Πραγματολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠραγματολογία / Pragmatics
ΚωδικόςΓλ 541
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600004016

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2016-2017

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓλωσσολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-7,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠραγματολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600072459
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επίπεδο γλωσσομάθιας Γ1 (τουλάχιστον) στην Αγγλική
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα αναπτύξουν καλύτερη κατανόηση των παρακάτω πραγματολογικών θεμάτων της γλώσσας: το πεδίο της πραγματολογίας σε αντιδιαστολή με αυτό της σημασιολογίας, καθώς και τα φαινόμενα της δείξης, της σημασιολογικής/πραγματολογικής προϋπόθεσης, του υπονοήματος και των πράξεων του λόγου. Επίσης, οι φοιτητές-τριες θα αναπτύξουν την ικανότητα να παρακολουθούν ενεργά και αυτόνομα τις ερευνητικές εξελίξεις στη σύγχρονη θεωρητική και εφαρμοσμένη πραγματολογία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα, θα μάθουμε ότι χρησιμοποιούμε τη γλώσσα, όχι μόνο για να περιγράψουμε τον κόσμο, όπως είδαμε στο μάθημα της σημασιολογίας, αλλά κυρίως, για να ενεργήσουμε στην κοινωνική πραγματικότητα και να συμμετέχουμε σε κοινωνικά δρώμενα, π.χ. να παντρευτούμε, να προσφέρουμε βοήθεια, να απολογηθούμε, να ζητήσουμε πληροφορίες. Όλα αυτά γίνονται, κατά αποκλειστικότητα με τη γλώσσα. Επίσης, συχνά, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα, εννοούμε περισσότερα από αυτά που πραγματικά λέμε. Ερευνώντας αυτά το θέματα, θα δούμε, επίσης, τον τρόπο με τον οποίο η σημασιολογία και η πραγματολογία 'συνεργάζονται', κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τη γλώσσα για να επικοινωνήσουμε. Το μάθημα ενδιαφέρει άμεσα τον/την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας, μια που θα μας φανερώσει τις πληροφορίες που στηρίζουν τις τρέχουσες μεθόδους διδασκαλίας. Ενδιαφέρει επίσης σύγχρονες ερευνητικές περιοχές με γλωσσικό προσανατολισμό, όπως π.χ. γλωσσικές διαταραχές (μαθησιακές δυσκολίες), λογοτεχνία, ψυχιατρική, μετάφραση, υπολογιστική γλωσσολογία, γλωσσικό προγραμματισμό.
Λέξεις Κλειδιά
πραγματολογία, υπονόημα, υπερκείμενο, πράξεις του λόγου, δείξη, προϋπόθεση
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών128.24,7
Σύνολο206.27,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Carston, Robyn (2002). Relevance Theory: the Pragmatics of Explicit Communication. Malden, MA : Blackwell Publishing. -Chierchia, Gennaro & Sally McConnell-Ginet (1900). Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge Mass.: MIT Press. -Davis, Steven (ed.) (1991). Pragmatics: a reader. Oxford University Press. -Levinson, Stephen (2000). Presumptive Meanings: a theory of generalized conversational implicature. Cambridge, Mass. : MIT Press. -Levinson, Stephen (1983). Pragmatics. Cambridge University Press. -Marmaridou, Sophia (2000). Pragmatic Meaning and Cognition. John Benjamins Publishing Company -May, Jacob (1993). Pragmatics: An Introduction. Blackwell Publishing.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-04-2016