Λογοτεχνικά Κινήματα Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛογοτεχνικά Κινήματα Ι / Literary Movements I
ΚωδικόςΛογ 510
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003987

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2016-2017

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Αγγλικές και Αμερικανικές ΣπουδέςΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛογοτεχνικά Κινήματα Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600072471
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Eξοικείωση με τις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν τα εν λόγω λογοτεχνικά κινήματα και τους/τις σημαντικότερους/ες εκπροσώπους τους • Οικειοποίηση των φοιτητών/τριών με το πολιτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίστηκαν και αναπτύχθηκαν τα κινήματα • Ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών/τριών να κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα λογοτεχνικά σχήματα συναντώνται, συγκρούονται, αλληλεπιδρούν και επεκτείνονται σε άλλες μορφές τέχνης
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εστιάζει σε λογοτεχνικά κινήματα της ευρωπαϊκής και αμερικανικής λογοτεχνίας από την πρώιμη νεωτερικότητα έως και τον δέκατο ένατο αιώνα. Ενδεικτικά, κινήματα όπως ο Κλασσικισμός, η Μεταφυσική ποίηση, ο Ρομαντισμός, το Γοτθικό, οι Υπερφυσικοί, ο Ρεαλισμός, ο Νατουραλισμός, ο Συμβολισμός, κ.ά. θα εξεταστούν σε σχέση με το ιστορικό, πολιτικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίστηκαν και αναπτύχθηκαν. Στο επίκεντρο του μαθήματος θα είναι τόσο οι θεμελιώδεις αρχές που διέπουν τα κινήματα αυτά και οι σημαντικότεροι/ες εκπρόσωποί τους όσο και οι σύγχρονες αναθεωρήσεις τους από κριτικούς και θεωρητικούς φιλοσόφους του εικοστού και εικοστού πρώτου αιώνα. Προσεγγίζοντας τα λογοτεχνικά κινήματα περισσότερο ως μεταβαλλόμενες έννοιες και λιγότερο ως αμετάβλητες και άκαμπτες σταθερές, θα δοθεί έμφαση στους τρόπους με τους οποίους συναντώνται, συγκρούονται, αλληλεπιδρούν και επεκτείνονται σε άλλες μορφές τέχνης, όπως η αρχιτεκτονική, η μουσική, η ζωγραφική, ο χορός, κλπ.
Λέξεις Κλειδιά
λογοτεχνικά κινήματα, Ρεαλισμός, Νατουραλισμός, Συμβολισμός, Κλασσικισμός, Γοτθικό, Ρομαντισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1585,7
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1) προφορικές παρουσιάσεις στην τάξη πάνω σε επιλεγμένα θέματα, 2) μικρές εκθέσεις προόδου, 3) συμμετοχή στην τάξη και 4) τελική γραπτή εργασία. Στην αξιολόγηση της τελικής εργασίας λαμβάνονται υπόψη η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επιπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης, σύνθεσης, χρήσης δευτερευόντων πηγών και παραγωγής πρωτότυπης σκέψης. Τα κριτήρια γνωστοποιούνται στους/στις φοιτητές/τριες στα εισαγωγικά μαθήματα του 1ου έτους και εφαρμόζονται σε όλα τα μαθήματα λογοτεχνίας του Τμήματος. Ανακοινώνονται επίσης στο Μoodle και στο Course Outline.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Auerbach. Erich. Mimesis. Trans. Willard Trask. 1946. Princeton UP, 1953. Barthes, Roland. The Pleasure of the Text. Trans. Richard Miller; with a note on the text by Richard Howard. New York: Hill and Wang, 1975. Becker, George J, ed. Modern Literary Realism. Princeton, NJ: Princeton UP, 1963, rpt. 1973. Beer, Gillian. George Eliot: Evolutionary Narrative in Darwin, George Eliot and Nineteenth-Century Fiction. London: Routledge, 1983. Bristow, Joseph, ed. The Cambridge Companion to Victorian Poetry. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. Burke, Edmund. A Philosophical Enquiry into the Origins of our Ideas of the Sublime and the Beautiful. Ed. James Boulton. Oxford: Basil Blackwell, 1987. Chandler, James, and Maureen N. McLane, eds. The Cambridge Companion to British Romantic Poetry 1780‒1830. Cambridge: CUP. Brooks, Peter. Realist Vision. New Haven: Yale UP, 2005. Boyd, Kelly & Rohan Mcwilliam. The Victorian Studies Reader. New York: Routledge, 2007. Cullers, Jonathan. Structuralist Poetics. 1975. London: Routledge, 1994. (Chapters 7 & 9) Curran, Stuart, ed. The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: CUP, 1993. da Sousa Correa, Delia. The Ninenteenth-Century Novel: Realisms. New York: Routledge, 2000. Eagleton, Terry. The English Novel: An Introduction. Oxford: Blackwell, 2005. Everest, Kelvin. English Romantic Poetry: An Introduction to the Historical Context and the Literary Scene. Milton Keynes: Open University Press, 1990. Gilbert, Sandra M. and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. New Haven: Yale Univ. Press, 1989. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. London & New York: Longman, 1993. Grant, Damian. Realism. London: Methuen, 1970, rpt.1985. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel. Vol. 1. 1951. Hutchinson, 1977. McCalman, Iain et al. eds. An Oxford Companion to the Romantic Age: British Culture 1776-1832. Oxford: Oxford University Press, 1999. Leavis, F.R. The Great Tradition. London: Chatto & Windus, 1973. Matthew, Colin, ed. The Nineteenth Century, The British Isles: 1815-1901. Oxford: Oxford UP, 2000. Miller, Jonathan and Borin Van Loon. Introducing Darwin and Evolution. Moers, Ellen. Literary Women. New York: Anchor Books, 1977. Morris, Pam. Realism. The New Critical Idiom Series. Ed. John Drakakis. London: Routledge, 2003. Shires, Linda M, ed. Rewriting the Victorians: Theory, History, and the Politics of Gender. NY: Routledge, 1992. Shuttleworth, Sally. George Eliot and Nineteenth-Century Science: The Make-Believe of a Beginning. Cambridge UP, 1984. Spacks, Patricia M. The Female Imagination: A Literary and Psychological Investigation of Women’s Writing. London: Allen and Unwin, 1976. Tallis, Raymond. In Defence of Realism. Lincoln: U of Nebraska P, 1998. Thomson, David. England in the Nineteenth Century 1815-1914. The Pelican History of England. 1950. Harmondsworth: Penguin, 1978. Walder, Dennis, ed. The Realist Novel. New York: Routledge, 1999. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson, and Fielding. 1957. Harmondsworth: Penguin, 1972. Wheeler, Michael. English Fiction of the Victorian Period. 2nd ed. London & New York: Longman, 1994. Williams, Raymond. The English Novel: From Dickens to Lawrence. London: Chatto & Windus, 1970. Wu, Duncan, ed. A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-04-2016