει επίσης πολλούς Ερασμιακούς φοιτητές. Ο σχετικά περιορισμένος αριθμός φοιτητών (35 περίπου)επιτρέπει μια σεμιναριακή οργάνωση του μαθήματος με παρουσιάσεις εργασιών από τους φοιτητές μέσα στην τάξη.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθηματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει: -την ικανότητα να διαβάζουν κριτικά στο πρωτότυπο έργα που απαιτούν και εμπλουτίζουν γλωσσικές ικανότητες. -οικειότητα με τις σκηνικές συμβάσεις του Ελισαβετιανού & ιακωβιανού θεάτρου. -τα στοιχείώδη εργαλεία για την εφαρμογή θεωριών γύρω από ένα θέμα πάνω σε λογοτεχνικά/θεατρικά κείμενα. -την ικανότητα τα εστιάζονται σε ένα επιλεγμένο θέμα και να διαβάζουν τα έργα συγκριτικά. -την ικανότητα να σκέπτονται συγκριτικά μεταξύ της πρώιμης σύγχρονης εποχής και της δικης μας σύγχρονης. -την ικανότητα να παρουσιάζουν προφορικά την εργασία τους σε ένα ενημερωμένο νεανικό κοινό.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
This course explores the love relationship within marriage and the problems (or tragic consequences) brought about by the jealousy of one of the spouses. The central questions to be addressed are: What are the causes of jealousy as presented in Elizabethan and Jacobean drama, and why is it more prominent in men than in women? To the extent that jealousy is related to fear, what is the nature and source of that fear? Why is male jealousy potentially fatal for women? What methods/strategies of defense are available to women when the latter are charged with adultery in a patriarchal society? These questions will be discussed in relation to the social context and theatrical practices of Elizabethan and Jacobean England. Comparisons between early modern and late modern treatments of the key issues will be frequently drawn. Plays to be studied in the course: [1] Shakespeare’s "Othello" (entire play) [2] Shakespeare's "The Winter’s Tale" (acts 1-3) [2] Elizabeth Cary’s "Mariam" (entire play) [3] Middleton and Rowley’s "The Changling" (only the subplot concerning the doctor and his wife). Required bibliography (to be studied along with the plays): -Tofte, Robert. The Blazon of Jealousie (1615). Available through EEBO. -Moi, Toril. “Jealousy and Sexual Difference.” Feminist Review, vol. 11: 53-68. -Lloyd, Rosemary. Closer and Closer Apart. Cornell U Press, 1995 -Wurmser, Leon. “Pathological jealousy –– the perversion of love” -Adams, Sabrina. Jealousy in Romantic Relationships, Self-Esteem, and Ego Defenses. PhD, Victoria Uni. 2012. -Cohen, Derek. “Patriarchy and Jealousy in Othello and The Winter’s Tale.”MLQ, September 1987 48(3): 207-223.
Λέξεις Κλειδιά
Δραμα, Θέατρο, Ελισαβετιανό, Ιακωβιανό, Αναγέννηση, ζήλεια, έρωτας, αγάπη, γάμος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινιών που χρησιμοποιεί η διδάσκουσα είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Μέσα από την ηλεκτρονική τάξη επιτελούνται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω δραστηριότητες: -ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα (επιπρόσθετη βιβλιογραφία, επισημάνσεις για το επόμενο μάθημα, βοηθητικές σημειώσεις που πιθανώς προστέθηκαν, ορισμός αναπληρωματικού μαθήματος ή πρόσθετου σεμιναρίου, κλπ) -δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με άρθρα, βιβλία και πρωτότυπες πηγές που θα ήταν δύσκολο για τους φοιτητές να εντοπίσουν και να κατεβάσουν ελεύθερα από ιστότοπους του διαδίκτυου. -διεξαγωγή γραπτής εργασίας ή πρόχειρου διαγωνίσματος (Quiz) στο σπίτι: η διδάσκουσα ανεβάζει στην ηλεκτρονική τάξη τις ερωτήσεις του διαγωνίσματος ή το θέμα της εργασίας και οι φοιτητές ανεβάζουν τις απαντήσεις τους εντός προκαθορισμένης προθεσμίας. -ανάρτηση παρουσιάσεων που έγιναν από φοιτητές μέσα στην τάξη.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις451,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων451,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις451,8
παρουσίαση εργασιων από φοιτητές στην τάξη200,8
Σύνολο1757
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση γραπτών ασκήσεων και εξετάσεων καθώς και προφορικών παρουσιάσεων που περιλαμβάνουν: -μικρού μεγέθους εργασίες (δύο-τριών σελ.) πάνω σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που επεξεργάζονται οι φοιτητές στο σπίτι, -παρουσιάσεις μέσα στην τάξη πάνω σε κάποια πτυχή του μαθήματος -ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου με σύνθετες ερωτήσεις που απαιτούν τη συγγραφή δύο ή τριών δοκιμίων. Επίσης, δίνεται η ευκαιρία στο φοιτητή /τρια να συγγράψει (προαιρετικά) ερευνητική εργασία πάνω σε σχετικό με το μάθημα θέμα. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η ερευνητική εργασία να αντικαταστήσει το τελικό διαγώνισμα, το οποίο ο φοιτητής/τρια πρέπει να περάσει ώστε να συμπεριληφθεί η εργασία αυτή στην τελική αξιολόγηση. Διευκρινίζεται ότι οι εργασίες στο σπίτι και η προφορική επίδοση των φοιτητών στην τάξη παίζουν διαμορφωτικό ρόλο, ενώ οι παρουσιάσεις στην τάξη, το τελικό διαγώνισμα και η ερευνητική εργασία (αν επιλεγεί) παίζουν και προσδιοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: -σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας -οργάνωση σκέψης -κατανόηση των ιδεών που εκθέτει το μάθημα -κριτική σκέψη και σύνθεση ιδεών -πρωτοτυπία ιδεών -ώριμη, επιτηδευμένη σκέψη (sophistication of thought) -συνολική κάλυψη της ύλης του μαθήματος -τρόπος επικοινωνίας με το κοινό (ειδ. στην προφορική παρουσίαση) Τα παραπάνω γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο e-learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τα βιβλία που εμπεριέχουν τα θεατρικά έργα δανείζονται στους φοιτητές από τη διδάσκουσα, η οποία διατηρεί ικανό αριθμό αντιτύπων στο γραφείο της. Δεν διανέμονται βιβλία μέσω του συστήματος Εύδοξος για αυτό το μάθημα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Jardine, Lisa. “‘Why should he call her whore?: Defamation and Desdemona’s Case’” in Reading Shakespeare Historically. Routledge, 1996. ON RESERVE AUTH-ENL/ -Krontiris, Tina. “Tragic Hero and Tragic Victim: the Othello-Desdemona Relationship in Shakespeare’s Othello” in Logomachia, ed. E. Douka-Kabitoglou, Thessaloniki 1994, pp. 199-210. ON RESERVE, AUTH-ENL/. -Krontiris, Tina. Oppositional Voices: Women as Writers and Translators in The English Renaissance. Routledge, 1992. See ch. 3: “Noblewomen Dramatizing the Husband-Wife Conflict” [incl. the conflict in Mariam]. ON RESERVE, AUTH-ENL, and Google Books -Ferguson, Margaret and Barry Weller (eds.), The Tragedy of Mariam, the Fair Queen of Jewry. Univ of California Press, 1994. See “Introduction,” esp. the section on “Mariam and Shakespeare.” (Google Books) -Purkiss, Dianne, ed. Renaissance Women: the Plays of Elizabeth Cary, the Poems of Aemilia Lanyer. ON RESERVE, AUTH-ENL. -Wells, Stanely. Shakespeare, Sex and Love. Oxford U Press, 2010. (Esp. ch 1: “Sexuality in Shakespeare’s Time,” and ch 7: “Sexual Jealousy.”) ON RESERVE, AUTH-ENL. -‘Thomas Middleton’ in New World Encyclopedia (on line) http://www.newworldencyclopedia.org/entry/Thomas_Middleton -Daalder, Joost. “Folly and Madness in The Changeling.” Essays in Criticism 38/1 (1988): 1-21. (e-learning) -Daadler, Joost. The Role of Isabella in The Changeling.” English Studies', vol.73, no.1, 22-29. (e-learning) -O’Callaghan, Michelle. Thomas Middleton, Renaissance Dramatist. Edinburgh Univ Press, 2009. [Ch. 7: “Partners in Tragedy: The Changeling.” (e-learning) ] -Rose, Mary Beth. The Expense of Spirit: Love and Sexuality in Renaissance Drama. Cornell Univ Press, 1988. (See ch 1: “Moral Conceptions of Sexual Love in Elizabethan Comedy” and ch 3: “The Heroics of Marriage in English Renaissance Tragedy,” incl. Othello). ON RESERVE, AUTH-ENL/.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-11-2015