ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ / CONTEMPORARY WORLD PROBLEMS AND THE SCIENTISTS RESPONSIBLITY
ΚωδικόςΨΥ-678
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013541

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 79
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής636

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600144518

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 17:00 έως 21:00
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα είναι διεπιστημονικό και έχει ως θέμα τον προβληματισμό για τα σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα (παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, περιβαλλοντικά προβλήματα, αιτίες του κοινωνικού αποκλεισμού κ.ά.). Γ'αυτό το λόγο συνιστάται στους φοιτητές να το επιλέγουν από το πέμπτο εξάμηνο των σπουδών τους κ.ε.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές: α)Θα γνωρίζουν τους κύριους Διεθνείς Οργανισμούς (διακυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς), τη λειτουργία τους και τη σχέση τους με τα δικαιώματα του ανθρώπου. β)Θα συνειδητοποιήσουν ότι όλες οι επιστήμες έχουν τη δυνατότητα και την ευθύνη να συμβάλουν στην προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου και την επίτευξη της ειρήνης. γ)Θα γνωρίσουν μεγάλο μέρος των σύγχρονων παγκόσμιων προβλημάτων και θα ευαισθητοποιηθούν σε αυτά. δ)Θα αντιληφθούν την αναγκαιότητα διαλόγου και συνεργασίας των επιστημών για την αντιμετώπιση/επίλυση των σύγχρονων προβλημάτων. ε)Θα συγκροτήσουν το σύστημα αξιών και τα κίνητρα που απαιτούνται για σχετική δράση σε Διεθνείς Οργανισμούς ή ΜηΚυΟ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι διατμηματικό διεπιστημονικό πρόγραμμα Εκπαίδευσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την Ειρήνη. Διδάσκονται θέματα σχετικά με τον τίτλο του μαθήματος, όπως: Δικαιώματα του Ανθρώπου, παραβιάσεις και διεθνή όργανα για την προστασία τους • Διεθνείς Οργανισμοί και θέματα Διεθνούς Δικαίου • Παγκόσμια Περιβαλλοντικά Προβλήματα και Ανθρώπινη Συμπεριφορά • Πυρηνική Ενέργεια (θετικές και αρνητικές χρήσεις) • Χημικός και Βιολογικός Πόλεμος • Βασικές έννοιες και προγράμματα δράσης της UNESCO για έναν Πολιτισμό Ειρήνης • Μορφές μη Βίας και Έρευνες για την Ειρήνη • Διεθνείς Θεσμοί και ο ρόλος τους στην ειρηνική επίλυση των διαφορών • Μειονότητες, Πρόσφυγες, Κοινωνικός Αποκλεισμός • Θέματα Γενετικής και Βιοηθικής, κ.ά. Στο πρόγραμμα διδάσκουν μέλη ΔΕΠ από όλα τα Τμήματα του A.Π.Θ., καθώς και από άλλα Α.Ε.Ι. της χώρας. Το ανωτέρω Πρόγραμμα είναι θεσμοθετημένη Έδρα UNESCO με Συμφωνία που συνυπέγραψαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και η UNESCO (1997).
Λέξεις Κλειδιά
UNESCO, ειρήνη, μη βία, πολιτισμός ειρήνης, δικαιώματα του ανθρώπου, διεθνείς οργανισμοί, διεθνές δίκαιο, διαπολιτισμική εκπαίδευση, περιβάλλον
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση του προγράμματος PowerPoint και βιντεοπροβολών στις διαλέξεις/σεμινάρια του μαθήματος και του elearning για την παροχή εκπαιδευτικού υλικού και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Σεμινάρια261
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων240,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται κατεξοχήν σε γραπτή εξέταση της διδαχθείσας ύλης και ενίοτε, κατά περίπτωση, σε προφορική εξέταση (φοιτητές ΑΜΕΑ, Erasmus κ.ά.)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν διανέμεται
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Benedek W. (Ed.) "Understanding Human Rights. Manual on Human Rights Education", Europ. Training and Research Center for Human Rights and Democracy, Graz, 2012 (3rd edition) • Κούφα, Κ. (Ed.) "International Challenges to Peace and Security in the New Millennium", Thesaurus Acroasium, Vol. XXXIII, Institute of International Public Law and International Relations of Thessaloniki, Sakkoulas Publ. 2010 • Παπαδοπούλου, Δ. (Υπεύθ. Έκδ.) "Για έναν πολιτισμό Ειρήνης. Η εκπαίδευση για την Ειρήνη στο σχολείο", Εκδ. Έδρας UNESCO του Α.Π.Θ. και Ινστιτούτου Εκπαίδευσης για την Ειρήνη, Θεσσαλονίκη, 2001 • Symonides, J., Volodin Vl. (Eds) "A guide to Human Rights. Institutions Standards, Procedures", UNESCO 2001 • Wintersteiner W. et al.(Eds), "Peace Education in Europe. Visions and experiences", Waxman Verlag GmbH, 2003
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-12-2019