Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα:
- έχουν σχηματίσει μια ολοκληρωμένη άποψη για το γνωστικό αντικείμενο της Παιδαγωγικής επιστήμης, για τους επιμέρους κλάδους της και για τις μεθόδους έρευνας του γνωστικού της αντικειμένου,
- συνειδητοποιήσουν την αξία των κύριων παιδαγωγικών εστιών της αγωγής, της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής σταθεροποίησης των παιδιών και των εφήβων (οικογένεια, νηπιαγωγείο, σχολείο),
- ενημερωθούν επιστημονικά για τους τρεις συντελεστές της τάξης (μαθητής, εκπαιδευτικός και μορφωτικά αγαθά), για την έννοια του Αναλυτικού προγράμματος και για τους παράγοντες που καθορίζουν τη σχολική τους επίδοση,
- καταλάβουν ότι η Παιδαγωγική είναι αναγκαία για την ολοκληρωμένη επιστημονική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτισή τους.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι:
- να διερευνήσει την εξέλιξη της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα κατά τον 19ο, 20ο και 21 αιώνα και να αποτιμήσει τη συμβολή συγκεκριμένων ξένων και Ελλήνων Παιδαγωγών στη θεμελίωση της Παιδαγωγικής ως Επιστήμης.
- να εξετάσει τις επιδράσεις που άσκησαν στην ελληνική παιδαγωγική σκέψη οι παιδαγωγοί: Comenius, Pestalozzi, Fröbel, Herbart, Kerchensteiner, Dewey, Montessori,
- να αποτιμήσει το έργο των Ελλήνων παιδαγωγών: Ι. Κοκκόνη, Δ. Ζαγγογιάννη, Ν. Εξαρχόπουλου, Δ. Γληνού, Αλ. Δελμούζου, Μ. Τριανταφυλλίδη, Θ. Κάστανου, Μ. Κουντουρά, Γ. Παλαιολόγου, Ε. Παπανούτσου, Χρ. Φράγγου, Αλ. Κοσμόπουλου, Π. Ξωχέλλη.