Σχεδιασμός και Μελέτη Μικροσυσκευών

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣχεδιασμός και Μελέτη Μικροσυσκευών / Introduction to Micro-Equipment Design
ΚωδικόςΚΜ109
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002635

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣχεδιασμός και Μελέτη Μικροσυσκευών
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600148800
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές πρέπει να μπορούν: - να απαριθμήσουν τις σημαντικότερες διαφορές μιας μ-συσκευής από μια συμβατική. - να σχεδιάσουν μια απλή μ-συσκευή (π.χ, μ-αντιδραστήρα, μ-αναμίκτη) και - να μελετούν τη λειτουργία της χρησιμοποιώντας είτε κατάλληλες πειραματικές τεχνικές είτε κώδικα Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (CFD).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Περί μικροσυσκευών (εφαρμογές, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα). • Βασικές μέθοδοι κατασκευής μικρο-συσκευών. • Αρχές σχεδιασμού και μελέτης μικροσυσκευών (Μετάβαση από τη μακρο-κλίμακα στη μικρο-κλίμακα, Φαινόμενα μεταφοράς στη μικρο-κλίμακα). • Χρήση κώδικα Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (CFD) για το σχεδιασμό και τη μελέτη μ-συσκευών. • Μη παρεμβατικές μέθοδοι μέτρησης για μ-συσκευές (μ-PIV, LIF, μ–φασματοφωτομετρία, ταχεία φωτογράφιση μέσω μικροσκοπίου και επεξεργασία εικόνας). • Εφαρμογές (case studies) ( μ-αναμίκτες, μ-αντιδραστήρες, μ-εναλλάκτες).
Λέξεις Κλειδιά
μικρο-ρευστομηχανική, μικρο-συσκευές, υπολογιστική ρευστοδυναμική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • σχετικά βιβλία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η επικοινωνία με τους φοιτητές (ανακοινώσεις, βαθμοί) και η διάθεση του υλικού του μαθήματος (σημειώσεις, ασκήσεις) γίνεται μέσω elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις501,7
Εργαστηριακή Άσκηση100,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών802,7
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Σύντομα Quiz, οι φοιτητές σε ομάδες των δύο ατόμων εκπονούν σχετική εργασία την οποία παρουσιάζουν σε ακροατήριο που αποτελειται από όσους συμετέχουν στο μάθημα (φοιτητές & διδάσκοντες), οι οποίοι και βαθμολογούν την παρουσίαση ως προς την πληρότητά της. Οι φοιτητές παραδίδουν επίσης γραπτή έκθεση πάνω στο ίδιο θέμα. Στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού συμετέχουν η βαθμολογία στα Quiz, h παρουσίαση και h γραπτή τεχνική έκθεση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Wolfgang Ehrfeld, Volker Hessel, Holger Löwe, Microreactors: New Technology for Modern Chemistry, Wiley, NY2004
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-11-2020