ΜΟΝΤΑΖ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΟΝΤΑΖ ΙΙ / FILM EDITING II
Κωδικός3ΜΟ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Καρακάσης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007582

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 84
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΟΝΤΑΖ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600128052

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Η/Υ (415)
ΗμερολόγιοΤρίτη 16:45 έως 19:15
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μάθουν την ιστορική εξέλιξη του μοντάζ Να μάθουν τις βασικές θεωρίες που αναπτύχθηκαν γύρω από το μοντάζ Να κατανοήσουν τη λειτουργία διαφορετικών τεχνικών του μοντάζ Να αναπτύξουν κριτική σκέψη πάνω στη λειτουργία του μοντάζ Να αποκτήσουν τη γλωσσική ευχέρεια να μιλούν κριτικά για το μοντάζ
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές αρχές μοντάζ Εισαγωγή στις θεμελιώδεις αρχές του μοντάζ με παράλληλη αναδρομή στην ιστορία του. Η «ανακάλυψη» του μοντάζ συνέχειας την περίοδο του βωβού κινηματογράφου και η νευραλγική του συμβολή στην εξέλιξη της κινηματογραφικής αφήγησης. Η περίπτωση του Γκρίφιθ και οι θεωρίες μοντάζ των μεγάλων σοβιετικών κινηματογραφιστών της δεκαετίας του 20 (Αϊζενστάιν, Πουντόβκιν, Κουλέσοφ, Τζίγκα Βέρτοφ). Η κληρονομιά της πρωτοπορίας του χθες στο σήμερα. Τα βασικά “cut” ή συνήθεις τρόποι σύνδεσης δύο πλάνων και τρόπος πρόσληψής τους από τον θεατή. Τα διάφορα είδη “ρακόρ” και οι παραβάσεις τους. Μηχανισμοί της χρονικής “έλλειψης”. Λειτουργία των βασικών εφφέ. Κριτική ανάλυση σκηνών.
Λέξεις Κλειδιά
ιστορία μοντάζ, θεωρία μοντάζ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το μάθημα χρησιμοποιεί μία αφθονία από παραδείγματα αποσπασμάτων από τον παγκόσμιο κινηματογράφο ανθολογώντας τεχνικές του μοντάζ. Οι φοιτητές/τριες συνδράμουν στην ανθολόγηση με δικές τους επιλογές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπόνηση μελέτης (project)180,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται μέσω τριών πρακτικών εργασιών (50%), μίας εξέτασης δοκιμασίας πολλαπλής επιλογής (40%) και συνυπολογίζοντας την ενεργή συμμετοχή στο διάλογο στο μάθημα (10%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Pinel, Vincent. Το μοντάζ. Πατάκης 2006. Αϊζεστάιν, Σεργκέι. Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΦΙΛΜ . Αιγόκερως 2003.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Chandler, Gael. Film Editing: Great Cuts Every Filmmaker Must Know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2009 Murch, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Los Angeles: Silman-James, 2001 Reisz, Karel, and Gavin Millar. The Technique of Film Editing. New York: Hastings House, 1968
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-10-2018