ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ / History of Italian art II
Τίτλος στα ΙταλικάStoria dell'arte italiana II
Κωδικός11364
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006621

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 60
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600122879

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ (371)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 09:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΟΧΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
NA ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΑ, ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥΣ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟΙ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΡΑΦΑΗΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ. ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣMΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ. ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΤΟΥ 14ου ΚΑΙ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΖΙΟΤΤΟ ΣΤΟ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ. Περιγραφή Εισαγωγή στην Ιταλική Αναγέννηση 14ος-16ος αιώνας: Η Πρώϊμη Ιταλική Αναγέννηση (14ος-15ος αιώνας) περιλαμβάνει τους εξής εκπροσώπους: Giotto στην Ασίζη και στην Πάντοβα, Simone Martini στη Σιένα. Η νέα ανθρωποκεντρική αντίληψη της φύσης και της Ιστορίας και η μελέτη της αρχαιότητας περιλαμβάνονται στους εξής εκπροσώπους: Donatello, Masaccio, Brunellesci, Beato Angelico, Leon Battista Alberti, Filippo Lippi, Piero della Francesca, Sandro Botticelli, Andrea Mantegna, Antonello da Messina. Οι βενετοί καλλιτέχνες που ακολούθησαν την πρώιμη Αναγέννηση είναι οι Giovanni Bellini και Vittore Carpaccio. Η Κλασσική Αναγέννηση 15ος-16ος αιώνας: Οι καλλιτέχνες Michelangelo, Leonardo da Vinci, Raffaello εργάστηκαν στη Φλωρεντία και στη Ρώμη, με τη φροντίδα των μεγάλων Μαικήνων. Ενδεικτική είναι η Νεοπλατωνική φιλοσοφία του περιβάλλοντος των Μεδίκων και η επίδρασή της στην τέχνη. Ως εκπρόσωποι της σχολής της Βενετίας αναφέρονται οι καλλιτέχνες Giorgione και Tiziano. Εξετάζονται τα ρεύματα της τέχνης και οι σημαντικότεροι καλλιτέχνες της Αναγέννησης, τα ιστορικά πολιτικά θεολογικά και κοινωνικά θέματα που διαμορφώνουν την εξέλιξη των καλών τεχνών και ερευνώνται τα αίτια του καλλιτεχνικού φαινομένου. Βασικός σκοπός των μαθημάτων είναι η ολοκλήρωση και ο εμπλουτισμός των σπουδών των φοιτητών με τη γνώση της τέχνης που συνόδευσε, με αμοιβαίες επιδράσεις, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και τη Θεολογία της Ιταλίας. Παράλληλα επιχειρείται μια προσέγγιση γενικότερων θεμάτων της τέχνης, της αισθητικής, της ορολογίας και των θεωριών της. Στόχοι του μαθήματος Στόχος του μαθήματος είναι η ολοκλήρωση και ο εμπλουτισμός των σπουδών των φοιτητών του Τμήματος με τη γνώση της Τέχνης που συνόδεψε, με αμοιβαίες επιδράσεις στη γλώσσα, τη θεολογία και τη λογοτεχνία της Ιταλίας, με προσέγγιση γενικότερων θεμάτων της Τέχνης, των επιδιώξεων, της ορολογίας και των θεωριών της. Γλώσσα διδασκαλίας Ελληνική- Ιταλική Βασικά βοηθήματα Άλκης Χαραλαμπίδης, Η Ιταλική Αναγέννηση. Αρχιτεκτονική-Γλυπτική-Ζωγραφική, έκδ. University Studio press, Θεσσαλονίκη 2014. Πήτερ και Λίντα Μάρεϋ, Η τέχνη της Αναγέννησης, έκδ. Υποδομή, Αθήνα 1995. Ενδεικτική Βιβλιογραφία G. C. Argan, Storia dell’ arte italiana, τόμ. 2, 3, έκδ. Sansoni, Firenze 2008. A. Chastel, Arte e Umanismo a Firenze, έκδ. Einaudi, Torino 1959. E. Gombrich, Antichi maestri, nuove letture. Studi sull’ arte del’ Renascimento, έκδ. Einaudi, Torino 1973. E. Η. Gombrich, Το Χρονικό της τέχνης, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2004. A. Hauser, Il Manierismo. La crisi del Rinascimento e l origine dell’ arte moderna, έκδ. Einaudi, Torino 1988. Μ. Λαμπράκη- Πλάκα, Ιταλική Αναγέννηση, Τέχνη και Κοινωνία-Τέχνη και αρχαιότητα, έκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 2004. E. Panofsky, Studi di iconologia. I termi umanistici nell’ arte del’ Rinascimento, έκδ. Einaudi, Torino 1975. A. R. Turner, Η Αναγέννηση στη Φλωρεντία, έκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2011.
Λέξεις Κλειδιά
ΙΤΑΛΙΑ, ΤΕΧΝΗ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΡΑΦΑΗΛ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
ΟΧΙ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Εργαστηριακή Άσκηση150,6
Άσκηση Πεδίου70,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων582,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων150,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
G.C.ARGAN, STORIA DELL'ARTE ITALIANA, SANSONI, FIRENZE
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ERWIN PANOFSKY, IL SIGNIFICATO DELLE ARTI VISIVE, EINAUDI, TORINO / ERWIN PANOFSKY, STUDI DI ICONOLOGIA, EINAUDI, TORINO ANDRE CHASTEL, ARTE E UMANESIMO A FIRENZE AL TEMPO DI LORENZO IL MAGNIFICO, EINAUDI, TORINO
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-07-2019