ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙΙ / HISTORY OF THE THEATRE III
ΚωδικόςΣΤ0103
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑντώνιος Γλυτζουρής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000533

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600072336
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να αντιληφθούν το διάγραμμα των βασικότερων σταθμών στην εξέλιξη της Ιστορίας του Θεάτρου ενταγμένης μέσα στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο. Να έρθουν σε επαφή με επιλεγμένους συγγραφείς και θεατρικά έργα, καθώς και να προβληματιστούν σε ζητήματα μορφής και περιεχομένου αυτών των δραμάτων. Να αναζητήσουν τις αιτίες των αλλαγών και να ερμηνεύσουν τα αποτελέσματα στην τέχνη του θεάτρου μέσα από τα αισθητικά ρεύματα της ίδιας περιόδου. Να αποτιμήσουν τις αλλαγές στον κοινωνικό και καλλιτεχνικό ιστό με φίλτρο την ιστορία του θεάτρου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η επισκόπηση της σκηνικής πράξης ως «μεγάλο σκηνικό παιχνίδι», ως μια σειρά ανταλλαγών «ανάμεσα σε ένα κείμενο και σε μία παράσταση, ανάμεσα σε κάποιους ηθοποιούς και σε ένα σκηνοθέτη, ανάμεσα σε μια σκηνή και σε μια αίθουσα, ανάμεσα σε ένα θέατρο και σε μία κοινωνία» (Bernard Dort). Το μάθημα αποτελεί συνέχεια της Ιστορίας του παγκοσμίου θεάτρου ΙΙ και ολοκληρώνει μια σειρά τριών ενοτήτων πάνω στην εξέλιξη του θεατρικού φαινομένου, από την αρχαιότητα ως την αρχή του 21ου αιώνα. Τι, άραγε, είναι η Ιστορία του Θεάτρου; Μεθοδολογικά ζητήματα. Σχέση Θεάτρου και Ιστορίας. Σχέση ευρωπαϊκής και νεοελληνικής Σκηνής. Θέατρο και λαϊκή κουλτούρα. Ρεαλισμός. Μοντερνικότητα. Κινήματα της Πρωτοπορίας. Καλλιτεχνικά θέατρα. Η εμφάνιση του σκηνοθέτη με τη σύγχρονη έννοια του όρου. Η τέχνη της υποκριτικής, από τον Στανισλάβσκι στον Γκροτόφσκι. Θέατρο και νέες τεχνολογίες. Μεταμοντέρνο. Θεατρικά Σχήματα και Εργαστήρια. Κρίση του δράματος: κρίση του δραματικού προσώπου, του μύθου, της πλοκής. Μεταδραματικό Θέατρο - Performance Art – Happenings – Χοροθέατρο. Δραματουργικές αναλύσεις έργων-σταθμών του παγκόσμιου θεάτρου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων592,4
Εξετάσεις241,0
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Σύντομες προαιρετικές εργασίες πάνω στα θεατρικά έργα που εξετάζονται, οι οποίες παρουσιάζονται στην τάξη, ως κίνητρο βιβλιογραφικής αναζήτησης, συμμετοχής στη διαδικασία του μαθήματος βιωματικού χαρακτήρα, και ανάπτυξης ομαδικού διαλόγου. Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει υποχρεωτικές και επιλεγόμενες ερωτήσεις, με σταθμισμένες μονάδες βαθμολόγησης για την καθεμιά. Λαμβάνεται υπόψη η επάρκεια της επαφής με την προτεινόμενη βιβλιογραφία και η αφομοίωση του υλικού ως προς τους στόχους που έχουν αναφερθεί παραπάνω.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-07-2018