Νέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή / New Technologies in Special Education
ΚωδικόςΠ3012
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑγγελικη Καραματσουκη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014638

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 52
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΦιλοσοφίαΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149045

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 113 (112)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 08:30 έως 11:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: • θα γνωρίζουν την έννοια της προσβασιμότητας και πως μπορεί να υλοποιηθεί και να αξιολογηθεί • θα γνωρίζουν τις σύγχρονες εφαρμογές ΤΠΕ στην Ειδική Αγωγή, • θα γνωρίζουν τις σύγχρονες υποστηρικτικές τεχνολογίες, • θα γνωρίζουν τη χρήση τεχνολογιών για την εκπαίδευση διαφορετικών κατηγοριών ατόμων με αναπηρία • θα μπορούν να χρησιμοποιούν επιλεγμένα εργαλεία για την υλοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού • θα μπορούν να σχεδιάσουν παιδαγωγικές δραστηριότητες που αξιοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες • θα μπορούν να χρησιμοποιούν συγκεκριμένα εργαλεία ΤΠΕ για ανίχνευση, παρέμβαση και αποκατάσταση των ατόμων με αναπηρία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα αναφέρεται στις σύγχρονες τεχνολογίες για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και περιλαμβάνει θέματα όπως η προσβασιμότητα, υποστηριστική τεχνολογία, ειδικό εκπαιδευτικό λογισμικό και υλικό, διαδικτυακές εφαρμογές. Το μάθημα αποτελείται και από εργαστηριακό μέρος, όπου οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με σύγχρονα εργαλεία πληροφορικής για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την ειδική αγωγή. Οι κύριες ενότητες είναι οι εξής: 1. Εισαγωγή στις ΤΠΕ στην Γενική και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση 2. Υποστηρικτική Τεχνολογία 3. Προσβασιμότητα και ευχρηστία εκπαιδευτικού περιεχομένου και εφαρμογών 4. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού 5. ΤΠΕ και εκπαίδευση για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 6. ΤΠΕ και εκπαίδευση για παιδιά με αισθητηριακές αναπηρίες 7. ΤΠΕ και εκπαίδευση για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού 8. ΤΠΕ και εκπαίδευση για παιδιά με νοητική υστέρηση ή με κινητική αναπηρία 9. Σύγχρονα περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης 10. Συσκευές κινητής τεχνολογίας και αξιοποίησή τους στην Ειδική Αγωγή 11. Τεχνολογίες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 12. Εκπαιδευτικά σενάρια που αξιοποιούν Νέες Τεχνολογίες (Μελέτες περίπτωσης στην εκπαίδευση ΑΜΕΑ με χρήση ΤΠΕ) 13. Τελική ανακεφαλαίωση
Λέξεις Κλειδιά
Ειδική Αγωγή, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Υποστηρικτική Τεχνολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
- Χρήση PowerPoint, εκπαιδευτικών λογισμικών, προβολέα - Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablets, εκπαιδευτικών λογισμικών - Χρήση email, ηλεκτρονική πλατφόρμας e-learning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Εργαστηριακή Άσκηση391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών261,0
Εξετάσεις461,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με βάση τις ατομικές εργασίες των φοιτητών/τριών είτε με την εκπόνηση εργασιών στο εργαστήριο (40%) και την τελική εξέταση (60%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Έκδοση: 1η/2017 Συγγραφείς: ΕΠΙΜΈΛΕΙΑ Σοφός Αλιβίζος, Αυγερινός Ευγένιος, Καραμούζης Πολύκαρπος, Χριστοδουλίδου Λουίζα, Δάρρα Μαρία ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Έκδοση: 1η/2010 Συγγραφείς: ΤΑΣΟΣ Α. ΜΙΚΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΕΛΛΟΥ ICTs in education for people with disabilities http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214682.pdf Επιλεγμένα άρθρα από τη διεθνή βιβλιογραφία
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-12-2020