Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές:
1)θα έχουν κατανοήσει την έννοια του "κλασικού"/"μείζονος" συγγραφέα και την πολιτισμική σημασία που αποδίδεται σε συγκεκριμένους συγγραφείς,
2)θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα να συσχετίζουν την εποχή στην οποία οι συγγραφείς παρήγαγαν το έργο τους με τη δική μας και να παρατηρούν ερμηνευτικές αλλαγές κατά τη διαδικασία της πρόσληψης των έργων ενός/μιας συγγραφέα σε κουλτούρες διαφορετικές από εκείνες στην οποία έζησε.
3)θα έχουν αποκτήσει ικανή γνώση γύρω από τουλάχιστον ένα/μια συγγραφέα ώστε να μπορούν να τον/την διδάξουν σε σχολεία,
4)θα έχουν εξοικειωθεί επαρκώς με το ερευνητικό πεδίο του/της συγκεκριμένου/ης συγγραφέα ώστε να μπορούν να εκπονήσουν ερευνητική εργασία πάνω σε σχετικό θέμα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εστιάζει σε συγγραφείς που θεωρούνται μείζονες ή σημαντικοί στις Αγγλικές και Αμερικανικές Σπουδές. Συγγραφείς όπως ο Shakespeare, ο Milton, η Austen, ο Joyce, ο Melville και η Toni Morrison, μεταξύ πολλών άλλων, έχουν συγκεντρώσει την προσοχή των ερευνητών για πολλά χρόνια (κατά περίπτωση και αιώνες) τόσο για την αξία τους ως λογοτέχνες όσο και επειδή έχουν θεωρηθεί εκπρόσωποι μιας εποχής, ενός λογοτεχνικού είδους, ενός κινήματος, ή κάποιου τρόπου γραφής. Το μάθημα μπορεί να ασχοληθεί με έναν ή περισσότερους μεγάλους συγγραφείς, η επιλογή των οποίων θα αλλάζει, ανάλογα με τις εδικές γνώσεις του καθηγητή/ τριας ή της αμάδας καθηγητών/ τριών που θα το διδάξει. Έτσι, το περιεχόμενο και η βιβλιογραφία του μαθήματος ενδέχεται να διαφέρουν από έτος σε έτος καθώς θα ανανεώνονται. Για παράδειγμα, ένα μάθημα για τον Σαίξπηρ μπορεί να εστιάσει στις μορφές πολιτικής εξουσίας μέσα στα έργα του και τη σχέση τους με την πρώιμη σύγχρονη εποχή, ή στην αλλαγή νοήματος που επέρχεται όταν τα έργα μεταφραστούν και παρουσιαστούν στη σκηνή μιας κουλτούρας εντελώς διαφορετικής από αυτή στην οποία αρχικά παρήχθησαν.
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τις προφορικές (ανοικτές) παρουσιάσεις τους μέσα στην τάξη, τις εβδομαδιαίες γραπτές περιγραφές των κύριων σημείων της ύλης που καλύφθηκε, καθώς και μιας τελικής ερευνητικής εργασίας πάνω σε ένα σχετικό θέμα επιλογής τους, στην οποία θα κληθούν να επιδείξουν την ικανότητά τους να εφαρμόζουν και να αξιολογούν βασικές έννοιες που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Τα κριτήρια που εφαρμόζονται στη βαθμολογία των παρουσιάσεων και εργασιών περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: (α) τη σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας σε επιστημονικό επίπεδο, (β) το βαθμό πρωτοτυπίας του φοιτητή/ τριας σε σχέση με τα δεδομένα της βιβλιογραφίας, (γ) την ικανότητα να απευθύνεται σε ένα ορισμένο ακροατήριο προφορικά και γραπτώς, (δ) την ικανότητα να διακρίνει τις διαφορές ανάμεσα σε συγγενείς ιδέες, (ε) να εντοπίζει επιστημονικές διαφωνίες και να παίρνει θέση ο ίδιος/ η ίδια, με την απαραίτητη τεκμηρίωση. Στον προσδιορισμό του βαθμού του/ της κάθε φοιτητή/τριας εφαρμόζονται τα εξής ποσοστά βαρύτητας:
1. Προφορικές Παρουσιάσεις & εβδομαδιαίες γραπτές αναφορές 40%
2. Τελική εργασία 60%