ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ / History of Art-Ancient Art
ΚωδικόςΥΘΑ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣτέλλα Λάββα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001180

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 195
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό112

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600133291
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γενικές γνώσεις Λυκείου στα γνωστικά αντικείμενα "Αρχαία Ιστορία" και "Αρχαία ελληνική Τέχνη"
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ως εισαγωγικό μάθημα η Ιστορία της Τέχνης - Αρχαιότητα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της Τέχνης στην Αρχαιότητα και την αποτίμησή της σε ένα ευρύτερο ιστορικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Στοχεύει επίσης στην ανάπτυξη των κάτωθι δεξιοτήτων: • Δεξιότητες ανάλυσης οπτικού υλικού συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας αναγνώρισης και ερμηνείας διαφορετικών εικονογραφικών προγραμμάτων όπως και καλλιτεχνικών τεχνοτροπιών • Ικανότητα παρουσίασης δομημένης επιχειρηματολογίας σε ένα ευρύτερο σύνολο ιστορίας της τέχνης και εικαστικών τεχνών • Δυνατότητα επιλογής και εφαρμογής της κατάλληλης μεθοδολογίας στην επίλυση προβλημάτων σύνδεσης ιστορία της τέχνης - αρχαιότητα και των εικαστικών τεχνών • Δυνατότητα αυτόνομης και ανεξάρτητη ερευνητικής εργασίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ιστορία της Τέχνης-Αρχαιότητα (1100-30 π.Χ.) Tο μάθημα προσφέρει βασικές γνώσεις ξεκινώντας με την ιστορία της επιστήμης της Κλασικής Αρχαιολογίας, τη μεθοδολογία της και την ορολογία. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν τα γενικά χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής τέχνης με έμφαση στην πλαστική και την κεραμική αλλά και τη μυθολογία. • Πλαστική: κατηγορίες γλυπτών και υλικά. Γλυπτική της γεωμετρικής, αρχαϊκής, κλασικής και ελληνιστικής εποχής. • Κεραμική: λειτουργίες και σχήματα αγγείων. Ο πρωτογεωμετρικός και γεωμετρικός ρυθμός. Αρχαϊκή εποχή: μελανόμορφος και ερυθρόμορφος ρυθμός, κεραμική της Κάτω Ιταλίας, παναθηναϊκοί αμφορείς, λευκές λήκυθοι.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχαία Τέχνη, Γλυπτική, Κεραμεική, Μυθολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
DVD's με εκπαιδευτικό περιεχόμενο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων341,1
Εξετάσεις
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές τελικές εξετάσεις (50%)και με την παρουσία/συμμετοχή των φοιτητών/τριών στο μάθημα (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Δ.Πλάντζος, Ελληνική Τέχνη και Αρχαιολογία, 1100 – 30 π.Χ., «Καπόν», Αθήνα 2011 2.M.Boυτυράς-Α.Γουλάκη-Βουτυρά,Η αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη 2012 3.Γ.Κοκκορού-Αλευρά, Η Τέχνης της Αρχαίας Ελλάδας, εκδόσεις «Καρδαμίτσα», Αθήνα 1995
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. K.Kerenyi, Η Μυθολογία των Ελλήνων, εκδόσεις «Βιβλιοπωλείο της Εστίας», Απρίλιος 2010 2. Ε.Simon, Οι θεοί των Αρχαίων Ελλήνων, «UNIVERSITY STUDIO PRESS A.E.», Αθήνα 1996 3. P.Kroh (σε μτφρ. Δ.Λυπουρλή – Λ.Τρομάρα), Λεξικό ελλήνων συγγραφέων Ελλήνων και Λατίνων, University Studio 4. J.Overbeck, Antike Schriftquellen der bildenden Künste bei den Griechen, Λειψία 1867 5. Φ.Ζαφειροπούλου, Αριστουργήματα αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, «Μέλισσα», Αθήνα 2005 6. Στ.Λυδάκη, Aρχαία Ελληνική Ζωγραφική και οι απηχήσεις της στους νεότερους χρόνους, «Μέλισσα», Αθήνα 2002 7. Johann Joachim Winckelmann, Ιστορία της Αρχαίας Τέχνης, Η τέχνη των ανατολικών λαών, των Ετρούσκων, των Ελλήνων και των Ρωμαίων, εκδόσεις «Gutenberg – τυπωθήτω», Αθήνα 2010. 8. Χ.Καρούζου, Αρχαία Τέχνη, Ομιλίες – Μελέτες, εκδόσεις «Ερμής», Αθήνα 2000
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-01-2019