ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ VI

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ VI / FILM THEORY VI
Κωδικός8ΘΚ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλευθερία Θανούλη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007599

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 62
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ VI
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600110575
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναλύουν, να επεξεργάζονται και να συνθέτουν τις θέσεις γύρω από τα τρία κεντρικά ζητήματα του μαθήματος, δηλαδή τον μεταμοντέρνο, μετα-κλασσικό και μετα-αποικιοκρατικό κινηματογράφο.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα Θέματα Σύγχρονου Κινηματογράφου θα ασχοληθεί με κάποιες από τις βασικότερες θεωρίες που διατυπώθηκαν για τον παγκόσμιο κινηματογράφο από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα. Οι τρεις κύριοι πυλώνες του μαθήματος θα είναι το ζήτημα του μεταμοντέρνου, του μετα-κλασικού και μετα-αποικιακού κινηματογράφου και σε κάθε έναν από αυτούς θα εξετάσουμε διαλεκτικά τις θέσεις και τις απόψεις επιφανών θεωρητικών τόσο από το χώρο του κινηματογράφου όσο και από τον χώρο των πολιτισμικών σπουδών. Συζητώντας και αναλύοντας μια ευρεία επιλογή ταινιών από τον παγκόσμιο κινηματογράφο των τριών τελευταίων δεκαετιών, το μάθημα έχει ως στόχο να θέσει και να διερευνήσει καίρια ερωτήματα όπως: ποιες είναι οι εκφάνσεις της μεταμοντέρνας στροφής στη θεωρία και πρακτική του σύγχρονου κινηματογράφου, ποιες αλλαγές σημειώθηκαν στον Αμερικανικό και διεθνή κινηματογράφο μετά την εξάντληση των επιλογών του κλασικού μοντέλου αφήγησης και ποια είναι η σχέση των πρώην αποικιοκρατούμενων εθνών με τον κινηματογράφο σε ένα όλο και πιο παγκοσμιοποιημένο δημιουργικό περιβάλλον;
Λέξεις Κλειδιά
μεταμοντέρνο, μετακλασσικο, μετα-αποικιοκρατικο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint, e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις903
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Στο πρόγραμμα μαθηματος παρουσιάζονται τα κριτηρία αξιολόγησης που περιλαμβάνουν τη συμμετοχή των φοιτητών στο μάθημα, την προφορική παρουσίαση της εργασίας και την τελική εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [10377]: Το Μεταμοντέρνο, Φρέντρικ Τζαίημσον Λεπτομέρειες Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [39507]: Η μεταμοντέρνα κατάσταση (δεμ.) , Ζαν Φρανσουά Λυοτάρ Λεπτομέρειες Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [21768]: Μεταποικιακή θεωρία, Young Robert J. C.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bolter, Jay David and Richard Grusin (1999), Remediation: Understanding New Media (Cambridge, MA: MIT Press). Bordwell, David (2002b), ‘Intensified continuity: visual style in contemporary American film’, Film Quarterly, 55, 3: 16-28. Carroll, Noel (1998), ‘The future of allusion: Hollywood in the seventies (and beyond)’, in Interpreting the Moving Image (Cambridge: Cambridge University Press): 240-64. Collins, Jim (1989), Uncommon Cultures: Popular Culture and Post-Modernism (London: Routledge). ──── (1993), ‘Genericity in the nineties: eclectic irony and the new sincerity’, in Jim Collins, Hilary Radner, and Ava Preacher Collins (eds), Film Theory goes to the Movies (London: Routledge): 242-263. Conley, Tom (2000), ‘Noir in the red and the nineties in the black’, in Wheeler Winston Dixon (ed.), Film Genre 2000: New Critical Essays (New York: State University of New York Press): 193-210. Degli-Esposti, Christina (ed.) (1998), Postmodernism in the Cinema (New York: Berghahn Books). Denzin, Norman (1991), Images of Postmodern Society: Social Theory and Contemporary Cinema (London: Sage). Elsaesser, Thomas (1998b), ‘Specularity and engulfment: Coppola and Bram Stoker’s Dracula’, in Steve Neale and Murray Smith (eds), Contemporary Hollywood Cinema (London: Routledge): 191-207. Friedberg, Anne (1993), Window Shopping: Cinema and the Postmodern (Berkeley and Los Angeles: University of California Press). Friedberg, Anne (1993), Window Shopping: Cinema and the Postmodern (Berkeley and Los Angeles: University of California Press). ──── (2000), ‘The end of cinema: multi-media and technological change’, in Christina Gledhill and Linda Williams (eds), Reinventing Film Studies (London: Arnold): 438-452. Hutcheon, Linda (1988), A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction (London: Routledge). ──── (1990), ‘An epilogue: postmodern parody: history, subjectivity and ideology’, Quarterly Review of Film and Television, 12: 125-33. Jameson, Fredric (1983), ‘Postmodernism and consumer society’ in Hal Foster (ed.), The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodern Culture (Seattle: Bay Press): 111-125. King, Geoff (2000), Spectacular Narratives: Hollywood in the Age of the Blockbuster (London and New York: I.B. Tauris). Kramer, Peter (1998), ‘Post-classical Hollywood film: concepts and debates’, in John Hill and Pamela Church Gibson (eds), The Oxford Guide to Film Studies (Oxford: Oxford University Press): 289-309. Manovich, Lev (2001), The Language of New Media Cambridge (Mass.: The MIT Press). Neale Steve and Murray Smith (eds) (1998), Contemporary Hollywood Cinema (London: Routledge). Nichols Bill (1994), Blurred Boundaries: Questions of Meaning in Contemporary Culture (Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press). Sharrett, Christopher (1990), ‘No more going back and forth as in the past: notes on the fate of history in recent European films’, Persistence of Vision, 8: 29-44. Tasker, Yvonne (1996), ‘Approaches to the New Hollywood’, in James Curran, David Morley, and Vivien Walkerdine (eds), Cultural Studies and Communications (London: Arnold): 213-28.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-12-2016