Διεπιστημονικότητα και Λογοτεχνία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιεπιστημονικότητα και Λογοτεχνία / Interdisciplinarity and Literature
ΚωδικόςΛογ 598
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015376

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Αγγλικές και Αμερικανικές Σπουδές

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-15

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιεπιστημονικότητα και Λογοτεχνία
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600132394
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Λογ 590 Θεωρία Λογοτεχνίας και Μέθοδοι Έρευνας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιητές/τριες: - Θα κατανοήσουν την έννοινα του πειραματισμού. - Θα διαβάσουν και αναλύσουν κείμενα Αμερικανών δημιουργών. - Θα μελετήσουν διαφορετικές κειμενικές φόρμες και δημιουργίες (υπερκείμενα, πολυτροπικά κείμενα, ψηφιακή αφήγηση, μυθιστορήματα graphic novels κ.ά) - Θα αναλύσουν την έννοια του λογοτεχνικού πειραματισμού, τις στρατηγικές ανάγνωσης που προωθούν τα κείμενα προς μελέτη, αλλά και τον τρόπο σχεδιασμού και αναμόρφωσης του κειμένου. - Θα κατανοήσουν τον ρόλο της λογοτεχνίας ως προς τη διαμόρφωση της αφηγηματικής φόρμας και οργάνωσης του κειμένου καθώς και το ρόλο της τυπογραφίας αλλά και σχεδιασμού του κειμένου. - Θα αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη σε σχέση με την έννοια της λογοτεχνικής διεπιστημονικότητας αλλά και στον τρόπο που η θεωρία μπορεί να διαβαστεί παράλληλα με συγκεκριμένα λογοτεχνικά κείμενα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εστιάζει στην επίδραση της τεχνολογίας ως προς την καλλιτεχνική και λογοτεχνική παραγωγή στο πλαίσιο της σύγχρονης συγγραφικής δραστηριότητας σε μια προσπάθεια μελέτης εναλλακτικών μεθόδων λογοτεχνικής κειμενικής δημιουργίας, πειραματισμού, σχεδιασμού και παραγωγής. Η μελέτη όλων των πρωτογενών πηγών θα συνοδευτούν από τη μελέτη αντίστοιχων θεωρητικών κειμένων που προέρχονται από τους μελετητές Marshall McLuhan, Roland Barthes, Brian McHale, Espen Aarseth, N. Katherine Hayles, Jessica Pressman, Marie-Laure Ryan, Johanna Drucker κ.ά.
Λέξεις Κλειδιά
τεχνολογία, πειραματισμός, έντυπη και ψηφιακή αφήγηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Podcast
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Αρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Διαδικτυακό υλικό από την πλατφόρμα American Studies Resource Portal καθώς και από τις διαδικτυακές ανθολογίες ηλεκτρονικής λογοτεχνίας αλλά και υλικό μέσω της πλατφόρμας elearning. 'Οσον αφορά την επικοινωνία με τους φοιτητές αυτή πραγματοποιείται πάντα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή της πλατφόρμας elearning ή του ΖΟΟΜ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1585,7
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσιάσεις, δοκίμιο, σύντομες απαντήσεις στο elearning forum.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Aarseth, Espen J. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1997 Barthes, Roland. Image Music Text. London: Fontana Press, 1977. ---. S/Z New York: Farrar, Straus and Giroux, 1974. Baudrillard, Jean. Simulacra and Simulation. 1981. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1994. Berry, David, ed. Understanding Digital Humanities. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012. Drucker, Johanna. SpecLab. Chicago: University of Chicago Press, 2009. Funkhouser, Chris (2012). New Directions in Digital Poetry. London: Bloomsbury, 2012. ---. Prehistoric Digital Poetry: An Archaeology of Forms, 1959-1995. Tuscaloosa, AL: University of Alabama Press, 2007. Hayles, N. Katherine, and Jessica Pressman. Comparative Textual Media: Transforming the Humanities in the Postprint Era. Minneapolis and London: University of Minneapolis Press, 2013. Hayles, N. Katherine. Electronic Literature: New Horizons for the Literary. Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame, 2008. Landow, George P. Hypertext 3.0. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2006. ---. Hypertext 2.0. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1997. McLuhan Marshall. Understanding Media. 1964. London: Routledge, 2005. Montfort, Nick. Twisty Little Passages. Cambridge, MA: The MIT Press, 2005. Portela, Manuel. Scripting Reading Motions: The Codex and the Computer as Self-Reflexive Machines. Cambridge, MA: MIT Press, 2013. Ryan, Marie-Laure. Storyworlds across Media. Lincoln and London: University of Nebraska Press, 2014. ---. Narrative across Media. Lincoln and London: University of Nebraska Press, 2004. ---. Narrative as Virtual Reality. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-03-2023