ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΘ' ΥΠΕΡΒΟΛΗΝ: ΤΟΠΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΘ' ΥΠΕΡΒΟΛΗΝ: ΤΟΠΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ / INSIGHTS: "ARCHITECTURE IN EXCESS": PLACES OF INFORMATION, PLEASURE AND DESIRE
Κωδικός09EM10
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002438

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 53
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν9512

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΘ' ΥΠΕΡΒΟΛΗΝ: ΤΟΠΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600127917

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο (πτέρυγα Α)
ΌροφοςΙσόγειο
Αίθουσα1023 (28)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 09:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν με επιτυχή τρόπο σε κλίμακα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ακολουθώντας μία διαδικασία όπου η μικρή και η μεγάλη κλίμακα δουλεύονται παράλληλα. Η λογικές κατασκευής γίνονται εξαρχής κομμάτι του σχεδιασμού και καθορίζουν το αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα, οι φοιτητές θα διερευνήσουν πιθανές κατευθύνσης για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και τους τρόπους με τους οποίους εξελίσσεται η πρωτοπορία της.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
“the monsters are real, and we should open our eyes and ears to understand what they have to tell us about modernity” Antonio Negri and Michael Hardt, Commonwealth, 2011 Η πορεία της αρχιτεκτονικής δημιουργίας έχει καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από την εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων. Αυτοί οι κανόνες, είτε έχουν να κάνουν με την υλική της φύση – στατικότητα, αντοχή, φθορά κτλ – είτε έχουν να κάνουν με το πολιτιστικό και κοινωνικό τους πλαίσιο – λειτουργικότητα, έκφραση νοήματος κτλ – καθορίζουν τη συντριπτική πλειοψηφία της παραγόμενης αρχιτεκτονικής˙ είναι αυτοί που της επιτρέπουν να κάνει σταθερά βήματα και να εξελίσσετε. Τα άλματα όμως, τα σημεία τομής, εκεί όπου η αντίληψή μας για τι μπορεί να είναι χώρος και αρχιτεκτονική αλλάζουν, συμβαίνουν πάντα στα σημεία υπέρβασης. Όταν η σκέψη και κυρίως ο σχεδιασμός των αρχιτεκτόνων καταφέρνει να λειτουργήσει εκτός αυτών των κανόνων˙ χωρίς απαραίτητα να τους αναιρέσει, αλλά κυρίως με το να βγει έξω από το πλαίσιο που ορίζουν. Στόχος του εργαστηρίου είναι να ωθήσει τους φοιτητές να πειραματιστούν με την αρχιτεκτονική και την διαδικασία παραγωγής της. Δηλαδή, να ανοίξουν τα σημεία πρόσληψής τους προς στοιχεία που πολύ πιθανά υπό άλλες συνθήκες να τα απέρριπταν ή προσπερνούσαν: τα ‘τέρατα’ εκείνα που πιθανά να είναι άσκημα, ασχεδίαστα, τυχαία, φθαρμένα ή εγκαταλειμμένα – με χαρακτηριστικά δηλαδή στα οποία συνήθως ο σχεδιασμός γυρνάει την πλάτη – και να τα χρησιμοποιήσουν ως σημείο έναρξης του σχεδιασμού. Μέσα από αυτά, την κατανόηση, επεξεργασία και μετάλλαξή τους, πιθανά να προκύψουν νέες αρχιτεκτονικές διαδρομές. Οι φοιτητές καλούνται να δουλέψουν ταυτόχρονα και από την αρχή της διαδικασίας σε όλες τις κλίμακες που αφορούν τον σχεδιασμό του θέματός τους, από τη σχέση του με την πόλη μέχρι τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες, έτσι ώστε ο σχεδιασμός να αναδυθεί μέσα από τις σχέσεις που θα προκύψουν και όχι από κάποια προκαθορισμένη, αφηρημένη ιδέα. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην κατανόηση των δομικών στοιχείων κάθε πρότασης έτσι ώστε αυτά να συμμετάσχουν ενεργά στο σχεδιασμό αντί να προστεθούν στο τέλος. Επομένως, είναι ζητούμενο το κάθε θέμα να εμπεριέχει και τις λογικές κατασκευής του, ανεξάρτητα από το πόσο συμβατικές ή όχι είναι αυτές.
Λέξεις Κλειδιά
αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, σχεδιαστική διαδικασία, κατασκευή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαδίκτυο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις241,0
Σεμινάρια100,4
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50,2
Φροντιστήριο50,2
Εκπόνηση μελέτης (project)200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Καλλιτεχνική δημιουργία100,4
Σύνολο1044,2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-09-2018