Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ φοιτητές θα μπορούν να:
• περιγράφουν βασικές πτυχές, φαινόμενα, ορόσημα και μηχανισμούς της γνωστικής, κοινωνικής, συναισθηματικής ανάπτυξης, καθώς και της ανάπτυξης της προσωπικότητας από τη μέση παιδική έως τον θάνατο.
• προσεγγίζουν κριτικά τα σχετικά θεωρητικά πλαίσια και ερευνητικά δεδομένα και να σκέφτονται δημιουργικά σε σχέση με αυτά.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτήτριες και φοιτητές καλούνται να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν σε βασικά ζητήματα της ανθρώπινης ανάπτυξης (γνωστικής, κοινωνικής, συναισθηματικής, κοινωνικής και ανάπτυξης της προσωπικότητας) από τη μέσης παιδική έως και τo τέλος της ζωής. Η πορεία, οι μηχανισμοί της ανάπτυξης και τα επιτεύγματα ανά πεδίο μελέτης θα συζητηθούν υπό το πρίσμα βασικών θεωρητικών πλαισίων, σύγχρονων μεθοδολογικών προσεγγίσεων και ερευνητικών δεδομένων, καθώς και σε σχέση με διαφορετικά πλαίσια ανάπτυξης (οικογένεια, σχολείο, εργασία, κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον).
Λέξεις Κλειδιά
γνωστική ανάπτυξη, κοινωνική ανάπτυξη, συναισθηματική ανάπτυξη, ανάπτυξη προσωπικότητα, παιδί, έφηβος, ενήλικας
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Craig, G. & Baucum, D. (2008). «Η ανάπτυξη του ανθρώπου». Αθήνα: Παπαζήση, Τόμος Β΄ (σε συνδυασμό με τον Τόμο Α΄ των ιδίων).
Feldman, R. S. (2010). Εξελικτική Ψυχολογία: Δια βίου ανάπτυξη – Τόμος Β’ (Επιμ. Η. Μπεζεβέγκης). Εκδόσεις Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Lighfoot, C., Cole, & Cole, S. R. (2014). Η Ανάπτυξη των Παιδιών. Εκδόσεις Gutenberg.
Slater, A. & Bremner, G. (2019). Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Τζιόλα.