Ιστορία και Επιστημολογία της Χημείας

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙστορία και Επιστημολογία της Χημείας / History and epistemology of Chemistry
ΚωδικόςΜΧ115
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΧημείας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40003212

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Χημείας (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Χημική Εκπαίδευση και Τεχνολογίες Πληροφορικής και ΕπικοινωνίαςΥποχρεωτικό2110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙστορία και Επιστημολογία της Χημείας
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600108030
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να: Περιγράφουν συνοπτικά τις αντιλήψεις των Ελλήνων φυσικών φιλοσόφων και την συμβολή τους στην κατανόηση της φύσης. Αναφέρονται στα κύρια ρεύματα της επιστημολογίας, καθώς και σε χαρακτηριστικούς εκπροσώπους τους. Περιγράφουν συνοπτικά την συμβολή ορισμένων σημαντικών επιστημώνν στην εξέλιξη της επιστήμης. Συνδέουν εξελίξεις στον χώρο της Χημείας σε συνάρτηση με τις αντίστοιχες στις περιοχές των άλλων επιστημών.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φυσικές επιστήμες στην αρχαία Ελλάδα και σύγκριση με νεώτερες θεωρίες. Χημεία των αρχαίων και μέσων χρόνων και μέθοδοι χρήσης της για εκπαιδευτικούς σκοπούς (συλλογή και αποτίμηση υλικού, πειραματική αναπαραγωγή, τρόποι παρουσίασης των αποτελεσμάτων με χρήση σύγχρονων εποπτικών μέσων). Ιστορία της Χημείας ως επιστήμης κατά τους δύο τελευταίους αιώνες. Το έργο σημαντικών πρωτοπόρων ερευνητών. Θέματα επιστημολογίας της Χημείας.
Λέξεις Κλειδιά
φυσική φιλοσοφλία, επιστημολογικές τάσεις, τρέχουσες επιστημονικές θεωρίες, εξέλιξη της χημείας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Σεμινάρια251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών502
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1777,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η. Butterfield, Η καταγωγή της σύγχρονης επιστήμης 1300-1800, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης Α. Koyre, Δυτικός πολιτισμός, Ύψιλον H.M. Leicester, Historical Background to Chemistry, Dover, 1971. R. Mierzecki, The Historical Development of Chemical Concepts, Dordrecht, 1991. http://plato.stanford.edu/ http://www.chemheritage.org/explore/explore.html http://www.thecatalyst.org/m04histr.html http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/quacon.html#quacon
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-11-2015