Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1.γνωρίζουν τα βασικά στάδια της συνεργασίας του σκηνοθέτη με καθέναν από τους καλλιτεχνικούς συντελεστές, σε κάθε βήμα της πραγματοποίησης μιας ταινίας.
2.γνωρίζουν να "περνούν" το σκηνοθετικό όραμα σε κάθε καλλιτεχνικό συντελεστή και να το εμπλουτίζουν μέσα από την συνεργασία μαζί τους.
3. μπορούν να κατανοήσουν πόσο σημαντικός είναι κάθε καλλιτεχνικός συντελεστής.
4. μπορούν να συνεργάζονται με τους καλλιτεχνικούς συντελεστές στις ασκήσεις που πραγματοποιούν στην διάρκεια όλου του εξαμήνου.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η σχέση σκηνοθέτη με: 1. τον παραγωγό,2. τον σεναριογράφου, 3. τον δ. φωτογραφίας, 4. τον σκηνογράφο, 5. τον ενδυματολόγο, 6. τον ηχολήπτη και τον σχεδιαστή ήχου, 7. τον μοντέρ, 8. τον μιξέρ, 9. τον εταλονέρ.
Ειδική αναφόρα γίνεται στα πρόσωπα μιας ταινίας, στην διαμόρφωση του "ανθρώπινου τοπίου" μιας ταινίας και στον ρόλο του σκηνοθέτη στην επιλογλή τους.
Λέξεις Κλειδιά
Σενάριο, φωτογραφία, φως, χρώμα, κάδρο, σύγχρονος ήχος, ντουμπλάζ, σκηνικό, κοστούμι, μοντάζ, μιξάζ, εταλονάζ, υποκριτική.
Περιγραφή
Στην διάρκεια των εργαστηρίων γίνεται προβολή ταινιών, ολόκληρων ή αποσπασμάτων.
Μετά κάθε εργαστήριο διανέμονται ηλεκτρονικά σημειώσεις, με ό,τι έγινε σε αυτό, ενώ ταυτόχρονα σχηματοποιούνται τα στοιχεία της θεωρίας και της σκηνοθετικής πρακτικής
Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές ετοιμάζουν μια δεύτερη (μετά αυτήν του 1ου εξαμήνου) μικρού μήκους ταινία/ασκήση.
Περιγραφή
Ενδιάμεσα στο εξάμηνο, στη διάρκεια των εργαστηρίων, οι φοιτητές κάνουν μικρές ασκήσεις, τις περισσότερες φορές γραπτές (20%):π.χ. γράφουν μια ιστορία, μετατρέπουν την ιστορία αυτή σε σενάριο, κάνουν μια άσκηση ντεκουπάζ, αναφέρουν τα στοιχεία ύφους μιας ταινίας, σχεδιάζουν μια ιστορία με 3 πλάνα, αναλύουν την λειτουργία κάθε πλάνου κ.α.
Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές ανά 4, 5, ή 6 γυρίζουν μία ταινία. Ο ρόλος της στην τελική βαθμολόγηση του εξαμήνου είναι σαφώς μεγαλύτερη.
Στην αξιολόγηση η τελική εργασία έχει σαφώς μεγαλύτερη βαρύτητα από τις ενδιάμεσες ασκήσεις (65%).
Εκτός όμως από τις ασκήσεις, ρόλο στην αξιολόγηση των φοιτητών παίζει η παρουσία και συμμετοχή τους στα εργαστήρια (15%)
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Συλλογικό έργο, Με το βλέμμα του σκηνοθέτη, σύνταξη – μτφρ. Μάκης Μωραϊτης, εκδ. Καθρέφτης 2007.
2. TIRARD Laurent, Master Class. Μαθήματα Σκηνοθεσίας από τους σημαντικότερους σύγχρονους κινηματογραφιστές, Επιμέλεια Εύα Στεφανή, Μτφρ. Αλκυόνη Τσέγκου, εκδ. Παττάκη 2006.
3. Συλλογικό έργο, Η πολιτική των δημιουργών, μτφρ. Μαρία Μπαλάσκα, Νίκος Σαραντάκος, εκδ. Αλεξάνδρεια 1989.
4. ΑUMONT Jacques Κινηματογράφος και σκηνοθεσία, μτφρ. Μαριάννα Κουτάλου, υπεύθ. σειράς Εύα Στεφανή, εκδ. Πατάκη.
5. ΜcKEE Robert, To σενάριο, μτφρ. Αντ. Καλοκύρης, υπευθ. εκδόσ. Εύα Στεφανή, εκδ. Πατάκη.