Τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως φιλολογικό-διδακτικό υλικό

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως φιλολογικό-διδακτικό υλικό / Texts of Modern Greek Literature as literary and educational content
ΚωδικόςΝΕΦ114
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Κόκορης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000587

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 365
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως φιλολογικό-διδακτικό υλικό
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148896

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ (110)
ΗμερολόγιοMercredi 08:30 to 11:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει σε επαρκές επίπεδο βασικές γνώσεις της Διδακτικής της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θα συζητηθούν -οι κατευθύνσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών -η δόμηση των σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνίας -βασικά στοιχεία από θεματικές και τεχνοτροπικές προσεγγίσεις των κειμένων -στοιχεία από την ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θα συζητηθούν οι κατευθύνσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και η δόμηση των σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνίας. Θα παρουσιαστούν παραδοσιακές και νεωτερικές προτάσεις διδακτικής μεθοδολογίας, στις οποίες ενσωματώνονται βασικά στοιχεία από θεματικές και τεχνοτροπικές προσεγγίσεις των κειμένων, τα οποία τοποθετούνται στο γραμματολογικό τους πλαίσιο και εντάσσονται οργανικά στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Λέξεις Κλειδιά
Νεοελληνική λογοτεχνία, ιστορία, διδακτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1004
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Εξετάσεις
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Roderick Beaton, Εισαγωγή στη νεότερη ελληνική λογοτεχνία, μτφ. Ευ. Ζουργού – Μ. Σπανάκη, Αθήνα, Νεφέλη, 1996. Δημήτρης Κόκορης, Σημειώσεις για τη νεοελληνική λογοτεχνία ως φιλολογικό-διδακτικό υλικό, Θεσσαλονίκη, Ζυγός, 2015.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Λίνος Πολίτης, Ιστορία της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, Αθήνα, ΜΙΕΤ, Α' εκδ. 1978 Βενετία Αποστολίδου, Ελένη Χοντολίδου (επιμ.), Λογοτεχνία και Εκπαίδευση, Αθήνα, Τυπωθήτω / Γιώργος Δαρδανός, 1999.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-02-2020