ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1 / DESIGN STUDIO 1: INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN 1
Κωδικός01EA10b
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017745

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν1115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία10
Class ID
600143344
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν Προαπαιτήσεις
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1) Εξάσκηση του αρχιτεκτονικού βλέμματος. 2) Εισαγωγή στις βασικές έννοιες του σχεδιασμού: Μορφή σε σχέση με τη Λειτουργία, Μορφή σε σχέση με τη Δομή, Μορφή σε σχέση με την Κατασκευή, Μορφή σε σχέση με το Νόημα. 3) Εισαγωγή στα βασικά στάδια του σχεδιασμού: Πρόθεση, Έρευνα, Ανάπτυξη Ιδεών, Πρώτες Μελέτες, Σχεδιασμός, Κατασκευή, Χρήση. 4) Η αρχιτεκτονική και η σχέση της με την κατασκευή. Συζήτηση της σχέσης μεταξύ χειροτεχνίας και αξιών του δημιουργού. 5) Διερεύνηση της σχέσης της ιδέας, του concept και της υλοποίησης μέσα από την άμεση εμπειρία της κατασκευής. Παραγωγή του νοήματος μέσω του σχεδιασμού. Διερεύνηση της σχέσης της αρχιτεκτονικής με τις ανθρώπινες ανάγκες και τις δράσεις που εξυπηρετεί, καθώς και με τον περιβάλλοντα χώρο. 6) Διερεύνηση των βασικών αρχών, της εργομετρίας, της κατασκευής, της μορφής, του στιλ. Eισαγωγή στα βασικά υλικά και τις τεχνικές της κατασκευής. Χρήση του εργαστηρίου μακέτας. Εξέταση της σχέσης μεταξύ «εφήμερης» και «μόνιμης» κατασκευής. 7) Εισαγωγή στα κύρια ρεύματα του Design του 20ου αιώνα. 8) Εισαγωγή στα βασικά χαρακτηριστικά ενός χώρου κατοικίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το εκτεταμένο εργαστήριο εισαγωγής στον σχεδιασμό έχει ως στόχο την κατανόηση και την έρευνα στα ζητήματα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, την ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής δημιουργικότητας και τη διατύπωση και την παρουσίαση πολλαπλών αρχιτεκτονικών προτάσεων, μέσα από την άμεση επαφή των φοιτητών με διάφορα εκφραστικά μέσα και αναπαραστατικές τεχνικές, την προσέγγιση και την εξοικείωση με τις διάφορες κλίμακες του σχεδιασμού, την εισαγωγή στην οργάνωση του δομημένου περιβάλλοντος και την ιδιοκατασκευή αντικειμένων και προπλασμάτων. Μέσα από μια ευρεία σειρά ασκήσεων, το μάθημα συζητά θέματα όπως η σκέψη και η πράξη στο κτισμένο περιβάλλον, η αφαίρεση και η υλικότητα, η εικασία και η κατασκευή, η συστηματικότητα και ο ελεύθερος πειραματισμός. Κάθε φοιτητής ή φοιτήτρια καλείται να διατηρεί ένα portfolio με όλες τις ασκήσεις του/της, τους προβληματισμούς και τις καταγραφές που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, το οποίο θα αξιολογηθεί συνολικά.
Λέξεις Κλειδιά
Εισαγωγή στον Αρχιτεκτονικό, Σχεδιασμό, Δημιουργικότητα, Ιδιοκατασκευή, Μέσα Αναπαράστασης, Προπλάσματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις25
Εργαστηριακή Άσκηση13
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων25
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο150
Εκπόνηση μελέτης (project)150
Καλλιτεχνική δημιουργία12
Σύνολο375
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κάθε φοιτητής ή φοιτήτρια καλείται να διατηρεί ένα portfolio με όλες τις ασκήσεις του/της, τους προβληματισμούς και τις καταγραφές που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, το οποίο θα αξιολογηθεί συνολικά.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Sapiens / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59395938 ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ. ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 31578 ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77108975 ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12635130
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-07-2019