Λογοτεχνία στην Εκπαίδευση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛογοτεχνία στην Εκπαίδευση / Literature in Education
ΚωδικόςΕΚΠ 501
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600004055

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2016-2017

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην ΕκπαίδευσηΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-7,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛογοτεχνία στην Εκπαίδευση
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600072876
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εξοικείωση με το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από τη χρήση της λογοτεχνίας σαν εκπαιδευτικό εργαλείο • Εξοικείωση με μεθόδους προσέγγισης της λογοτεχνίας με στόχο μια πιο πολυδιάστατη μορφή εκπαίδευσης • Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας • Οργάνωση projects και εργαστηριών γύρω από την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών μοντέλων στην τάξη
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη σημασία της λογοτεχνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία όχι απλά σαν ένα μέσο διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας αλλά σαν μία μέθοδο ενίσχυσης της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας, της ερμηνευτικής ικανότητας. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τους τρόπους με τους οποίους τα διάφορα λογοτεχνικά είδη (θέατρο, ποίηση, μυθιστόρημα, πολυμεσικά κείμενα, κ.α.) προσεγγίζουν θέματα που αφορούν σύγχρονους προβληματισμούς γύρω από τις έννοιες του φύλου και της φυλής, της μετακίνησης και της εθνικής ταυτότητας, της παγκοσμοιοποίησης και της ψηφιακής κουλτούρας. Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη: εισαγωγή στη θεωρία της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση, ανάλυση των δυνατοτήτων των διαφόρων λογοτεχνικών ειδών σαν εκπαιδευτικά εργαλεία, έμφαση στα κοινωνικά θέματα που πραγματεύεται η λογοτεχνία σαν αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά
Λογοτεχνία, Εκπαίδευση, Κοινωνικά θέματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Powerpoint παρουσιάσεις, πρόσβαση των φοιτητών στην πλατφόρμα elearning. Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα και στο elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1284,7
Σύνολο2067,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στην τάξη, προφορικές παρουσιάσεις, οργάνωση projects, ερευνητική εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Atherton, C., Green, A., Snapper, G. Teaching English Literature 16-19: An Essential Guide. National Association for the Teaching of English, (NATE). London and New York: Routledge, 2013. Bracher, M. Radical Pedagogy: Identity, Generativity and Social Transformation. New York: Palgrave Macmillan, 2006. Moore, Alex. Teaching and Learning, Pedagogy, Curriculum and Culture. London and New York: Routledge, 2012. Stein, Pippa. Multimodal Pedagogies in Diverse Classrooms. London and New York: Routledge, 2008. Waugh, P. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford UP, 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-04-2016