Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Να γνωρίσουν τις βασικές παιδαγωγικές θεωρίες και προσεγγίσεις των μεγάλων παιδαγωγών (π.χ. Comenius, Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Dewey, Montessori) και να μπορούν να τις αναγνωρίσουν στη διδακτική πράξη
• Να εξοικειωθούν με τις βασικές παιδαγωγικές αρχές σε Αναλυτικά και Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Διεθνείς πρακτικές αναφορικά με την εκμάθηση γλώσσας (Forest schools, Reggio Emilia schools, Montessori schools, High/Scope approach).
• Να εξοικειωθούν με την Παιδαγωγική για μαθητικούς πληθυσμούς με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες (λόγω διαφορετικής εθνικής ή φυλετικής προέλευσης, με ειδικές μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες κ.ά).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η κατάρτιση των φοιτητών σε διάφορες αρχές της Παιδαγωγικής αξιοποιώντας τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες κατά τη μαθησιακή διαδικασία σε παιδιά. Στο μάθημα αναλύονται επίσης Αναλυτικά και Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Διεθνείς πρακτικές αναφορικά με την εκμάθηση γλώσσας.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bruce, T. (2005) Developing Learning in Early Childhood. London: Paul Chapman Publishing.
Isaacs, B. (2007) Bringing the Montessori Approach to Your Early Years Practice. David Fulton Publishers Ltd, Routledge Education.
Jackman, H. (2011) Early Education Curriculum: A Child's Connection to the World. Hampshire: Cengage Learning
Miller L. and L. Pound (eds) (2010). Theories and Approaches to Learning in the Early Years. London: Sage Publications Ltd.
Mooney, C. (2000). Theories of Childhood: An Introduction to Dewey, Montessori, Erickson, Piaget and Vygotsky. St. Paul, MN: Redleaf Press.
Palmer, J. (ed.) (2001). Fifty Major Thinkers on Education. London: Routledge.
Pound, L. (2005). How Children Learn. London: Step Forward Publishing Ltd
Wood, D. (1988). How Children Think and Learn. Oxford: Basil Blackwell.