ΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ / SCREENWRITING III
Κωδικός3ΣΕ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚλεονίκη Δρούγκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007580

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 135
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600109705

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305)
ΗμερολόγιοMontag 13:00 to 15:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Η κατανόηση των ιδιαίτερων αφηγηματικών επιλογών που προσιδιάζει η διαδικασία της διασκευής. 2. Γνώση και εφαμορμογή τεχνικών ανάλογα με το υπό διασκευή κείμενο : μυθιστόρημα, θεατρικό έργο, πραγματικό γεγονός. 3. Εμπέδωση βασικών αφηγηματικών εννοιών του σεναριακού λόγου : δομή, χαρακτήρες, πλοκή, χώρος, χρόνος, κ.λ.π.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος μελετώνται οι ιδιαιτερότητες στο στάδιο της επινόησης, της επιλογής του κέντρου βάρους της ιστορίας και της αντίστοιχης δόμησης που παρουσιάζει η διασκευή λογοτεχνικού, θεατρικού, αληθινής ιστορίας ή άλλου έργου. Αναπτύσσονται ζητήματα διασκευής, εφαρμοσμένου ως επί πλείστον χαρακτήρα, όπως π.χ η ανίχνευση του βασικού story line στο υπό διασκευή έργο, η επιλογή των χαρακτήρων, η επεξεργασία του θέματος. Η θεωρία αυτού του εξαμήνου συνδυάζεται με τη συγγραφή σειράς ασκήσεων διασκευής. 1. Εισαγωγή – Βασικές Θεωρίες/Σχολές διασκευής. 2. Μεταμορφωτικές πράξεις στη δραματουργία – οι εφτά μεταμορφωτικές πράξεις. 3. Μυθιστόρημα - Προσέγγιση των μηχανισμών διασκευής ενός μυθιστορήματος. 4. Θεατρικό έργο – Αναφορά των μηχανισμών διασκευής ενός θεατρικού έργου. 5. Βιογραφία/Αληθινά γεγονότα – Προσεγγίσεις για τη διασκευή βιογραφίας ή αληθινών γεγονότων. 6. Βρίσκοντας την ιστορία Ι– οι τρεις πράξεις, ο καταλύτης, η κλιμάκωση, το τέλος στο υπό διασκευή έργο και στο σενάριο. 7. Βρίσκοντας την ιστορία ΙΙ – γραμμές πλοκής / υποπλοκές. 8. Χαρακτήρες – εντοπίζοντας υφιστάμενους και δημιουργώντας/κόβοντας/ συμπτύσσοντας χαρακτήρες. 9. Θέμα Ι– αποκαλύπτοντας το θέμα στο υπό διασκευή σενάριο. 10. Θέμα ΙΙ – Συναισθηματικό θέμα/ συναισθηματική δομή. 11 - 12 – 13. Επαναλήψεις, Διορθώσεις προόδων.
Λέξεις Κλειδιά
αφηγηματική σύμβαση, διασκευή, μεταμορφωτικές πράξεις.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις571,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών150,5
Καλλιτεχνική δημιουργία150,5
Εξετάσεις30,1
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η τελική αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στο τέλος του εξαμήνου. Ο βαθμός αποτελεί συνισταμένη τεσσάρων παραμέτρων: 1. της γραπτής εξέτασης, 2. της ενεργής συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα, 3. των εργασιών/ προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και, τέλος, 4. της ανταπόκρισης στις ασκήσεις δημιουργικής γραφής που γίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ε1.Kallas-Καλογεροπούλου, Χριστίνα. Bio/Pic ή Οι Ζωές των Λίγων. Αθήνα, εκδόσεις Πατάκη, 2009. 2.Η δύναμη του μύθου, Τζ. Κάμπελ , Αθήνα, εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1998 3.Η Περιπέτεια της Αφήγησης, Δημήτρης Τσατσούλης, Αθήνα, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, 1997
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
.Ποιητική, Αριστοτέλης, Εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα. Σενάριο, η τέχνη της αφήγησης και της επινόησης στον κινηματογράφο, Χριστίνα Καλογεροπούλου, εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα. Bio/Pic οι ζωές των λίγων, Χριστίνα Καλογεροπούλου, εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα. Η τέχνη της μυθοπλασίας, Henry James, Εκδόσεις Άγρα, Αθήνα. Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα, Joseph Campbell,εκδόσεις Ιάμβλιχος, Αθήνα. Η δύναμη του μύθου, Joseph Campbell,εκδόσεις Ιάμβλιχος, Αθήνα. Σενάριο, Syd Field, εκδόσεις Κάλβος. Γραμματολογία, Θεωρία Λογοτεχνίας. Βελουδής Γιώργος, Εκδόσεις Δωδώνη, Αθήνα. Το σενάριο : από την αρχική ιδέα στην εκτέλεση, Α. Κεχαγιάς, εκδ. Έλλην. Μορφολογία του παραμυθιού, Vladimir Pror, εκδόσεις Καρδαμίτσα, Αθήνα. Γραμματική της φαντασίας. Εισαγωγή στην τέχνη να επινοείς ιστορίες. Gianni Rodari, εκδόσεις Μεταίχμιο, Αθήνα. Τα πρακτικά από την εβδομάδα σεναρίου, Αθήνα. Η τέχνη της γραφής, Αντόν Τσέχωφ, Εκδόσεις Πατάκη. Σμιλεύοντας το χρόνο, Αντρέι Ταρκόφσκι, Εκδόσεις Νεφέλη. Η τέχνη της γραφής στον 20ο αιώνα, Αλέξης Ζήρας, εκδόσεις Καστανιώτη. Lajos Egri, the art of dramatic writing, BNP. Robert Mc Kee, Story, metheum. Linda Seger, Making a good script great, Samuel French. Christropher Vogler, The Writer’s Journey, Michel Wiese Productions. John Truby, Great movies : why do they work, Silman – james Press. David Howard, How to build a great screenplay, souvenir press Linda Seger, The art of adaptation: turn fact and fiction to film,Samuel French. Stephanie Harrison, Adaptations, Three Rivers Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2017