ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ / Communication and education skills
ΚωδικόςΙΑ0368
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕύχαρις Παναγοπούλου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000006

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600128558
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΕΡΓ. ΠΡΩΤ/ΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΕΝ. ΙΑΤΡ.& ΕΡΕΥΝΑ
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η εκπαίδευση των ιατρών σε βασικές δεξιότητες επικοινωνίας (λήψη ιστορικού, ενεργητική ακρόαση,τεχνική ανοικτών-κλειστών ερωτήσεων,επεξήγηση, κατανόηση, ανάκληση πληροφοριών, διαχείριση συναισθημάτων, διαχείριση κρίσεων, ανάπτυξη ενσυναίσθησης-empathy, συνεργασία-συμμόρφωση με ιατρικές οδηγίες, ανακοίνωση άσχημων νέων, διαχείριση δύσκολων ασθενών, διαχείριση ορίων, διαχείριση χρόνου, διασφάλιση ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής) και η εφαρμογή αυτών στην καθημερινή κλινική πράξη με στόχο την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας και τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας των ασθενών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το επιλεγόμενο προπτυχιακό μάθημα ''Τεχνικές Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης'' χρησιμοποιεί τις εκπαιδευτικές μεθόδους της διάλεξης καθώς επίσης και φροντιστηριακές και εκπαιδευτικές ασκήσεις με στόχο την εκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής σε βασικές δεξιότητες επικοινωνίας. Η χρήση υποδυόμενων ασθενών (standardized patients) επιτρέπει την καλύτερη εκπαίδευση των φοιτητών, προσομοιώνοντας τις συνθήκες της καθημερινής κλινικής πράξης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εκπαίδευση των φοιτητών στη λήψη ιστορικού, την συνεργασία-συμμόρφωση με τις ιατρικές οδηγίες, την ανακοίνωση άσχημων νέων και τη διαχείριση δύσκολων ασθενών. Επίσης οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις βασικές αρχές λήψης αποφάσεων στην ιατρική πράξη και τους παράγοντες που οδηγούν στα ιατρικά λάθη. Το ''σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης'' (burnout) που πλήττει τους επαγγελματίες υγείας παγκοσμίως αποτελεί ένα από τα εκπαιδευτικά αντικείμενα του μαθήματος που στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνικών πρόληψης και αντιμετώπισης. Απώτερος στόχος του μαθήματος είναι η καλύτερη και ασφαλέστερη παροχή υπηρεσιών υγείας, η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των ασθενών, μέσω της καλύτερης επικοινωνίας γιατρού-ασθενούς.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
    Βιβλιογραφία
    Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
    Kurtz, S, Silverman, J, Benson, J & Draper, J 2003, Marrying Content and Process in Clinical Method Teaching: Enhancing the Calgary-Cambridge Guides, Academic Medicine, vol. 78, no. 8, pp. 802-809. Kurtz, SM, Silverman, JD & Draper, J 2005, Teaching and Learning Communication Skills in Medicine, 2nd Edition, Radcliffe Publishing, Oxford, pp. 155-208. Silverman, JD, Kurtz, SM & Draper, J 2005, Skills for communicating with Patients, 2nd Edition, Radcliffe Publishing, Oxford, pp. 35-206. Platt, FW & Gordon, GH 2004.Field Guide to the Difficult Patient Interview. 2nd ed. Lipincott, Williams & Wilkins, Philadelphia. Desmond, J & Copeland, LR 2000. Communicating with Today’s Patient: essentials to save time, decrease risk and increase patient compliance. San Francisco: Jossey-Bass. Myerscough, PR & Ford M. Talking with patients: Keys to good communication. 3rd ed. Oxford University Press.
    Τελευταία Επικαιροποίηση
    19-03-2013