Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
κατανόηση των θεωριών που περιγράφουν την προσοχή, την μάθηση τη γλώσσα και τη λειτουργία της μνήμης.
κατανόηση των μεθόδων που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη της προσοχής, μάθησης, γλώσσας και της λειτουργίας της μνήμης.
ανάπτυξη της ικανότητας να προσεγγίζουν κριτικά τα εμπειρικά δεδομένα.
ανάπτυξη των δεξιοτήτων της βιβλιογραφικής αναζήτησης, της συγγραφής και της παρουσίασης μιας εργασίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σύντομη ανάλυση της ιστορικής εξέλιξης των λειτουργιών της προσοχής, της μάθησης, της γλώσσας και της μνήμης. Θεωρίες για τη λειτουργία της προσοχής. Έλεγχος της προσοχής. Αποτύπωση, εθισμός, κλασική εξαρτημένη μάθηση. Μνημονικό σύστημα (αισθητήρια, βραχύχρονη, μακρόχρονη μνήμη). Δομές και λειτουργίες του μνημονικού συστήματος. Μεταβλητές που επηρεάζουν το μνημονικό σύστημα. Μνήμη εικόνων (αντικειμένων, προσώπων, σκηνών). Θεωρητικές ερμηνείες. Γνώση και οργάνωση της γνώσης (σημασιολογική μνήμη, μνήμη επεισοδίων, αυτοβιογραφική μνήμη). Λήθη, αιτίες της λήθης. Μνημονική. Δομή της γλώσσας. Απόκτηση και ανάπτυξη της γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
προοσχή, μάθηση, γλώσσα, μνήμη
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Gilbert, D. T., Wegner, D. M. & Schacter D.L. (2018). Ψυχολογία. (επιμέλεια: Στέλλα Βοσνιάδου). Αθήνα: Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός.
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E. Bem, D. J., & Nolen-Hoeksema, S. (2003). Εισαγωγή στην ψυχολογία του Hilgard. Τόμος Α΄. Αθήνα: Παπαζήσης.