Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1, Οι φοιτητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα βασικά θεματικά μοτίβα και τις αφηγηματικές τεχνικές που διέπουν το έργο γνωστών συγγραφέων - κινηματογραφιστών .
2. Κατανόηση της έννοιας της συνέχειας στο έργο των συγγραφέων/σεναριογράφων.
3. Εξοικείωση με επιμέρους θέματα σεναρίου/ αφήγησης .
4. Μια διαφορετική ανάγνωση του κινηματογραφικού γίγνεσθαι.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Αναφορά στο έργο καταξιωμένων σεναριογράφων/κινηματογραφιστών.
2. Επιμέρους εμβαθύνσεις σε θέματα αφήγησης.
3. Επιμέρους αναφορές (από την πλευρά του σεναρίου πάντα) στις καλλιτεχνικές τάσεις/στα ρεύματα που αντιπροσωπεύουν οι συγκεκριμένοι σεναριογράφοι με το έργο τους.
Σε κάθε μάθημα εξετάζεται ένας από τους παρακάτω σεναριογράφους :
Guillermo Arriaga.
Charlie Kaufman .
Suso D’ Amico.
M. Leigh
Krysztof Piesewitz.
Paul Schraeder.
Ruth Prawer Jhabvala.
Adrew Stanton.
Jean Claude Carriere.
Quentin Jerome Tarantino.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Kallas-Καλογεροπούλου, Χριστίνα. Σενάριο. Η Τέχνη της Επινόησης και της Αφήγησης στον Κινηματογράφο. Αθήνα, εκδ. Νεφέλη, 2006.
2.Η δύναμη του μύθου, Τζ. Κάμπελ , Αθήνα, εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1998
3.Σενάριο, Στάθη Βαλούκου, Αθήνα, εκδ. Αιγόκερως, 2002
4.Περί Ποιητικής, Αριστοτέλης, Αθήνα, εκδόσεις Εστία, 2004
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Lajos Egri, the art of dramatic writing, BNP.
Robert Mc Kee, Story, metheum.
Linda Seger, Making a good script great, Samuel French.
Christropher Vogler, The Writer’s Journey, Michel Wiese Productions.
John Truby, Great movies : why do they work, Silman – james Press.
David Howard, How to build a great screenplay, souvenir press
Linda Seger, The art of adaptation: turn fact and fiction to film,Samuel French.
Stephanie Harrison, Adaptations, Three Rivers Press