Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα.
Πώς να αναπτύξουν την γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο.
Πώς να αναπτύξουν επαγγελματισμό στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη, στις τεχνικές δεξιότητες και στις παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν.
Να έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους, στις εννοιολογικές τους προτάσεις.
Να έχουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο.
Να αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικούς θεατές
Ικανότητα αντίληψης του περιεχομένου στο οποίο το κάθε έργο μπορεί να αναπτυχθεί
Να τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη και επεξεργασία της πτυχιακής εργασίας
Ικανότητα να δρουν αποτελεσματικά στις συνθήκες του επαγγελματικού περιβάλλοντος
Ανάπτυξη βασικών ερευνητικών μεθόδων ώστε με την πρόσληψη της πληροφορίας να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά και να συλλέξουν περαιτέρω άλλες πληροφορίες.
Ικανότητα ανάπτυξης και κατανόησης της θεωρίας, της εννοιολογικής προσέγγισης και της μεθοδολογίας που αντιστοιχεί σε ένα γνωστικό πεδίο, που προκύπτει μέσα από την εικαστικά αναζήτηση.
Την ικανότητα να ασκεί ενδεδειγμένη κριτική σε έναν αριθμό από σύνθετες καταστάσεις και συμφραζόμενα
Την ικανότητα να δρα σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις
Την ικανότητα να αναπτύξουν το θέμα τους δημόσια
Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους
Διατύπωση καίριων ερωτημάτων και άρθρωση κριτικού λόγου όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών
Δημιουργία, διαχείριση, διευθέτηση και παρουσίαση μίας καλλιτεχνικής πρακτικής, επαγγελματικά
Αποτελεσματική αντιμετώπιση των προθέσεων , αξιών και εννοιών που παράγονται στον κοινωνικό χώρο
Συστηματική κατανόηση της γνώσης που παράγεται μέσα στο εργαστήριο
Έμφαση και καλλιέργεια της κριτικής άποψης των σύγχρονων εξελίξεων
Παρουσίαση κατόπιν ανίχνευσης των δεδομένων και εξειδίκευση της έρευνας σε ένα υψηλό επίπεδο
Αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρητικές προσεγγίσεις του εργαστηριακού - ερευνητικού έργου των φοιτητών ώστε να είναι σε θέση να πλαισιώσουν σε θεωρητικό επίπεδο την εικαστική τους παραγωγή. Ο/η φοιτητής-τρια αναμένεται μέσα από το μάθημα να εξοικειωθεί με τις εμπειρίες, τις μεταλλάξεις και τους προβληματισμούς που διαμόρφωσαν την φιλοσοφική αισθητική κατά την τελευταία πεντηκονταετία, υιοθετώντας ορισμένα ρητώς διατυπωμένα κριτήρια ως προς την έκθεσή τους και τη σχέση τους με την εικαστική έρευνα. Τα σύγχρονα αισθητικά ρεύματα παρουσιάζονται ιστορικά, μέσα από επιλεγμένα ζητήματα αισθητικής φιλοσοφίας πάντα σε συσχετισμό με συγκεκριμένα εικαστικά έργα. Τα ζητήματα που θίγονται στα επιμέρους μαθήματα, είναι: ορισμός και ταυτοποίηση του έργου τέχνης, ύπαρξη ή τρόποι ύπαρξης των έργων τέχνης, διάκριση μεταξύ αισθητικών και καλλιτεχνικών ιδιοτήτων, σχέση τέχνης και πραγματικότητας, παράμετροι της δημιουργικής διαδικασίας, σχέση τέχνης, ιστορίας και κοινωνίας, αξιολογική ή κριτική διάσταση της τέχνης. Το μάθημα προτείνει ένα φάσμα «ζωτικών ζητημάτων», που στόχο έχουν να προσφέρουν μια πανοραμική θέα των θεμάτων τα οποία φαίνονται ως τα πλέον ενδεδειγμένα ώστε να υπογραμμίσουν τη ζωτικότητα του φιλοσοφικού-αισθητικού στοχασμού στην σύγχρονη τέχνη.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωδ: 6789, "Ζητήματα αισθητικής", Jean-Pierre Cometti, Jacques Morizot, Roger Pouivet
Κωδ: 77108986, "ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ", Νέλσον Γκούντμαν
Κωδ: 22708608, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΡΑΤΟΥ, Συγγραφείς: ΜΠΑΝΑΚΟΥ-ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΧΑΡΑ
Κωδ: 566, "Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΒΛΕΠΕΙΝ", BUCK-MORSS SUSAN
Κωδ: 6857, "Φως-εικόνα-πραγματικότητα", Γεράσιμος Κουζέλης, Παντελής Μπασάκος (επιμ.)