Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει σε επαρκές επίπεδο βασικές γνώσεις της Διδακτικής της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Θα συζητηθούν
-οι κατευθύνσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών
-η δόμηση των σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνίας
-βασικά στοιχεία από θεματικές και τεχνοτροπικές προσεγγίσεις των κειμένων
-στοιχεία από την ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θα συζητηθούν οι κατευθύνσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και η δόμηση των σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνίας. Θα παρουσιαστούν παραδοσιακές και νεωτερικές προτάσεις διδακτικής μεθοδολογίας, στις οποίες ενσωματώνονται βασικά στοιχεία από θεματικές και τεχνοτροπικές προσεγγίσεις των κειμένων, τα οποία τοποθετούνται στο γραμματολογικό τους πλαίσιο και εντάσσονται οργανικά στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Roderick Beaton, Εισαγωγή στη νεότερη ελληνική λογοτεχνία, μτφ. Ευ. Ζουργού – Μ. Σπανάκη, Αθήνα, Νεφέλη, 1996.
Δημήτρης Κόκορης, Σημειώσεις για τη νεοελληνική λογοτεχνία ως φιλολογικό-διδακτικό υλικό, Θεσσαλονίκη, Ζυγός, 2015.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Λίνος Πολίτης, Ιστορία της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, Αθήνα, ΜΙΕΤ, Α' εκδ. 1978
Βενετία Αποστολίδου, Ελένη Χοντολίδου (επιμ.), Λογοτεχνία και Εκπαίδευση, Αθήνα, Τυπωθήτω / Γιώργος Δαρδανός, 1999.