ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ / HOLLYWOOD FILM GENRES
ΚωδικόςΜΔΣ2-485
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007257

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600115261

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοWednesday 18:30 to 20:30
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοThursdsay 14:00 to 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας του μαθήματος οι σπουδαστές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει: • Βασικές γνώσεις για τη θεωρία και κριτική των ειδών • Βασικές γνώσεις για την γέννηση και ιστορική εξέλιξη του κάθε είδους που διαπραγματεύεται το μάθημα • Τα βασικά περί κινηματογραφικής κριτικής των ειδών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό προσφέρεται στους/στις φοιτητές/τριες που κατά προτίμηση έχουν παρακολουθήσει την Εισαγωγή στον κινηματογράφο και θα τους βοηθήσει σε παρόμοια μαθήματα (π.χ. σπουδές κινημ/φικού φύλου). Στόχος του είναι να εισαγάγει τους σπουδαστές στην έννοια των ειδών ως σύστημα κινηματογραφικής κριτικής δίνοντας τους την ικανότητα να εντοπίζουν τις αισθητικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συμβάσεις που διέπουν τη δομή συγκεκριμένων τύπων ταινιών. Μια σύντομη εισαγωγή στη θεωρία των ειδών θα τους δώσει την ευχέρεια να εργαστούν στο κατάλληλο θεωρητικό πλαίσιο που προσεγγίζει τα είδη μέσω της τριμερούς σχέσης παραγωγή-κείμενο-κατανάλωση. Το εύρος του μαθήματος περιορίζεται στην εξέταση των τριών κινηματογραφικών ειδών που εμφανίζονται στον τίτλο του και επικεντρώνεται στην προβολή και ανάλυση βασικών κειμένων που σηματοδοτούν τη γέννηση και την εξέλιξη του κάθε είδους.
Λέξεις Κλειδιά
κινηματογραφικά είδη, θεωρία των ειδών, εξέλιξη των ειδών, γουέστερν, μιούζικαλ, μελόδραμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
παρακολούθηση ταινιών30
Σύνολο99
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
τελική εξέταση (2 1/2 ωρες)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ηollywood Genres by Thomas Schatz
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Altman, Rick. Film/Genre. BFI Publishing, 1999. 1-11, 13-29. Altman, Rick. The American Film Musical. London: BFI; Bloomington, Ind: Indiana UP, 1987. «"The American Film Musical as Dual-Focus Narrative». 16-27. «The Structure of the American Musical». 28-58. Browne, Nick. Refiguring American Film Genres. Berkeley: U of California P, 1998. Cook, Pam and Mieke Bernink, eds. The Cinema Book. 2nd Ed. BFI Publishing, 1999. "Part 5-Genre. History of Genre Criticism,”137-147; “Τhe Western,” 147-156; "Melodrama," 157-171; "The Musical," 209-217. Feuer, Jane. The Hollywood Musical. London: BFI/MacMillan, 1982. Grant, Barry Keith. Film Genre Reader II. 2nd ed. Austin, Texas: U of Texas P, 1995. Kaminski, Stuart M. American Film Genres. Chicago: Nelson-Hall, 1985. "Introduction," 1-20; Conclusion and Summary: The Importance of Film Genres," 225-231. Πατσαλίδης, Σάββας και Αναστασία Νικολοπούλου. Μελόδραμα: Ειδολογικοί και Ιδεολογικοί Μετασχηματισμοί. Θεσσαλονίκη: University Studio P, 2001. Patsalidis, Savas. Hellenism and the U.S.: Constructions and Deconstructions. Thessaloniki: Hellenic Association of American Studies, 1994. Solomon, Stalnley. Beyond Formula: American Film Genres. New York & London: Harcourt, Brace and Jovanovich, Publishers, 1976. "Introduction," 1-10; "The western," 12-58; "Singing and Dancing: The Sound of Metaphor," 60-110. Schatz, Thomas. Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System. New York & London: McGraw-Hill, 1981. "The Genius of the System," 3-13; "Film Genres and the Genre Film," 14-43; "Epilogue: Hollywood Filmmaking and American Mythmaking," 261-268. In your corpus 1 Genre Theory 1.1 Cook, Pam and Mieke Bernink, eds. The Cinema Book. 2nd Ed. BFI Publishing, 1999. "Part 5-Genre. History of Genre Criticism,”137-147; 1.2 Neal, Steven. Genre. BFI, 1983. 1.3 Schatz, Thomas. Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System. New York & London: McGraw-Hill, 1981. "The Genius of the System," 3-13; "Film Genres and the Genre Film," 14-43; 1.4 Cavell, Stanley. «Types; Cycles as genres». In Gerald Mast and Marshall Cohen, eds. Film Theory and Criticism. N.Y. and London: Oxford UP, 1974. 359-365. 2 On the western: 2.1 Cook, Pam and Mieke Bernink, eds. The Cinema Book. 2nd Ed. BFI Publishing, 1999. «The Western». 147-156 2.2 Schatz, Thomas. Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System. New York & London: McGraw-Hill, 1981. "The Western," 45-80; 2.3 Warshow, Robert. The Immediate Experience. New York: Atheneum, 1971. «Movie Chronicle: The Westerner». 135-154. 2.4. Kokonis, Michalis. «Η κρυφή γοητεία της μυθοπλασίας:το παράδειγμα του γουέστερν». Στο Ιστορίες και (Μυθ)ιστορίες: Made in the U.S.A. Επιμ. Σάββας Πατσαλίδης και Γεωργία Θεοδοσιάδου, Θεσσαλονίκη: Ελληνική Εταιρία Αμερικανικών Σπουδών, 2000. 3 On the Musical 3.1 Cook, Pam and Mieke Bernink, eds. The Cinema Book. 2nd Ed. BFI Publishing, 1999. «The Musical». 209-217. 3.2 Schatz, Thomas. Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System. New York & London: McGraw-Hill, 1981. «The Musical». 186-218 3.3 Feuer, Jane. «The Self-Reflexive Musical and the Myth of Entertainment». In Grant, Barry Keith, ed. Film Genre Reader II. Austin, Tx. U of Texas P. 1995: 441-455. 3.4 Kokonis, Michalis. «The Sea-Blue Beads (Οι Θαλασσιές οι χάντρες):The Greek Musical and Hollywood: Artistic and Cultural Influences» in Hellenism and the U.S.: Constructions and Deconstructions. Ed. Savas Patsalidis. Thessaloniki: Hellenic Society of American Studies, 1994: 67-76. 3.5. Κοκκώνης, Μιχάλης. «Το ελληνικό μιούζικαλ, το Χόλιγουντ...και «οι θαλασσιές οι χάντρες» Επίλογος ’95, Αθήνα: Γαλλαίος, 1995: 414-422. 4 On Melodrama 4.1 Cook, Pam and Mieke Bernink, eds. The Cinema Book. 2nd Ed. BFI Publishing, 1999. «Melodrama». 157-171. 4.2 Gerould, Daniel. «Russian Formalist Theories of Melodrama». In Imitations of Life, ed. Marcia Landy, Detroit: Wayne State UP, 1991: 118-134. 4.3 Durgnat, Raymond. «Ways of Melodrama». ». In Imitations of Life, ed. Marcia Landy, Detroit: Wayne State UP, 1991: 135-147. 4.5 Schatz, Thomas. Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System. New York & London: McGraw-Hill, 1981. "The Family Melodrama," 221-256; 4.6 Wiiliams, Linda. «Melodrama Revisited». In Nick Browne, ed. Refiguring American Film Genres. Berkeley: U of California P, 1998: 42-88.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2013