Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μαθαίνουν να χωρίζουν την δράση μιας σκηνής σε μικρότερα μέρη. Εμβαθύνουν στην λειτουργία κάθε μέρους.
Ντεκουπάζ. Εμπεδώνουν στον σχεδιασμό του ντεκουπάζ μιας σκηνής.
Μαθαίνουν να επιλέγουν τον τρόπο κινηματογράφησης της δράσης κάθε μέρους: Θέση της κινηματογραφικής μηχανής, κίνηση της μηχανής, είδος της κίνησης.
Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το ύφος κινηματογράφησης σε μια ταινία και να επτυγχάνουν το ύφος στις δικές τους ταινίες.
* Φέτος, μέσα από ασκήσεις που έγιναν στα εργαστήρια επιδιώχθηκε αφενός η εξοικείωση των φοιτητών με την διαδικασία του ντεκουπάζ και η εμπέδωση των βασικών στοιχείων και εννοιών που το απαρτίζουν, αφετέρου η κατανόηση της λειτουργίας του ύφους στη διαδικασία της δημιουργίας του.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οργάνωση της δράσης, του χώρου και του χρόνου μιας σκηνής. Μιζανσέν.
Ντεκουπάζ. Σχεδιασμός ντεκουπάζ. Παραδείγματα ντεκουπάζ.
Τι φέρει κάθε πλάνο; Η σύγκρουση μέσα σε ένα πλάνο.
Μάστερ πλάνο. Πλάνο εδραίωσης, πλάνο επανεδραίωσης.
Κλίμακα πλάνων.
Ο ρόλος της κινηματογραφικής μηχανής. Η επιλογή της θέσης της κινηματογραφικής μηχανής, "αφηγείται".
Η συμμετρία μέσα στην σκηνή. Champ contre champ (σαμ κοντρ σαμ).
Οργάνωση όλων των στοιχείων μίας σκηνής σε σχέση με την λειτουργία της μέσα στην ταινία.
Ενώσεις πλάνων. Ενώσεις σκηνών.
Η σκηνή σαν ένα μονοπλάνο. Νεκρός χρόνος. Εκτός κάδρου.
Στόρυ μπορντ. "Key frames".
Σύνθεση κάδρου. Ύφος.
Λέξεις Κλειδιά
Πλάνο, Οργάνωση μια σκηνής, Ντεκουπάζ, Θέση μηχανής, Υφος, Κάδρο, Μιζανσέν.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλιογραφία:
1. SIETY Emmanuel, Το πλάνο, μτφρ. Σωτήρης Καρκανιάς, εκδ. Πατάκη 2003.
2. ARIJON Daniel, Η γραμματική της φιλμικής γλώσσας Ι&ΙΙ, μτφρ. Βασίλης Βουτσινάς, εκδ. Plano 1986.
3. ΜΑΜΕΤ Ντέϊβιντ, Σκηνοθετώντας μια ταινία, μτφρ. Νίκος Σαββάτης, εκδ. Πατάκη 1998.
4. LANDAU Camile – WHITE, Tiare, 161 Μυστικά για ένα νέο κινηματογραφιστή, μτφρ. Κατερίνα Κακλαμάνη, εκδ. Πατάκη 2008.