Γνωστική Γλωσσολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓνωστική Γλωσσολογία / Cognitive Linguistics
ΚωδικόςΓλ 592
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600004021

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2016-2017

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓλωσσολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-7,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓνωστική Γλωσσολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600072469
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποσκοπεί στη μελέτη συγκεκριμένου πλαισίου ανάλυσης της γλώσσας και οι φοιτητές/τριες εξασκούνται στη μελέτη της γλώσσας λαβαίνοντας υπόψη ποικίλες παραμέτρους.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Γνωστική Γλωσσολογία θεωρεί ότι η γλώσσα αποτελεί ένα μέσο οργάνωσης, επεξεργασίας και μεταφοράς της πληροφορίας, είναι δηλαδή μια προσέγγιση πρωταρχικά σημασιολογική. Μια γνωστική προσέγγιση στη γλώσσα εστιάζει στη σημασία. Δεν είναι απλά μια προσέγγιση για τη γνώση της γλώσσας αλλά η ίδια η γλώσσα είναι μια μορφή γνώσης και έτσι πρέπει να μελετηθεί, με επίκεντρο τη σημασία. Υπάρχουν τέσσερα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για το πώς η Γνωστική Γλωσσολογία εξετάζει τη σημασία. Η γλωσσική σημασία είναι θέμα προοπτικής. Η γλωσσική σημασία είναι δυναμική και ευέλικτη. Η γλωσσική σημασία είναι εγκυκλοπαιδική και μη-αυτόνομη. Η γλωσσική σημασία βασίζεται στη χρήση και στην εμπειρία.
Λέξεις Κλειδιά
γνωσιακή μελέτη, εννοιοποίηση, μεταφορά, μετωνυμία, γλώσσα συναισθημάτων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών127.54,6
Σύνολο205.57,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με μια περιορισμένης έκτασης παρουσίαση συγκεκριμένου θέματος στην τάξη και με μια τελική επιβλεπόμενη εργασία (3000 λέξεων).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Evans, V., B. Bergen, J. Zinken 2007 The Cognitive Linguistics Reader. Equinox Pub. Geeraerts, D. 2006 Cognitive Linguistics: Basic Readings. CLR 34. Mouton de Gruyter. Geeraerts, D and H. Cuyckens (eds.) 2007 The Oxford Handbook of Cognitive Linguistics. OUP. Κατή, Δ., Μ. Κονδύλη, Κ. Νικιφορίδου 1991 Γλώσσα και Νόηση. Εκδ. Αλεξάνδρεια. Lakoff, G. 1987 Women, Fire, and dangerous things: What categories reveal about the mind. University of Chicago Press. Taylor, J. 1995 Linguistic Categorization. OUP. Ungerer, F. and H.-J. Schmid 2006 An Introduction to Cognitive Linguistics. Longman.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-04-2016