ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ / PS4-1 URBAN PLANNING AND DESIGN
ΚωδικόςΣΕ4-1
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Παπαγιαννάκης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002372

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 120
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό428

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600114982
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την προσέγγιση θεωρητικών, τεχνικών και μεθοδολογικών προβλημάτων που παρουσιάζονται στη διαδικασία του αστικού σχεδιασμού και της πολεοδομικής επέμβασης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι συνθετικό εργαστήριο και υποστηρίζεται από θεωρητικές διαλέξεις των διδασκόντων που αναλύουν και αποσαφηνίζουν βασικές έννοιες και λειτουργούν υποστηρικτικά στην εκπόνηση του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος. Επιδιώκονται πιο συγκεκριμένα: α) η θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών σχετικά με τις διαχρονικές και σύγχρονες προσεγγίσεις στον αστικό και πολεοδομικό σχεδιασμό και β) η εξοικείωσή τους με τις διάφορες έννοιες και τεχνικές ανάλυσης και σχεδιασμού του αστικού χώρου και με τη λογική της προγραμματικής διαδικασίας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
power point, photoshop, internet
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Εργαστηριακή Άσκηση39
Άσκηση Πεδίου20
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων28
Εκπόνηση μελέτης (project)88
Εξετάσεις2
Σύνολο216
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών στο μάθημα γίνεται βάσει: α) της επίδοσής τους στις γραπτές εξετάσεις, β) της ποιότητας του ομαδικού σχεδιαστικού θέματος, γ) της ποιότητας των ατομικών σχεδιαστικών ασκήσεων και δ) της συμμετοχής τους στις διαδικασίες του μαθήματος. Στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού, η αναλογία συμμετοχής είναι : 30% για τις γραπτές εξετάσεις, 40% για την ομαδική εργασία (εκ των οποίων 10% για την προπαράδοση της φάσης της ανάλυσης) και 30% για τις ατομικές ασκήσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Προτείνεται η επιλογή ενός από τα ακόλουθα βιβλία: 1.JAN GEHL (2013). Η ΖΩΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΚΤΗΡΙΑ. Εκδότης: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ. 2.PETER NEUFERT, LUDWIG NEFF (1998). ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
3.Δίνονται επίσης σε ηλεκτρονική μορφή σημειώσεις από τους διδάσκοντες
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-06-2018