ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ IV

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ IV / DIRECTING IV
ΚωδικόςΠΡ0403
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜιχαήλ Μαρμαρινός
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000497

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης955
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης1055
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης955
ΣκηνοθεσίαΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης955

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ IV
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600133126
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΑΔ0300 ΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ: Οιδίπους Τύραννος
  • ΓΛ0301 ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Ι
  • ΓΠ0400 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
  • ΔΠ0301 ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Ι
  • ΔΠ0302 ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
  • ΠΡ0401 ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΙΙ
  • ΥΣ0200 ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
  • ΔΡ0116 ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
  • ΥΑ0286 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VIII
  • ΥΑ0287 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IX
  • ΘΡ0110 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΦΩΤΙΣΜΟ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατά τη διάρκεια αυτού του μαθήματος οι φοιτητές υποψήφιοι σκηνοθέτες καλούνται - μετά την επιλογή του έργου ή θέματος που αποφασίζουν να σκηνοθετήσουν – α) να συνεργαστούν με ένα δραματουργό και έναν σκηνογράφο ή μουσικό, β) να προβούν σε μια πρώτη σκηνική δραματουργική προσέγγιση, γ) επιλογή με δραματουργικά κριτίρια του κατάλληλου χώρου παράστασης δ) να αναζητήσουν τους κατάλληλους ηθοποιούς, ε) να είναι σε θέση να σχεδιάσουν ένα βασικό πλάνο εκτέλεσης προβών (δομή και μεθοδολογία), ζ) να δοκιμάσουν ή να εφαρμόσουν μεθόδους εργασίας με τους ηθοποιούς, η) να συντονίσουν όλους τους επιμέρους συνεργατικούς τομείς που προϋποθέτει η παράσταση (μουσική, ενδυματολογία, σκηνογραφία, έντυπο, διαφήμηση κλπ.), θ) πρέπει να παραδώσουν ένα ακριβές τετράδιο σκηνοθεσίας που διατρέχει όλα τα παραπάνω βήματα, ι) πρέπει να παραδώσουν το λεγόμενο skore/ παρτιτούρα παράστασης Όλα τα παραπάνω στάδια είναι σε διαρκή διάλογο με τον καθηγητή. Στο τέλος είναι σε θέση να αναλάβουν εκ του μηδενός την προετοιμασία μιας παράστασης μεσαίου μήκους (διάρκειας μέχρι 60').
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΧΙΟΝΙ ΑΠΟ ΒΑΜΒΑΚΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ IV (ή, η Σκηνοθεσία ως Δραματουργία) Η διαδικασία της σκηνικής διαχείρισης ΜΙΑΣ ΦΕΤΑΣ ΧΡΟΝΟΥ (45'και άνω) Η συνισταμένη των μέχρι στιγμής θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων του φοιτητή σκηνοθεσίας κατα την επίσκεψη σε κείμενα ή τη δημιουργία κειμένου μέσα από την γραμματική της σκηνοθετικής γλώσσας. Ένα μάθημα σε άξονες α) Δραστηριοποίηση του ηθοποιού ως υπόγειου συνδημιουργού κατα την επίσκεψη ενός κειμένου. β) Σκηνοθετική διαχείριση των “δώρων” που προκύπτουν από την ως άνω διαδικασία. γ) Η σημασία του “τυχαίου”. δ) Η δημιουργία κειμένου μέσω της σκηνικής πράξης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια190,8
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Άσκηση Πεδίου391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Καλλιτεχνική δημιουργία351,4
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η κριτική και η αξιολόγηση όλων των σκηνοθετικών διαβημάτων γίνεται σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου μπροστά σε όλους τους φοιτητές. Όλοι οι φοιτητές παρακολουθούν συχνά τις δοκιμές των συναδέλφων τους. Οι φοιτητές σκηνοθεσίας είναι υποχρεωμένοι - έκαστος εξ αυτών - να συνεργαστεί με έναν φοιτητή απο το τμήμα σκηνογραφίας όπως και με έναν από το τμήμα δραματογολογίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [70408]: ΕΠΤΑ Ή ΟΚΤΩ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟΥ, Anatoli Vassiliev Βιβλίο [70402]: ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΑΞΙΑ ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ ΕΞΕΓΕΡΣΗ, Eugenio Barba Βιβλίο [47393]: Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, Τζούλιαν Μπεκ : ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ, Ρολάν Μπάρτ : ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΡΟΜΠΕΡ ΜΠΡΕΣΣΟΝ (εκδ. Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) : CERTAIN FRAGMENTS, Tim Etchel : 39 MICROLECTURES: In Proximity of Performance, Matthew Goulish BIBLIOGRAPHY Book [70408] : Sever or eight lessons for theatre, Anatoli Vassiliev Book [70402] : Theatre Solitude Craft Revolt, Eugenio Barba Book [47393] : The life of the Theatre, Julian Beck : Camera Lucida, Rolan Barthes : A dedication to Rombert Bresson( Thessaloniki Film Festival press release) : Certain Fragments, Tim Etchel : 39 Microlectures: In Proximity of Performance, Matthew Goulish
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Το θεατρικό έργο που ο κάθε φοιτητής επέλεξε για το ατομικό σκηνοθετικό του project. The play that each student will choose to present for theιr individual directing project
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-04-2017