Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να αντιλαμβάνονται την εννοιολόγηση του Ιερού χώρου, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής, να αντιλαμβάνονται την συνύπαρξη της χριστιανικής και μουσουλμανικής αρχιτεκτονικής τέχνης σε κοινούς τόπους, να εντοπίζουν διαφοροποιήσεις και ομοιότητες καθώς και και τα πολλά παραδείγματα διαμοιρασμού και αμοιβαιότητας αλλά και διαχωρισμού ή διαίρεσης που προσφέρει ο μεσογειακός χώρος.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζεται η εννοιολόγηση του Ιερού χώρου, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής. Παραδείγματα χριστιανικής και μουσουλμανικής αρχιτεκτονικής και θρησκευτικής τέχνης διακρίνονται σε τόπους συνύπαρξης και αμοιβαιότητας. Διαφοροποιήσεις και ομοιότητες εντοπίζονται σε συγκεκριμένα παραδείγματα και γεωγραφικά πλαίσια ως προς την αξιοποίηση και ανάδειξη του ιερού χώρου.
Σκοπός του μαθήματος είναι να αντιληφθούν οι φοιτητές ότι ο μεσογειακός χώρος προσφέρει πολλά παραδείγματα διαμοιρασμού και αμοιβαιότητας αλλά και διαχωρισμού ή διαίρεσης.
Λέξεις Κλειδιά
Ιερος χώρος, τέχνη, αρχιτεκτονική, θρησκεία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τζόναθαν Μπλούμ και Σήλα Μπλέρ, Ισλαμικές τέχνες, έκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 1999.
Henri Stierlin, Ισλαμική τέχνη. Η εξάπλωση του Περσικού ρυθμού από το Ισπαχάν μέχρι το Τατζ Μαχάλ, έκδ. Καρακώτσογλου, Αθήνα 2003.