Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος σχετίζονται με την ενημέρωση των φοιτητών για την φύση, τα αίτια, και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε μίας από τις ακόλουθες μαθησιακές δυσκολίες/ειδικές εκπαιδευτικές κατηγορίες: δυσλεξία, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας), ειδική γλωσσική διαταραχή, δυσαριθμησία, δυσπραξία και ADHD. Eπίσης, το μάθημα αυτό θα τους δώσει τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να σχεδιάσουν υλικό κατάλληλο για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές σε παιδιά, όπως η δυσλεξία, η διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας), και η ειδική γλωσσική διαταραχή επηρεάζουν όχι μόνο την ανάπτυξη γραμματισμού στη μητρική γλώσσα αλλά και την ανάπτυξη δεξιοτήτων γραφής και ανάγνωσης στην ξένη γλώσσα. Προκειμένου να διασφαλίσουν την επιτυχή εκμάθηση της ξένης γλώσσας από τους μαθητές που εμπίπτουν σε κάποια από τις προαναφερθείσες ειδικές εκπαιδευτικές κατηγορίες, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εμπλουτίσουν τις διδακτικές τους τεχνικές και να διαφοροποιήσουν τη διδακτική διαδικασία. Δυστυχώς, πολύ συχνά οι καθηγητές ξένων γλωσσών δεν έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση η οποία θα τους επιτρέψει να βοηθήσουν μαθητές με διάγνωση νευροαναπτυξιακής διαταραχής στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
δυσλεξία, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας), ειδική γλωσσική διαταραχή, μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιημένη διδασκαλία, ενσωμάτωση, διευκολύνσεις
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bishop, D. V. M. (1992). The underlying nature of specific language impairment. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 33, 3-66.
Bishop, D. V. M. (1994). Grammatical errors in specific language impairment: Competence or performance limitations? Applied Psycholinguistics, 15, 507-550.
Frith, U. (1991). Autism & Asperger syndrome. Cambridge: CUP.
Ganschow, L., Sparks, R., & Schneider, E. (1995) Learning a Foreign Language: Challenges for Students with Language Learning Difficulties, Dyslexia, 1 (2), 75-95
Leonard, L. (1998). Children with specific language impairment. Cambridge, MA: MIT Press.
Nijakowska, J. (2010). Dyslexia in the Foreign Language Classroom. Multilingual matters. http://open.eblib.com.libezproxy.open.ac.uk/patron/FullRecord.aspx?p=543909&echo=1&userid=EMJy8BrF2zQ%3d&tstamp=1365673930&id=770E1CB66411F6A0EF42B06DCE90F17A1982D119 (ebook)
Paradis, J. (2005). Grammatical morphology in children learning English as a second language: Implications of similarities with specific language impairment. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 36, 172-187.
Sparks R., & Miller K. (2000) Teaching a foreign language using multisensory structured language techniques to at-risk learners: a review, Dyslexia, 6 (2), 124-32.
Wing, L. (1996). The autistic spectrum. London: Constable