ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ / GYMNASTICS II
ΚωδικόςE03-499
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΘεοφάνης Σιάτρας
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000350

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚύρια Ειδικότητα8416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία12
Class ID
600068820
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί να κατανοούν την τεχνική/μηχανική των βασικών ασκήσεων της ενόργανης γυμναστικής, καθώς και να μπορούν να εφαρμόσουν τους τρόπους βοήθειας και να εκτελούν πρακτικά ορισμένες από αυτές. Επίσης, οι φοιτητές θα είναι ικανοί να εφαρμόσουν τις διάφορες μεθόδους διδασκαλίας για την εκμάθηση των ασκήσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρητικό μέρος: 1.Εισαγωγή στις μεθόδους έρευνας στην ενόργανη γυμναστική. 2.Μυϊκές διατάσεις και επίδοση στην ενόργανη γυμναστική. 3.Ανθρωπομετρήσεις στην ενόργανη γυμναστική. 4.Η οργάνωση του μαθήματος της ενόργανης γυμναστικής στο σχολείο. 5.Επίδοση των αθλητριών της ενόργανης γυμναστικής στο κατακόρυφο άλμα. 6.Μέγιστη ισχύς και άλιπη σωματική μάζα των αθλητριών της ενόργανης γυμναστικής. 7.Μέθοδοι αξιολόγησης της μυϊκής δύναμης και της κόπωσης. 8.Κώδικας βαθμολογίας ενόργανης γυμναστικής ανδρών-γυναικών. 9.Οι αθλητικές κακώσεις στην ενόργανη γυμναστική. 10.Η εξέλιξη της ενόργανης γυμναστικής στον 20ο αιώνα. 11.Μετρήσεις και εργαστηριακές ασκήσεις των φοιτητών/-τριών της ειδικότητας. 12.Ηθική και ενόργανη γυμναστική. 13.Σχεδιασμός και προγραμματισμός της προπόνησης στην ενόργανη γυμναστική. Πρακτικό μέρος: Οι ασκήσεις στο έδαφος, τη δοκό ισορροπίας, τον ίππο με λαβές, τους κρίκους, το άλμα ίππου, το δίζυγο, τους ασύμμετρους ζυγούς και το μονόζυγο διδάσκονται κατά ομάδες, έτσι ώστε να έχουν προοπτική εξέλιξης. Συγκεκριμένα, το πρακτικό μέρος περιλαμβάνει την εκμάθηση ασκήσεων που ανήκουν στις παρακάτω ομάδες: 1. Ασκήσεις ώθησης και πτήσης. 2. Ασκήσεις πτήσης και περιστροφής. 3. Συνδέσεις ασκήσεων. 4. Ασκήσεις αιώρησης. 5. Ασκήσεις ανατροπής. 6. Ασκήσεις δύναμης. 7. Ασκήσεις ανάβασης. 8. Κύκλοι σκελών. 9. Άλματα με τροχοστροφή. 10. Είσοδοι σύνθετης μορφής. 11. Έξοδοι σύνθετης μορφής. 12. Χορογραφίες δοκού ισορροπίας. 13. Χορογραφίες εδάφους.
Λέξεις Κλειδιά
Ενόργανη γυμναστική, Αγωνιστική ενόργανη γυμναστική, Μηχανική των ασκήσεων, Ασκήσεις εδάφους, Δοκός ισορροπίας, Ίππος με λαβές, Κρίκοι, Άλμα ίππου, Δίζυγο, Μονόζυγο, Ασύμμετροι ζυγοί
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • Επιστημονικά άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Φροντιστήριο251
Πρακτική (Τοποθέτηση)2008
Πρακτική άσκηση502
Σύνολο32513
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι τελικές εξετάσεις περιλαμβάνουν την αξιολόγηση των φοιτητών και των φοιτητριών στη θεωρία και την πράξη. Η αξιολόγηση του επιπέδου των θεωρητικών γνώσεων πραγματοποιείται γραπτά ή προφορικά με ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στην ύλη του εξαμήνου. Το πρακτικό μέρος της εξέτασης πραγματοποιείται με την εκτέλεση ασκήσεων σε όλα τα όργανα, που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Ο βαθμός της πράξης ανταποκρίνεται στον μέσο όρο των επιμέρους βαθμολογιών των οργάνων. Επίσης, στον βαθμό του πρακτικού μέρους συνεκτιμάται και ο τρόπος βοήθειας και μεθοδικής διδασκαλίας των ασκήσεων από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Κάθε φοιτητής/τρια βαθμολογείται για το πρακτικό και το θεωρητικό μέρος του μαθήματος χωριστά με άριστα το 10. Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο της πράξης και της θεωρίας (ΤΒ=Π+Θ/2).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Σιάτρας Θ. (2016). Ενόργανη γυμναστική (Μηχανική, Τεχνική, Προασκήσεις, Βοήθεια, Λάθη, Επιστημονικές έρευνες στην ενόργανη γυμναστική). (Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 59364502). Εκδόσεις University Studio Press (Αναθεωρημένη έκδοση), Θεσσαλονίκη. 2) Μιλτιάδης Πρώιος (2011). Διδακτική της Ενόργανης Γυμναστικής (Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 12867613) ΤΣΙΑΡΤΣΙΑΝΗΣ ΑΘ. & ΣΙΑ Ο.Ε., Θεσσαλονίκη. 3) Βασίλειος Καϊμακάμης (2003). Ενόργανη γυμναστική Η΄ (Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 89399). Βασίλειος Καϊμακάμης, Θεσσαλονίκη. 4) Πασχάλης Κυριαλάνης, Ιωάννης Σατρατζέμης (2010). Ενόργανη γυμναστική (Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 12846166) Εκδότης: Ιωάννης Σατρατζέμης, Αθήνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1) Caine D.J., Russell K., Lim L. (2013). Handbook of sports medicine and science Gymnastics. Wiley-Blackwell. Oxford. 2) Jemni M. (2011). The science of gymnastics. Routledge, New York. 3)Prassas S.G. Kwon Y.-H., Sands W.A. (2006). Biomechanical Research in Artistic Gymnastics: A Review. Sports Biomechanics, 5(2): 261-291. 4) Sands B. (2011). Biomechanics for gymnastics. In: M. Jemni (Ed.), The science of gymnastics. Routledge, New York. p. 55. 5) Siatras Th. (2011). Computer-assisted image analysis for measuring body segmental angles during a static strength element on parallel bars: validity and reliability. Sports Biomechanics, 10(2): 135-145. 6) Webb B., Rettig L. (2008). Gymnastic wrist injuries. Current Sports Medicine Reports, 7: 289-295. 7) Siatras Th., Papadopoulos G., Mameletzi D., Gerodimos V., Kellis S. (2003). Static and dynamic acute stretching effect on gymnasts’ speed in vaulting. Pediatric Exercise Science, 15(4): 383-391. 8) Σιάτρας Θ. (2009). Κακώσεις στις επιφύσεις των οστών των αθλητών και αθλητριών της ενόργανης γυμναστικής και επιπτώσεις στην ανάπτυξή τους. Ελληνική Ιατρική, 75(3): 204-214. 9) Σιάτρας Θ. (2010). Επίδραση της ενόργανης γυμναστικής στην οστική πυκνότητα των νεαρών αθλητών. Ελληνική Ιατρική, 76(1): 19-27. 10) Siatras Th. (2011). Computer-assisted image analysis for measuring body segmental angles during a static strength element on parallel bars: validity and reliability. Sports Biomechanics, 10(2): 135-145. 11) Siatras Th., Mameletzi D. (2014). The female athlete triad in gymnastics. Science of Gymnastics Journal, 6(1): 5-22. 12) Siatras Th. (2014). Synergist and antagonist muscles static stretching acute effect during a V-sit position on parallel bars. Science of Gymnastics Journal, 6(3): 49-59.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-06-2017