Διευρυμένες φωνητικές τεχνικές: Θεωρία και πράξη

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιευρυμένες φωνητικές τεχνικές: Θεωρία και πράξη / Extended vocal techniques: Theory and practice
ΚωδικόςΘΑ2011
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Παπαγεωργίου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018071

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Μερικής Φοίτησης Τμήματος Μουσικών Σπουδών

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ/ ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΕπιλογής534
ΣΥΝΘΕΣΗΕπιλογής534

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 22
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής534
ΣύνθεσηΕπιλογής534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιευρυμένες φωνητικές τεχνικές: Θεωρία και πράξη
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Ζήσης Σέγκλιας
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600146292

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοMusic Studies (Thermi)
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 8 (317)
ΗμερολόγιοThursdsay 15:00 to 18:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του εξαμήνου, οι φοιτητές και φοιτήτριες θα είναι σε θέση: Να ορίσουν με σαφήνεια τον όρο “φωνητικές τεχνικές” εντός και εκτός λόγιας μουσικής. Να εξοικειωθούν με διευρυμένες φωνητικές τεχνικές από διαφορετικά μουσικά ιδιώματα. Να διερευνούν τις φωνητικές τεχνικές σε σχέση με το μουσικό ιδίωμα και να κατανοήσουν τον λόγο που χρησιμοποιούνται.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
To μάθημα διερευνά τις φωνητικές τεχνικές που συναντιούνται, εκτός από τη λόγια δυτική μουσική, σε περιβάλλοντα όπως εξωευρωπαΐκοί πολιτισμοί (θιβετιανοί μοναχοί, σαμάνοι), “ανεξάρτητη ποπ” (Tom Waits, Bjork) αλλά και πιο πειραματικές περιπτώσεις (Demetrio Stratos, Diamanda Gallas). Στόχος του μαθήματος είναι να γίνει κατονοητή η χρήση των φωνητικών τεχνικών και να αποκρυσταλλωθεί η έννοια “διευρυμένες φωνητικές τεχνικές” ως προς το επιδιωκόμενο αισθητικό, μουσικοποιητικό ή χρηστικό αποτέλεσμα. Η διαδικασία μέσα από την οποία θα επιτευχθούν οι στόχοι περιλαμβάνει α) πρακτική επαφή με τα εξεταζόμενα αντικείμενα (ακροάσεις/προβολές και συζήτηση), β) εξοικείωση με τη σχετική βιβλιογραφία και γ) κριτική ανάλυση μέσα από εργασίες. Το μάθημα απευθύνεται στο σύνολο των φοιτητών και φοιτητριών του ΤΜΣ, αλλά ενθαρρύνεται ιδιαίτερα η παρακολούθηση α) από φοιτητές και φοιτήτριες της κατεύθυνσης της σύνθεσης και β) από τραγουδιστές και τραγουδίστριες.
Λέξεις Κλειδιά
Σύνθεση, Διευρυμένες φωνητικές τεχνικές, Ποπ, Μουσικές του Κόσμου, Ανάλυση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων21
Εκπόνηση μελέτης (project)20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βαθμολόγηση Συγγραφή Εργασίας 60% Παρουσίαση εργασίας 25% Συμμετοχή στις συζητήσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων 15% Εργασία Μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα συντάξουν ολιγομελείς ομάδες (2-3 άτομα) και στη συνέχεια, έπειτα από συζήτηση με τον διδάσκοντα θα οργανώσουν το περίγραμμα (outline) της εργασίας τους. Η εργασία θα πρέπει να διερευνά τη χρήση διευρυμένων φωνητικών τεχνικών από οποιοδήποτε μουσικό πεδίο και να την εξετάζει στο πλαίσιο στο οποίο είναι ενταγμένη (π.χ. “Η χρήση διευρυμένων τεχνικών στη φωνή από την Bjork στη βρετανική ποπ”, “Η τεχνική του throat singing στους tenore της Σαρδηνίας” κλπ). Έκταση εργασίας: 3000-4000 λέξεις. Βασικά μέρη εργασίας: Εισαγωγική παράγραφος με τα κύρια σημεία της εργασίας. Κύριο τμήμα με αξιοποίηση της σχετικής βιβλιογραφίας και ανάλυση των φωνητικών τεχνικών σε σχέση με το πλαίσιο που έχει τεθεί. Καταληκτική παράγραφος με σύνοψη και συμπεράσματα. Βιβλιογραφία, η οποία θα καταρτιστεί σε συνεργασία με τον διδάσκοντα. Αξιολόγηση εργασίας: Εστίαση στο θέμα της εργασίας, Τεκμηρίωση μέσα από την ανάλυση, Τεκμηρίωση μέσα από την βιβλιογραφία, Οργάνωση και συντακτική ευκρίνεια, Ενδιαφέρον κατά την ανάγνωση. Παρουσίαση της εργασίας Στα τελευταία μαθήματα θα παρουσιαστούν οι εργασίες με powerpoint, κατά τις οποίες θα παρουσιάζονται τα βασικά σημεία εστίασης μέσα από μουσικά παραδείγματα και σύντομα αποσπάσματα της ανάλυσης. Διάρκεια παρουσίασης: 15-20 λεπτά.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Tutor’s notes, suggested articles, audiovisual material.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-07-2019