ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ - ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ - ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ / CURRENT APPROACHES TO COGNITIVE - BEHAVIORAL PSYCHOTHERAPY
ΚωδικόςΨΥ-862
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013570

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 110
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ - ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600144527

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 13:30 έως 15:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολoκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν να κατανοούν τα ψυχολογικά προβλήματα των πελατών με βάση τη: 1. Γνωστική προσέγγιση 2. Θεραπεία σχημάτων 3. θεραπεία αποδοχής και δέσμευσης 4. να κρίνουν ποια προσέγγιση μπορεί να είναι πιο κατάλληλη με βάση τη φύση του προβλήματος
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην 1η ενότητα θα γίνει μία εισαγωγή στο θεωρητικό πλαίσιο της γνωστικής ψυχοθεραπείας και τις βασικές τεχνικές. Στη συνέχεια θα συζητηθεί η αντιμετώπιση δύσκολων πελατών και οι περιορισμοί της γνωστικής ψυχοθεραπείας. Η 2η ενότητα θα εστιαστεί στην παρουσίαση της θεραπείας σχημάτων και πώς αυτή καλύπτει τις αδυναμίες της γνωστικής θεραπείας για συγκεκριμένα προβλήματα. Στην 3η ενότητα θα συζητηθεί η θεραπεία της αποδοχής και δέσμευσης. Στην 4η ενότητα θα συζητηθεί η συμβολή της εστίασης της προσοχής στην εμπειρία στο παρόν σε όλες τις θεραπευτικές προσεγγίσεις. Στην τελευταία ενότητα θα συζητηθούν ερευνητικά δεδομένα για αυτές τις προσεγγίσεις.
Λέξεις Κλειδιά
γνωστική θεραπεία, θεραπεία σχημάτων, Θεραπεία της αποδοχής και δέσμευσης, εστίαση της προσοχής στην εμπειρία στο παρόν
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων240,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1044
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νewman, C.F. (2013). Βασικά στοιχεία επάρκειας στη γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία. Αθήνα: Gutenberg. Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2007). Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία. Ελληνικά Γράμματα (2010).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Beck, J. (1995). Εισαγωγή στη γνωστική θεραπεία. Εκδόσεις Πατάκη, 2000. Young, J.E., Klosko, J.S., & Weishaar, M.E. (2003). Schema therapy: A practitioner's guide. NY: Guilford Press. Hayes, S.C., Strosahl, K.D., & Wilson, K.G. (2012, 2nd Ed.). Acceptance and commitment therapy. NY: Guilford Press. Germer, C.K., Siegel, R.D., & Fulton, P.R. (2005). Mindfulness and psychotherapy. NY: Guilford Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2019