ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ / L1-1 DIGITAL DESIGN
ΚωδικόςΕ1-1
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Καρανικόλας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002259

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 136
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600111190
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η εξοικείωση και στη συνέχεια η εμβάθυνση των φοιτητών με την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική γνώση βασικών αρχών και καινοτομικών σύγχρονων τεχνικών που διέπουν τη ψηφιακή σχεδίαση και προσομοίωση καθώς και τις βασικότερες λειτουργίες αντίστοιχων λογισμικών. Οι παρεχόμενες γνώσεις αφορούν μεταξύ άλλων σε τεχνικές διανυσματικής και ψηφιδωτής εισαγωγής και απεικόνισης ψηφιακών σχεδίων, συστήματα και μετασχηματισμούς συντεταγμένων, χρωματικά μοντέλα, εντολές σε συστήματα CAD και σύγχρονες τεχνικές προσομοίωσης χώρου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναπτύσσεται πολυδιάστατα σε εξίσου σημαντικές αλληλένδετες θεωρητικές και πρακτικές ενότητες. Οι θεωρητικές ενότητες αφορούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση συστήματος ψηφιακής σχεδίασης, συγκριτικές μεθόδους διανυσματικής και ψηφιδωτής ψηφιοποίησης εικόνας, συσκευές απόδοσης και χρωματικά μοντέλα σε Η/Υ, βασικά συστήματα συντεταγμένων στη σχεδίαση με Η/Υ και σχέσεις μεταξύ τους και σε βασικούς μετασχηματισμούς συντεταγμένων και αλγορίθμων σχεδίασης. Οι πρακτικές ενότητες αφορούν : α) τη χρήση βασικών λειτουργιών σχεδίασης με σκοπό την διανυσματοποίηση και επεξεργασία χαρτών, β) την προετοιμασία 2Δ και 3Δ δομικών μοντέλων με σκοπό την προσαρμογή τους σε ψηφιακά υπόβαθρα χαρτών, γ) τρόπους πλαστικής επεξεργασίας και προσαρμογής μοντέλων στο χώρο, δ) αναπαράστασης 3Δ μοντέλων με πολλαπλούς τρόπους προσομοίωσης [(επιφανειακά φωτορεαλιστικά μοντέλα (surfaces rendering), γραμμωτά φωτορεαλιστικά μοντέλα (edges rendering)], διαδραστική προσομοίωση χώρου σε αστικό ή χωροτακτικό επίπεδο σε δικτυακό περιβάλλον, κλπ Οι πρακτικές ενότητες πλαισιώνονται από την παρουσίαση ολοκληρωμένων συστημάτων 3Δ σχεδίασης και προσομοίωσης όπως το AutoCAD, το SketchUp και άλλων freeware λογισμικών υπό τη προσέγγιση εργαλείων αναπαράστασης, διερεύνησης και ανάλυσης του χώρου μέσω μιας δυναμικής προσαρμογής νέων μεθοδολογιών και λογισμικών. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος διεκπεραιώνεται πολλές μικρές εργασίες-σχέδια σε αστική και χωροταξική κλίμακα.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις56
Φροντιστήριο22
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο56
Σύνολο134
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Παρασχάκης, Ι., Παπαδοπούλου, Μ., Πατιάς, Π., (1990), «Σχεδίαση με Η/Υ», Εκδόσεις Ζήτη. • Omura George (2009), «Autocad 2010. Οπτικός οδηγός», Εκδόσεις Γκιούρδας.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-11-2017