Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ / INFANT DEVELOPMENT
ΚωδικόςΨΥ-750
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013549

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600118455
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Πρώτος στόχος του μαθήματος είναι να καταδειχθεί η πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ανάπτυξης εστιάζοντας στην εγκυμοσύνη, στον τοκετό, στις θεωρίες της ανάπτυξης, στις έρευνες που αφορούν την αλληλεπίδραση γονέων – παιδιών, ώστε να αναδειχθεί η σημασία των πρώιμων σχέσεων για την ανάπτυξη του ανθρώπου. Δεύτερος στόχος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές εμπειρία στην παρατήρηση γονέων-βρεφών. Για το λόγο αυτό οι φοιτητές δημιουργούν μικρές ομάδες και παρατηρούν είτε στο εργαστήριο του τμήματος είτε στο σπίτι οικογενειών μητέρες ή πατέρες με βρέφη. Βιντεοσκοπούν τις αλληλεπιδράσεις που παρατηρούν, τις αναλύουν και γράφουν μια εργασία σχετική.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα χωρίζεται σε τρεις ενότητες.Στο πρώτο μέρος γίνονται διαλέξεις οι οποίες αφορούν: την επιθυμία απόκτησης παιδιού,το έργο της εγκυμοσύνης, την επιλόχεια κατάθλιψη, το πρόωρο βρέφος, το νεογέννητο, τις ικανότητες των βρεφών,τις καταστάσεις εγρήγορσης και την αξιολόγηση του νεογνού καθώς και τις μελέτες που αφορούν την αλληλεπίδραση γονέων – βρεφών, τις τυπικές και τις μη τυπικές αλληλεπιδράσεις. Στο δεύτερο μέρος γίνονται προβολές σχετικές με θέματα που καλύπτονται από τις διαλέξεις.Στο τρίτο μέρος οι φοιτητές παρατηρούν βρέφη είτε στο εργαστήριο είτε στο φυσικό τους χώρο.
Λέξεις Κλειδιά
εγκυμοσύνη, βρέφος, νεογνό, επιλόχεια κατάθληψη, γονείς
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Φροντιστήριο140,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών160,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Η προετοιμασία της παρατήρησης "μητέρας" - βρέφους (διάβασμα σχετικών άρθρων, επιλογή αντικειμένου μελέτης, παρατήρηση, παρουσίαση εργασίας,συγγραφή εργασίας) 2.Πρόοδος 3.Τελική γραπτή εξέταση του τελικού βαθμού Οι πληροφορίες υπάρχουν στο elearning
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Murray, L (2017). Η ανάπτυξη των βρεφών, Αθήνα, Παπαζήσης Brazelton, B. & Cramer, B. (1991) The Earliest Relationship. Parents, Infants and the Drama of Early Attachment. London, Karnac Books. Η πρώτη σχέση. Γονείς, Βρέφη και ο Δεσμός. Μετάφραση Χρ. Χατζηδημητρίου, Επιστ. Επιμέλεια Γρ. Αμπατζόγλου & Ζ. Παπαληγούρα - Ράλλη Αθήνα, Παπαζήσης, 2009 Το Λίκνο της σκέψης P. Hobson, Μετάφραση Μ. Σόλμαν, Επ. Ο. Μαράτου, Παπαζήσης 2006
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Spencer, J.,Clearfield, M.& Corbetta,D., Ulrich, B.,Buchanan, P.&Schöner,G.(2006). Moving Toward a Grand Theory of Development: In Memory of Esther Thelen. CHild Development, 77,6,1521-1538. The importance of caregiver-child interactions for the survival and healthy development of young children, A review. DEPARTMENT OF CHILD AND ADOLESCENT HEALTH DEVELOPMENT WORLD HEALTH ORGANIZATION, 2004 Lis,A. & Zennaroa, A.(1997). Semistructured Interview with Parents-to-be Used During Pregnancy: Preliminary Data,Infant Mental Health Journal, 18(3),306–323
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2017