Ηλεκτρονική μουσική: Εισαγωγή στα διαδραστικά μουσικά συστήματα

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗλεκτρονική μουσική: Εισαγωγή στα διαδραστικά μουσικά συστήματα / Electronic music: Introduction to interactive music systems
ΚωδικόςΤΠ2018
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΑΚΟΥΣΤΙΚΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014643

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής845
ΣύνθεσηΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗλεκτρονική μουσική: Εισαγωγή στα διαδραστικά μουσικά συστήματα
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145194

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 7 (316)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 14:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που τελειώνουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται να: • Έχουν μια βασική κατανόηση θεμάτων σχετικά με τη χρήση μικροελεγκτών (microcontrollers) τύπου Arduino • Μπορούν να καταστευάζουν απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα * Στοιχειώδη ικανότητα προγραμματισμού στο IDE του Arduino • Γνωριμία με τους αισθητήρες φωτός, κίνησης, πίεσης και βασικός προγραμματισμός τους • Μπορούν να συνθέσουν/δημιουργήσουν μια ηχητική εγκατάσταση (sound installation) μικρής κλίμακας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή (ιστορία των διαδραστικών συστημάτων, σύγχρονες τάσεις). Κυκλώματα. Στοιχεία ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (LED, Αντιστάσεις, Δίοδοι, Transistors, switches). Αισθητήρες (Πίεσης, φωτός, κίνησης, απόστασης). Προγραμματισμός Arduino. Προσωπική συνεργασία με φοιτητές στo πλαίσιο της προετοιμασίας μιας ηχητικής εγκατάστασης που θα στηθεί στο τέλος του εξαμήνου συνοδευόμενο από γραπτή εργασία με σύντομο θεωρητικό μέρος και περιγραφή της διαδικασίας και των τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία του έργου.
Λέξεις Κλειδιά
Διαδραστικά Συστήματα, Arduino, Αισθητήρες, Σύγχρονη Μουσική, Ηχοτοπία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Εργαστηριακή Άσκηση150,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων130,4
Φροντιστήριο70,2
Εκπόνηση μελέτης (project)260,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,7
Καλλιτεχνική δημιουργία301
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βασική εργασία για αξιολόγηση είναι η δημιουργία μιας ηχητικής εκγατάστασης με χρήση τεχνικών που έχουν παρουσιαστεί στο μάθημα. Η εγκατάσταση συνοδεύεται από γραπτή αναφορα (μέχρι 1000 λέξεις) στην οποία εξηγούνται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στην σύνθεση του έργου καθώς ζητήματα βασικών αισθητικών προθέσεων/επιλογών. Τα έργα εκτίθενται σε χώρους του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και οι φοιτητές καλούνται να τα εξερευνήσουν. Η δημιουργικότητα, η ομαδικότητα και η ικανότητα στη λύση τεχνικών και αισθητικών προβλημάτων κατά την φάση ολοκλήρωσης του έργου συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Roads, C. (1996), The Computer Music Tutorial, MIT Press McNutt, E. (2003), ‘Performing Εlectroacoustic Μusic: Α Wider View of Interactivity’, Organised Sound 8(3) Menezes, F. (2002), ‘For a morphology of interaction’, Organised Sound 7(3)
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-03-2021