Μεταφορά Αποτελεσμάτων από το Εργαστήριο στη Βιομηχανική Παραγωγή

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜεταφορά Αποτελεσμάτων από το Εργαστήριο στη Βιομηχανική Παραγωγή / Transfer of R&D Results from Laboratory to Industrial Production
ΚωδικόςΚΜ112
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002638

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜεταφορά Αποτελεσμάτων από το Εργαστήριο στη Βιομηχανική Παραγωγή
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600125539

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο - πτέρυγα Β (Πολιτικών Μηχ.)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 2 (42)
ΗμερολόγιοThursdsay 14:00 to 17:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
To μάθημα μέσω μελέτης των φυσικών και χημικών διεργασιών στερεών συζητά τις διαφοροποιήσεις προκύπτουν μεταξύ μιας εργαστηριακής σύνθεσης και μιας βιομηχανικής παραγωγής και επιχειρεί ανάλυση των αιτιών που τις προκαλούν. Ως εκ τούτου απαιτείται καλή γνώση των επί των υλικών μαθημάτων του προγράμματος κορμού καθώς και άλλων μαθημάτων του προγράμματος σπουδών όπως η μεταφορά μάζας και θερμότητας και η κινητική περιγραφή χημικών διεργασιών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο μάθημα γίνεται συνδυαστική χρήση της γνώσης που έχει αποκτηθεί σε μαθήματα προηγούμενων εξαμήνων αλλά και της κρίσης του φοιτητή. Σκοπός είναι η κριτική εκτίμηση των συνθηκών που πρέπει να μεταβληθούν όταν μια διεργασία σύνθεσης στερεών δοκιμίων εργαστηριακής κλίμακας πρόκειται να μετατραπεί σε βιομηχανική διεργασία παραγωγής προϊόντων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην πρώτη ενότητα μαθημάτων, βάσει μιας διεργασίας σύνθεσης στερεών πολλών διεργασιακών βημάτων γίνεται κατ'αρχήν τεχνολογική ανάλυση κάθε διεργασιακού βήματος και αναδεικνύονται οι διαφορές συνθηκών όταν το ίδιο βήμα από εργαστηριακό μετατραπεί σε βιομηχανικό. Στη συνέχεια η συζήτηση στρέφεται στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διεργασιακών βημάτων και στις συνέπειες που μπορεί να έχουν σε μια βιομηχανικής κλίμακας παραγωγή τυχόν αποκλίσεις συνθηκών σε κάποιο από αυτά. Τέλος στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται αναφορά στα κριτήρια βάσει των οποίων θα πρέπει να διαμορφώνονται βιομηχανικές προτάσεις έρευνας και ανάπτυξης, και στις διαφορές τους από γενικότερες ερευνητικές προτάσεις. Το γενικότερο θέμα της σύνδεσης έρευνας-παραγωγής αποτελεί επίσης αντικείμενο αυτής της συζήτησης.
Λέξεις Κλειδιά
μεταφορά τεχνολογίας, διεργασίες στερεών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η διδασκαλία υποστηρίζεται με προβολή διαφανειών (powerpoint). Κατά την διάρκεια του μαθήματος γίνεται χρήση ειδικών εκπαιδευτικών ιστοσελίδων για την πληρέστερη κατανόηση διαφόρων θεμάτων. Το υποστηρικτικό υλικό του μαθήματος (σημειώσεις)παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος ( http://philon.cheng.auth.gr/lmt) Ανακοινώσεις που αφορούν το μάθημα κοινοποιούνται στους φοιτητές και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας ανακοινώσεων του εργαστηρίου (http://philon.cheng.auth.gr/lmt/news.html) Σημειώνεται ότι το μάθημα εισήχθη για πρώτη φορά στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Χημικών-Μηχανικών στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015 και ως εκ τούτου βρίσκεται ακόμη σε στάδιο διαμόρφωσης περιεχομένου και ανάπτυξης υποδομής.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων δίνονται τεστ αξιολόγησης με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Επίσης σε ομάδες 3-4 φοιτητών δίδεται ένα επίκαιρο θέμα στο οποίο καλούνται μέσω βιβλιογραφικής μελέτης να αποτυπώσουν την υπάρχουσα κατάσταση και τα ενδεχόμενα προβλήματα ή ευκαιρίες βελτίωσης που υπάρχουν. Εκεί καλούνται να διαμορφώσουν και να τεκμηριώσουν μια δική τους ερευνητική πρόταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-06-2015