Εργαστήριο Hλεκτρονικών MME II (Tηλεόραση),(με χρήση Η/Υ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕργαστήριο Hλεκτρονικών MME II (Tηλεόραση),(με χρήση Η/Υ) / Electronic Mass Media Workshop II (television)
ΚωδικόςΔΗ2200
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Καλλίρης
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠληροφορικής ή Χειρισμού Η/Υ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000155

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 27
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΕαρινό-5
ΔημοσιογραφίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕργαστήριο Hλεκτρονικών MME II (Tηλεόραση),(με χρήση Η/Υ)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600128221

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοHelexpo
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΕΡΓ. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΜΕ (427)
ΗμερολόγιοΤρίτη 08:15 έως 11:30
ΚτίριοHelexpo
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΕΡΓ. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΜΕ (427)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 08:15 έως 11:30
ΚτίριοHelexpo
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΕΡΓ. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΜΕ (427)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 14:30 έως 17:45
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- έχουν κατανοήσει τις βασικές τεχνολογίες της τηλεόρασης και της τηλεοπτικής παραγωγής, - έχουν αποκτήσει γνώσεις στις τεχνολογίες ψηφιακής καταγραφής, επεξεργασίας και μίξης οπτικοακουστικών σημάτων σε περιβάλλον μη γραμμικής συναρμογής-μοντάζ (non-linear editing –NLE), - έχουν αποκτήσει τεχνογνωσία και εμπειρία και θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες σε θέματα τηλεοπτικών λήψεων σε εσωτερικούς (στούντιο) και εξωτερικούς χώρους, - έχουν συνθέσει τεχνογνωσία και εργαστηριακή εμπειρία με παράλληλη εξοικείωση στο σχεδιασμό, την οργάνωση - παραμετροποίηση και εκτέλεση ραδιοτηλεοπτικών παραγωγών, - έχουν τη δυνατότητα να εφοαρμόσουν τις αποκτηθείσες γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες στην παραγωγή ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξοικείωση με τους χώρους και τον εξοπλισμό της τηλεοπτικής παραγωγής σε εξωτερικούς και εσωτερικούς (στούντιο) χώρους, σχεδιασμός, παραγωγή και εκτέλεση τηλεοπτικών προγραμμάτων, τεχνικές φωτισμού, εξειδικευμένες τεχνικές επεξεργασίας χρώματος (chroma-keying /green box), εκμάθηση χρήσης αναλογικού-ψηφιακού εξοπλισμού (λήψη, εγγραφή & επεξεργασία του οπτικοακουστικού υλικού), τεχνικές μετα-παραγωγής (μη-γραμμική συναρμογή εικόνας-ήχου, παραγωγή γραφικών & τίτλων σε Η/Υ). Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές θα οργανωθούν σε ομάδες των 5-7 ατόμων με στόχο την οργάνωση και εκτέλεση μιας τηλεοπτικής παραγωγής, που σε συνδυασμό με τη γραπτή αναφορά των πεπραγμένων του εργαστηρίου αποτελούν απαραίτητα παραδοτέα του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
τηλεόραση, βίντεο, τηλεοπτική παραγωγή, στούντιο τηλεόρασης, ψηφιακή τηλεόραση, ραδιοτηλεοπτική επεξεργασία - μοντάζ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (PowerPoint) κατά την διδασκαλία του μαθήματος. Παροχή επιπλέον υλικού μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr (moodle). Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email καθώς και των εργαλείων επικοινωνίας που παρέχονται από τη πλατφόρμα elearning.auth.gr. Αξιολόγηση μέσω ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών στη πλατφόρμα του elearning.auth.gr.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις120,5
Εργαστηριακή Άσκηση160,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Φροντιστήριο40,2
Εκπόνηση μελέτης (project)251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών702,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- Ομαδική τηλεοπτική παραγωγή (25%). - Ομαδική γραπτή εργασία αναφοράς πεπραγμένων εργαστηρίου (25%) - Προσωπική παρουσία και δραστηριοποίηση στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων (25%). - Σύντομη (ατομική) γραπτή εξέταση (25%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σκοπετέας, Ιωάννης, (2016), «Κάμερα, Φως & Εικόνα στην ψηφιακή οπτικοακουστική καταγραφή (Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Νέα Μέσα)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Γ. Καλλίρης, Μ. Ματσιώλα, “Εγχειρίδιο τηλεόρασης”, εργαστηριακές σημειώσεις, Τμ. Δημοσιογραφίας και MME ΑΠΘ, online: http://e-media.jour.auth.gr, Θεσσαλονίκη, 2004. 2. Καλλίρης Γ. & Δημούλας Χ., Ηλεκτρονικά ΜΜΕ, Ανοικτά Μαθήματα ΑΠΘ, Τμ. Δημοσιογραφίας και MME ΑΠΘ, 2013, online (τελευταία πρόσβαση στις 26/9/2015): https://opencourses.auth.gr/courses/OCRS105/ 3. Δημούλας Χ., “Τεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων: Τεχνικές μη γραμμικής αφήγησης στα νέα ψηφιακά μέσα”, βιβλίο στο πρόγραμμα συγγραφής ακαδημαϊκών συγγραμμάτων "kallipos" (www.kallipos.gr), ISBN: 978-960-603-221-9 (498 σελ.), Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), 2015, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4343, [κεφάλαια 1 (1.2), 5, 6]. 4. Πολυμεσικός –διαδικτυακός οδηγός παρουσίασης περιβάλλοντος τρισδιάστατων γραφικών (3D max) για δημοσιογράφους, online: http://e-media.jour.auth.gr. 5. https://helpx.adobe.com/premiere-pro/tutorials.html 6. Owens, J. & Millerson, G., (2012) “Video Production Handbook”, 5th edition, Focal Press 7. Stewart, P. & Alexander, R. (2016), Broadcast Journalism, Techniques of Radio and Television News, 7th edition, Focal Press, Boston 8. Willet, A., (2013) “Media Production, A practical guide to radio & TV”, Routledge 9. Zettl H., “Television Production Handbbok”, 9th Edition, International Student Edition -ISBN 0-495-00908-3, Thomson Wadsworth, Belmont, CA 94002-3098, USA, 2006 10. Κάρλος Χ., (2010), «Τηλεοπτική Παραγωγή», ISBN: 978-960-6649-47-9, Εκδόσεις ΕΝΑΣΤΡΟΝ. 11. Ron Whittaker, “Television Production: A Free, Interactive Course in Studio and Field Production”, online: http://www.cybercollege.com/. 12. https://www.mediacollege.com/video/
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2020