Εκμάθηση/Διδασκαλία μέσω Σχεδιασμού Ιστοσελίδων, Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων και Φορητής Τεχνολογίας

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕκμάθηση/Διδασκαλία μέσω Σχεδιασμού Ιστοσελίδων, Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων και Φορητής Τεχνολογίας / Teaching/Learning through Web Design, Media Production and Mobile Learning
ΚωδικόςΕΚΠ 512
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016533

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην ΕκπαίδευσηΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕκμάθηση/Διδασκαλία μέσω Σχεδιασμού Ιστοσελίδων, Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων και Φορητής Τεχνολογίας
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Class ID
600132992
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΕΚΠ 511 Εκμάθηση και Διδασκαλία με Χρήση Τεχνολογίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: 1. σχεδιάσουν ένα γλωσσικό μάθημα με δραστηριότητες που εφαρμόζουν τη θεωρία του MALL 2. παραγάγουν γλωσσικές ασκήσεις κατάλληλες για τις εφαρμογές 3. υποδείξουν τον τρόπο που λειτουργούν οι εφαρμογές και να εφαρμόσουν το περιεχόμενό τους σε μια σχολική τάξη 4. Καταγράψουν τη θεωρητική τεκμηρίωση και επίδειξη ερευνητικής κάλυψης ενός ζητήματος με την εφαρμογή του MALL
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η ανάδειξη των τρόπων με τους οποίους ο/η εκπαιδευτικός της Αγγλικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας μπορεί να κατανοεί και να αξιοποιηθεί το θεωρητικό πλαίσιο πίσω από την Γλωσσική Εκμάθηση μέσω της Κινητής Τεχνολογίας (MALL), να μπορεί να αξιοποιήσει ένα μεγάλος εύρος από εφαρμογές κινητής (mobile apps) και να τις αξιοποιήσει για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Επίσης, θα συζητηθεί ο κατάλληλος σχεδιασμός γλωσσικών ασκήσεων για τα συγκεκριμένα περιβάλλοντα, ενώ οι φοιτητές/τριες θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα project αξιοποιώντας πλήρως το θεωρητικό πλαίσιο και τις εφαρμογές κινητής.
Λέξεις Κλειδιά
Iστοσελίδες, τεχνολογικές εφαρμογές, διαδικτυακά περιβάλλοντα εκμάθησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Εφαρμογές
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Introduction to Mobile-Assisted Language Learning (MALL) Στην εισαγωγή της ενότητας MALL, θα ξεκινήσουμε μια σύντομη ιστορία της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στο περικείμενο της γλωσσικής εκμάθησης και μετέπειτα στον ταχέως αναπτυσσόμενο κόσμο της πολυμεσικής κινητής διάδρασης. Θα εξερευνήσουμε πως η πρόσφατη τεχνολογία έχει τη δυναμική να συνδέσει τους μαθητές εντός και εκτός τάξης απομυθοποιώντας διάφορους μύθους στην πορεία. 2. Technology Integration Models for MALL Για την καθιέρωση των καλών πρακτικών στο MALL, κρίνεται απαραίτητο να εξερευνήσουμε τα μοντέλα ενσωμάτωσης τεχνολογίας τα οποία έχουν κοινή χρήση στο πλαίσιο της ερευνητικής βιβλιογραφίας σε σχέση με μοντέλα τα οποία εφαρμόζονται σε πρακτικές ρυθμίσεις. Μεταξύ άλλων θα γίνει ανάλυση και κριτική του μοντέλου SAMR του Puentedura και του μοντέλου TRACK των Koehler and Mishra. 3. Mobile Learning in Practice I: App integration Πως εφαρμόζεις η θεωρία στην πράξη? Ποια είναι η οπτική μας για τη φύση της μάθησης? Με βάση αυτές τις ερωτήσεις, θα τεθούν οι βάσεις για το πως χρησιμοποιούνται οι εφαρμογές μάθησης στα κινητά τα οποία έχουν παραδοσιακά σχεδιαστεί για τους εμπορικούς σκοπούς αλλά μας επιτρέπουν να σχεδιάσουμε σε κινητά και tablets για τη διδασκαλία. Θα παρουσιάσουμε τα δυνατά και αδύναμα σημεία ανάμεσα στα παραγωγικά λογισμικά όπως είναι τα Google Docs, Microsoft Office και Apple’s iWork Suite συμπεριλαμβανομένων Pages, Keynote και Numbers. Επιπροσθέτως, θα μελετήσουμε πως τα tablets δεν χρειάζονται να υποβιβάζονται ως καταναλωτικά προϊόντα, αλλά να αποτελέσουν το βασικό πυρήνα διδασκαλίας. 4 .Mobile Learning in Practice II: Formative and Summative Assessment Η διαφοροποίηση μεταξύ της διαμορφωτικής και της συνολικής αξιολόγησης επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες για την εκμάθηση γλωσσών με τη συνδρομή της τεχνολογίας κινητών. Παρακολουθώντας τους στόχους αξιολόγησης θα εξερευνήσουμε μια ποικιλία διαφορετικών εφαρμογών όπως το NearPod, το Socrative, το Adobe Spark και τα Clips μεταξύ άλλων. 5. Language Learning Platforms and Mobile Learning Οι πλατφόρμες γλωσσική εκμάθησης (LLPs) είναι εφαρμογές εξ αποστάσεως μάθησης εκμεταλλευόμενες την ευελιξία, την αυτονομία και τη διαδραστικότητα. Κατ’ εξοχήν εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στη κινητή τεχνολογία προσφέρουν διαφορετικού τύπου αυτομάθηση γλωσσικών ιδιοτήτων. Θα γίνει παρουσίαση και χρήση LLPs όπως Duolingo, Lang8, Lingualia, Papora, Digital Dialects, Busuu, Byki, LingQ μεταξύ άλλων. 6. MALL through instant messaging apps Οι εφαρμογές μηνυμάτων κινητών μπορούν να αξιοποιηθούν ευρύτερα και για τη γλωσσική εκμάθηση και διδασκαλία. Ξεφεύγοντας από τα τυπικά όρια χρήσης των συγκεκριμένων εφαρμογών, θα γίνει παρουσίαση όλων των εναλλακτικών χρήσεων που μπορούν να έχουν εφαρμογές όπως Viber, Imo, Whatsup, WeChat, Facebook Messenger μεταξύ άλλων. 7. Video Gaming: From PC and Consoles towards Mobile gaming Η αξιοποίηση των παιχνιδιών δημιουργεί ένα εποικοδομητικό περιβάλλον μάθησης που προσφέρει τη δυνατότητα γλωσσικής εκμάθησης όλων των δεξιοτήτων με αρκετά διασκεδαστικό τρόπο. Από την καθιερωμένη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε PCs και κονσόλες, θα γίνει ένα εκπαιδευτικό πέρασμα στο χώρο των παιχνιδιών με τα κινητά και την αξιοποίησή τους στην εκπαίδευση. 8. Gamification in Language Teaching and Learning Σε αυτήν την ενότητα, οι συμμετέχοντες θα ασχοληθούν με τα κέρδη του gamification και των εφαρμογών του στη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας. Μετά την εισαγωγή στη θεωρία self-determination, οι συμμετέχοντες θα εκτεθούν στο θεωρητικό πλαίσιο του gamification και θα συζητήσουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, καθώς και πως μπορεί να εφαρμοστεί σε τάξη διδασκαλίας δεύτερης γλώσσας. 9. Evaluation of MALL Lessons and Best Practice Σε αυτή την ενότητα, οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τα κοινά χαρακτηριστικά της βέλτιστης πρακτικής στο MALL. Μελετώντας διαφορετικά σχέδια μαθήματος που ενσωματώνουν το MALL στην τάξη, οι συμμετέχοντες θα συνθέσουν έναν οδηγό αξιολόγησης των δραστηριοτήτων, των εφαρμογών και των μαθημάτων του MALL και θα τον χρησιμοποιήσουν για τη λήψη αποφάσεων κατά το σχεδιασμό της δικής τους MALL-πρακτικής διδασκαλίας στην τάξη. 10. Whole School Integration of MALL Η ενότητα αυτή θα εισαγάγει τους συμμετέχοντες σε ένα πλαίσιο για την ενσωμάτωση της κινητής τεχνολογίας σε θεσμικό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τις διάφορες πτυχές της ενσωμάτωσης του MALL και τι συνεπάγεται όταν εφαρμόζεται σε μεγάλη κλίμακα. Οι συμμετέχοντες θα χρησιμοποιήσουν το σημερινό πλαίσιο ως παράδειγμα για να συζητήσουν τη μελλοντική ενσωμάτωση του MALL στα δικά τους ιδρύματα/ εργασιακό περιβάλλον. 11. Measuring Success in MALL Η ενότητα αυτή θα παρέχει στους συμμετέχοντες ένα πλαίσιο αξιολόγησης για την επιρροή/ επίδραση της χρήσης τεχνολογιών κινητής τηλεφωνίας στην εκμάθηση γλωσσών. Μέσω της διερεύνησης διαφορετικών σχεδίων για τη μέτρηση επιρροής στη διδασκαλία και στη μάθηση εντός της τάξης και του σχολείου, οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τις σημαντικότερες πτυχές αξιολόγησης ενός MALL-προγράμματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Εργαστηριακή Άσκηση401,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων381,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1585,7
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Kukulska-Hulme, A., Norris, L., and Donohue, J. (2015) Mobile pedagogy for English language teaching: a guide for teachers https://englishagenda.britishcouncil.org/sites/default/files/attachments/e485_mobile_pedagogy_for_elt_final_v2.pdf Kukulska‐Hulme, A. and Viberg, O. (2018), Mobile collaborative language learning: State of the art. Br J Educ Technol, 49: 207-218. doi:10.1111/bjet.12580 https://drive.google.com/file/d/1Yv5IzgYCqDfC2hJwjx16yiKYhfukNUmo/view Koehler, M. & Mishra, P. (2009). What is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)?. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, (1), 60-70. Waynesville, NC USA: Society for Information Technology & Teacher Education. https://www.learntechlib.org/p/29544/ Pazinas, M. (2015). Towards a Pedagogically Diverse Model for Technology Integration in Language Teaching and Learning Communities. Laureate Cambridge | Online Language Learning Research Network (OLLREN) = http://ollren.org/ebooks Puentedura, R. (2010). “SAMR and TPCK Intro to Advanced Practice”. http://hippasus.com/resources/sweden2010/ SAMR_TPCK_IntroToAdvancedPractice.pdf Jonas-Dwyer, D., Clark, C., Celenza, A., & Siddiqui, Z. (2012). Evaluating Apps for Learning and Teaching. International Journal Of Emerging Technologies In Learning (IJET), 7(1), pp. 54-57. doi:http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v7i1.1901 http://journals.sfu.ca/onlinejour/index.php/i-jet/article/download/1901/2144 Effective Assessment in a Digital Age: A guide to technology-enhanced assessment and feedback - A JISC Publication retrieved from: www.jisc.ac.uk/digiassess Psychogyiou, A and Karasimos, A. (2018). The effectiveness of learning a foreign language via a distance learning tool: testing the Duolingo application. Selected Papers of International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics 23. Stafyla, G. (2017).Using Viber to enhance the communicative competence of B2 adult EFL learners in private language schools. MEd Dissertation. Patras: Hellenic Open University. Karasimos, A. & V. Zorbas (2017). From multi-genres computer games to multi-skills language teaching and learning: A theoretical proposal. Selected Papers of International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics 23. Buckley, P., & Doyle, E. (2014). Gamification and student motivation. Interactive Learning Environments, (October), 1-14. Kapp, K. (2012). The gamification of learning and instruction: Game-based methods and strategies for training and education. San Francisco: Pfeiffer. Koivisto, J., & Hamari, J. (2014). Demographic differences in perceived benefits from gamification. Computers in Human Behavior, 35, 179-188. Ryan, R.M., & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55, 68-78. Kukulska-Hulme, Agnes (2016). Mobile Assistance in Language Learning: A critical appraisal. In: Palalas, Agnieszka and Ally, Mohamed eds. The International Handbook of Mobile-Assisted Language Learning. Beijing: China Central Radio & TV University Press Co., Ltd., pp. 138–160. Palalas, A., & Anderson, T. (2013). Educational design research: Designing mobile learning interventions for language learners. In T. Plomp, & N. Nieveen (Eds.), Educational design research – Part B: Illustrative cases (pp. 967-990). Enschede, the Netherlands: SLO Palalas, A. (2013). Preparing Mobile Learning Strategy for Your Institution. QScience Proceedings: Vol. 2013, 12th World Conference on Mobile and Contextual Learning (mLearn 2013), 32. DOI: 10.5339/qproc.2013.mlearn.32 Gitsaki, C., & Robby, M. A. (2014). Post-secondary students using the iPad to learn English: An impact study. International Journal of Mobile and Blended Learning, 6(4), 53-74. DOI: 10.4018/ijmbl.2014100104 Burston, J. (2015). Twenty years of MALL project implementation: A meta-analysis of learning outcomes. ReCALL, 27(1), 4-20. doi:10.1017/S0958344014000159
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-11-2018