Ισλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙσλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη) / Islamic History and Theology II (Modern)
ΚωδικόςΥ201
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρίνα άννα Πυροβολάκη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012627

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 62
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙσλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη)
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600105793
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το μάθημα είναι σε θέση να γνωρίζουν τους λόγους και τις αιτίες των ποικίλων θρησκευτικο-πολιτικών τάσεων εντός του Ισλάμ από τον 15ο αιώνα έως τα τέλη του 19ου αιώνα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ιστορία του ισλαμικού κόσμου κατά τους Μέσους Χρόνους και την Πρώιμη Νεοτερικότητα, καλύπτοντας την περίοδο από το 13ο αιώνα μέχρι περίπου το 1800, και δίνοντας έμφαση στην ιστορική εξέλιξη της Εγγύς και Μέσης Ανατολής. Η υπό εξέταση περίοδος ξεκινάει από την καταστροφή του αραβικού χαλιφάτου μαζί με τη Βαγδάτη από τους Μογγόλους το 1258, σημαδεύεται από την ανάδυση μη αραβικών δυναστειών (Μαμελούκοι, Οθωμανοί, Σαφαβίδες), και τροφοδοτεί την αποκρυστάλλωση των δογματικών και θεολογικών διαφορών ανάμεσα στο σουνιτικό και σιϊτικό Ισλάμ, καθώς και την εμφάνιση ευσεβιστικών κινημάτων όπως ο ουχαμπιτισμός.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση Power Points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Συνεργασία με φοιτητές μέσω E-Mails.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών80,3
Εξετάσεις180,7
Σύνολο1305,2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις (γραπτές-προφορικές) ή σε μορφή εργασιών. Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζεται στην τελική τους αξιολόγηση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η. Inalcık (1995), Η Οθωμανική Αυτοκρατορία: Η Κλασική Εποχή, 1300-1600, Αλεξάνδρεια
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-07-2018