Θέματα Κινηματογράφου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘέματα Κινηματογράφου / Film Topics
ΚωδικόςΛογ 542
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015367

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Αγγλικές και Αμερικανικές Σπουδές

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-15

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘέματα Κινηματογράφου
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Class ID
600126104
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Λογ 590 Θεωρία Λογοτεχνίας και Μέθοδοι Έρευνας
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτήτριες/ες θα πρέπει να είναι εξοικειωμένες/νοι με τις μεθόδους έρευνας και τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για τον εντοπισμό βιβλιογραφίας/φιλμογραφίας και την εκπόνιση ερευνητικών εργασιών. Επίσης καλό θα είναι να έχουν κάποιο θεωρητικό υπόβαθρο στα ακόλουθα πεδία γνώσης: οπτικοακουστική γλώσσα, στοιχεία αφηγηματολογίας, γενική θεωρία λογοτεχνίας και κινηματογράφου, ιστορία της τεχνης και του κινηματογράφου, στοιχείαψυχαναλυτικής θεωρίας και θεωρίας των ειδών, στοιχεία πολιτισμικών σπουδών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι σπουδαστές θα πρέπει να έχουν αποκομίσει συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες, όπως: Εκτεταμένη γνώσητης κινηματογραφικής θεωρίας, βαθιά γνώση του καλλιτεχνικού έργου ενός διάσημου δημιουργού στο χώρο της κινηματογραφίας, π.χ. Άλφρεντ Χίτσκοκ, πολύ καλή γνώση για τις θεωρίες των ειδών και του δημιουργού, καθώς και για την ιστορική εξέλιξη του κινηματογραφικού μέσου στο πλαίσιο της κουλτούρας. Επιπλέον, θα έχουν κατακτήσει δεξιότητες όπως η δημόσια ομιλία και παρουσίαση εργασιών, η παραγωγή οπτικοακουστικού υλικό για παρουσιάσεις,συμπεριλαμβανομένων τεχνικών μοντάζ, και η εκ του σύνεγγυς μελέτη και ανάλυση οπτικοακουστικών και γραπτών κειμένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τίτλος μαθήματος: Θεωρία και Κριτική Κινηματογράφου. Μεγάλοι Κινηματογραφικοί Δημιουργοί. Το μάθημα είναι οργανωμένο με τον ακόλουθο τρόπο. Το συνολικό έργο του δημιουργού διαιρείται σε πέντε χρονικές περιόδους. Κάθε σπουδαστήςή ομάδα σπουδαστών αναλαμβάνει την σε βάθος μελέτη και έρευνα μιας από τις περιόδους την οποία και θα παρουσιάσει στην τάξη (σε Powerpoint παρουσιάσεις, αλλά και βίντεοκιλπς από τις ταινίες της περιόδου που θα είναι προίόν μοντάζ. Θα αναλύεται η ιστορική περίοδος και η περιρέουσα πολιτισμική ατμόσφαιρα, και θα παρουσιάζονται τα ιδιαίτερα καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά του δημιουργού εκείνης της περιοόδου(διάρκεια 5 εβδομάδες). Την έκτεβδομάδα θα γίνεται γενική συζήτηση και ανάλυση/αποτίμηση της περιοδόδου, όπως και αυτοαξιολόγηση/αποτίμηση των παρουσιάσεων. Στο δεύτερο μέρος τουμαθήματος (διάρκεια 5 εβδομάδων) θα γίνεται παρουσίαση των πρότζεκτ που κάθε σπουδαστής ή ομάδα σπουδαστών θα έχουν αναλάβει να ετοιμάσουν. Το κάθε project θα εστιάζει σε μια θεματική περιοχή από το έργο του δημιουργού που θα προσεγγίζεται από κάποια συγκεκριμένη θεωρητική σκοπιά ή συνδυασμόθεωριών (π.χ. το θρίλερ και η δημιουργία αγωνίας ως αφηγηματική τακτική, ή επηρεασμός του κοινού και ψυχαναλυτική θεωρία). Τα project θα παρουσιάζονταιστην τάξη με τους ίδιους τρόπους όπως και στο πρώτο μέρος. Το τελευταίο μάθημα θα είναι αφιερωμένο στη συζήτηση των αποτελεσμάτων και την αυτο-αξιολογηση της επίδοσης των σπουδαστών.
Λέξεις Κλειδιά
κινηματογραφικός δημιουργός, χρονική περίοδος, κριτική ανάλυση, παρουσιάσεις, θεωρία, αξιολόγηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
χρήση παρουσιάσεων σε λογισμικό powerpoint ή prezi. Οπτικοακουστικά βιντεοκλιπ προιόντα ψηφιακού μοντάζ χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για το υλικό διδασκαλίας του μαθήματος χρήση προγραμμάτων για επικοινωνία με τις φοιτήτριες/ες (e­mail, facebook, linkedin) ηλεκτρονική αξιολόγηση του μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια903,3
Άσκηση Πεδίου200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων702,5
Εκπόνηση μελέτης (project)702,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,1
Σύνολο28010,2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτική βιβλιογραφία με έμφαση σε κινηματογραφικό παραγωγό: Sloan E. Jane Alfred Hitchcock: The Definitive Filmography and Bibliography Berkley: univ.of California Press, 1995 Condon, Paul and Jim Sangster. The Complete Hitchcock. London: Virgin, 1999. Rothman, William. The Murderous Gaze. Cambridge,Mass.: Harvard Univ.Press,1982. Ryall, Tom. Hitchcock and the British Cinema. London: Athlone,1986. Spoto, Donald. The Dark Side of Genius: The Life of Alfred Hitchcock.New York: Ballantine,1983. Sterrit,David. The Films of Alfred Hitchcock.Cambridge: Cambridge University Press,1993. Truffaut, Francois. Hitchcock. New York: Simon and Shuster,1984. Wood,Robin.Hitchcock's Films Revisited. New York: Columbia univ. Press,1989.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-02-2020