ΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ / ETHNIC STUDIES IN THE USA
ΚωδικόςΛογ7-452
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018112

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154629

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/ήτριες που ολοκληρώνουν αυτό το μάθημα: •έχουν διερευνήσει επιλεγμένα λογοτεχνικά έργα από Chicana/o (Αμερικανούς πολίτες Μεξικανικής καταγωγής) και αυτόχθονες Αμερικανούς συγγραφείς •κατανοούν τη σημασία αυτών των έργων για την αμερικανική κοινωνία/πολιτισμό •μελετούν τη λογοτεχνία με διεπιστημονικό τρόπο μέσα από εκτεταμένες αναφορές στην ιστορία, την πολιτική και τις κοινωνικές επιστήμες •αναπτύσσουν κριτική σκέψη σχετικά με ζητήματα ταυτότητας, φυλής, εθνικότητας κ.λπ.•βελτιώνουν τις ικανότητές κριτικής σκέψης και αναλυτικής γραφής •αποκτούν δεξιότητες στη χρήση του κριτικού υλικού.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα επικεντρώνεται στην εθνοτική ταυτότητα και τη φυλετική διαφορά στις ΗΠΑ. Πρωταρχικός στόχος είναι να εξετάσουμε τις εμπειρίες και αντιλήψεις σε λογοτεχνικά κείμενα των αυτόχθονων Αμερικανών και πολιτών Μεξικανικής καταγωγής.'Εμφαση δίνεται στην ρητορική ταυτότητας που διατυπώνουν οι δύο φυλετικές ομάδες και στο πώς αντιτάσσονται στον κυρίαρχο λόγο του αμερικανικού(λευκού)κατεστημένου. Τα έργα που θα συζητηθούν στην τάξη περιλαμβάνουν μυθιστορήματα, διηγήματα, ποιήματα και ταινίες.
Λέξεις Κλειδιά
Εθνοτικές και Φυλετικές ταυτότητες στις ΗΠΑ, Λογοτεχνία Αμερικανών Μεξικανικής καταγωγής και Αυτόχθονων πληθυσμών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ με διάφορους τρόπους: πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους (ebooks και eJournals), προβολές στην τάξη, ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την απόδοση του φοιτητή/ήτριας, και επικοινωνία με διδάσκοντα μέσω του BigBlueButton.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων903,6
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Morales, Alejandro. The Rag Doll Plagues: A Novel. Arte Publico Press, 1992. Welch, James. The Death of Jim Loney. Penguin Books, 1987. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Emmanouilidou, Sophia. “Narrative Identity and the Dialectics of Selfhood in Chicana/o Writings.” Routledge Handbook of Chicana/o Studies, edited by Francisco A Lomelí, Denise A. Segura and Elyette Benjamin-Labarthe, Routledge, 2018, pp. 297-307. Fischer, Michael M.J. “Ethnicity and the Post-Modern Arts of Memory.” Writing Culture: The Poetics and Politics of Ethnography, edited by James Clifford and George E. Marcus, U of California P, 1986, pp. 194-233. Jimenez, Francisco. The Identification and Analysis of Chicano Literature. Bilingual Press, 1979. Leal,Luis. “The Problem of Identifying Chicano Literature.” A Luis Leal Reader, edited by Ilan Stavans,Northwestern UP, 2007, pp. 28-32. Saldívar, Ramón. Chicano Narrative: The Dialectics of Difference. U of Wisconsin P, 1990. _______________________________________________________________________________________________ Allen, Paula Gunn. “The Sacred Hoop: A Contemporary Perspective.” Studies in American Indian Literature: Critical Essays and Course Designs, edited by Paula Gunn Allen, The Modern Language Association of America, 1983, pp.3-22. Jahner, Elaine. “A Critical Approach to American Indian Literature.” Studies in American Indian Literature: Critical Essays and Course Designs, edited by Paula Gunn Allen, The Modern Language Association of America, 1983, pp. 211-224. Kidwell, Clara Sue and Alan Velie. Native American Studies, Edinburgh UP, 2005 Ruoff, A. La Vonne Brown. American Indian Literatures: An Introduction, Bibliographic Review, and Selected Bibliography. Modern Language Association of America, 1990. Weaver, Jace.Other Words American Indian Literature Law and Culture. U of Oklahoma P, 2001.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-01-2021