Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1/ Ικανότητα ανάγνωσης της σημαίνουσας εσωτερικής δομής των ταινιών σε σχέση με το ύφος τους
2/ Χρήση διαφορετικών κινηματογραφικών στιλ
3/ Εξέλιξη σε υψηλό επίπεδο των σκηνοθετικών ικανοτήτων
4/ Διερεύνηση στοιχείων προσωπικού ύφους και προσωπικής οπτικής
5/ Σχεδιασμός και πραγματοποίηση project μικρής κλίμακας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εφαρμοσμένη Αισθητική: Ζητήματα Ύφους.
Έμπρακτη θεωρία με στόχο την πολυφωνία στο σκηνοθετικό ύφος. Ανάλυση αποσπασμάτων ταινιών, από τον κλασσικά αφηγηματικό μέχρι τον ακραία συνειρμικό κινηματογράφο, με τη χρήση διαφορετικών μεθοδολογικών εργαλείων (δομικών, νεο-φορμαλιστικών, ψυχαναλυτικών) και αυστηρή επικέντρωση σε ό,τι είναι παρόν στην ταινία, διαχρονικά ή συγχρονικά. Έμπρακτη κατανόηση των στοιχείων που συν-αποτελούν το ύφος μιας ταινίας. Σύνθεση των επιμέρους γνώσεων της κινηματογραφικής κατασκευής με επίκεντρο το ύφος. Το μάθημα απευθύνεται κυρίως στους φοιτητές με κατεύθυνση τη σκηνοθεσία.
Οι φοιτητές μαθαίνουν να διαβάζουν τη σημαίνουσα εσωτερική δομή των ταινιών σε άμεση συνάρτηση με το ύφος τους. Πειραματίζονται με ατομικές συνθετικές ασκήσεις διαφορετικών κινηματογραφικών στιλ. Ψηλαφούν τις επιρροές μέσω των οποίων σχηματίζουν το προσωπικό τους βλέμμα. Εντοπίζουν τα συγκεκριμένα πεδία των υφολογικών και νοηματικών ενδιαφερόντων τους, προετοιμαζόμενοι για το τελικό συνθετικό 8ΕΡ1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ VIIΙ και τις ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ τους
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΑΓΓΕΛΙΔΗ Αντουανέτα, ΜΑΧΑΙΡΑ Ε., ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κ., Γραφές για τον Κινηματογράφο: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Νεφέλη, Αθήνα, 2005
2. Αντουανέττα Αγγελίδη (μονογραφία), επιμ. Σ. Θεοδωράκη, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης & Αιγόκερως, Αθήνα, 2005
3. DELEUZE G., Κινηματογράφος ΙΙ: Η χρονο-εικόνα, επιμ. Κ.Καψαμπέλη, μτφρ. Μ.Μάτσας, Νήσος, Αθήνα, 2010
4. STAM R., BURGOYNE R., FLITTERMAN-LEWIS S., Νέες Προσεγγίσεις στη Σημειωτική του Κινηματογράφου, επιμ. Χρ. Δερμεντζόπουλος, εισ. Σ. Δημητρίου, μτφρ. Ειρ. Σταματοπούλου, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2009