ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ / SYSTEMATIC BOTANY
ΚωδικόςBO.04.18
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Τσιριπίδης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001118

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 189
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό427

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Ώρες Συνολικά249
Class ID
600148399
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατάρτιση σε βασικά θέματα διάκρισης, αναγνώρισης και ονομασίας των φυσικών ομάδων των φυτών. Κατανόηση της εξελικτικής πορείας και των φυλογενετικών σχέσεων των φυτικών μονάδων. Απόκτηση ικανότητας χρήσης του στερεοσκοπίου για την παρατήρηση και αναγνώριση μορφολογικών χαρακτήρων που διακρίνουν τις ταξινομικές μονάδες. Εξοικείωση με τη χρήση κλειδών προσδιορισμού χαρακτηριστικών φυτικών ομάδων. Απόκτηση ικανότητας εργασίας στη φύση και αναγνώρισης αντιπροσωπευτικών οικογενειών, γενών και ειδών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές αρχές ταξινόμησης και επιστημονικής ονομασίας των φυτών. Η έννοια του είδους στα φυτά. Ταξινομικοί χαρακτήρες. Τα διαφορετικά συστήματα ταξινόμησης των φυτών. Βασικά γνωρίσματα των επτά αθροισμάτων των φυτών. Διαγνωστικά γνωρίσματα των κυριότερων οικογενειών της ελληνικής χλωρίδας. Είδη φυτών που χαρακτηρίζουν τα οικοσυστήματα της Ελλάδας. Καταγωγή και εξέλιξη των Αγγειοσπέρμων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις451,8
Εργαστηριακή Άσκηση150,6
Άσκηση Πεδίου241,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων492,0
Εκπόνηση μελέτης (project)391,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1757
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή σε υπαίθρια άσκηση, Δημιουργία φυτολογίου, Προφορική εξέταση φυτολογίου, Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Μπαμπαλώνας Δ., Κοκκίνη Σ. (2004). Συστηματική Βοτανική: Φυλογενετική – φαινετική προσέγγιση της ταξινόμησης των φυτικών οργανισμών. Εκδόσεις Αϊβάζη. Θεσσαλονίκη. 2.Stace C.A. (Ελληνική έκδοση) (2003). Ταξινομική των φυτών και Βιοσυστηματική. Εκδόσεις Έκτυπον ΕΠΕ-AEI. Αθήνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η προτεινόμενη στις διαφάνειες των διαλέξεων που είναι διαθέσιμες στους φοιτητές στο https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=6403e-learning auth
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-12-2020